جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضای سبز شهری نیاز مبرم مشهد و مورد حمایت شورای ششم است

  • کد خبر: ۷۸۶۳۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضای سبز شهری نیاز مبرم مشهد و مورد حمایت شورای ششم است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد توسعه فضای سبز در پیرامون شهر را به نحوی که زمینه حضور و استفاده خانواده‌ها را فراهم کند از ضروریات شهر برشمرد و گفت: شورای ششم شهر مشهد از توسعه این فضا‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در جریان بازدید از کمربند سبز جنوبی مشهد گفت: شهر‌ها در عصر جدید نیاز مبرمی به فضای سبز به ویژه کمربند فضای سبز دارند چرا که زندگی شهری خشن شده، آلودگی هوا بالا رفته و نیاز به ابزار‌هایی برای تولید اکسیژن است. در کمربند سبز جنوبی کار‌ها به خوبی پیش رفته و درختان رشد خوبی داشته‌اند و امیدوارم در دوره شورای ششم نیز اعتبارات خوبی گذاشته شده و فضای سبز گسترش پیدا کند.


وی افزود: فضای سبز باید به مکانی برای آرامش مردم تبدیل شود چراکه با ترویج زندگی آپارتمان نشینی، مردم احتیاج بیشتری به فضایی برای استفاده از طبیعت، ورزش و دورهمی دارند. ضمن اینکه بر طبق فرموده مقام معظم رهبری نسبت به مراقبت از ارتفاعات جنوبی مشهد، فضای سبز از دست اندازی‌ها جلوگیری می‌کند پس توسعه فضای سبز برای شهر‌ها اقدامی ضروری است و توجه به کمربند فضای سبز هم از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند و هم اکسیژن مورد نیاز شهر را تولید خواهد کرد.


موحدیان تاکید کرد: هیچ وقت نباید ناراحت شویم از اینکه خانواده‌ها در محیطی کنار هم جمع شده و مدتی را به دور از هیاهو به گفتگو بپردازند چرا که این اتفاق به استحکام خانواده بسیار کمک می‌کند. بنده به نمایندگی از شورا از دکتر یعقوبی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد و مجموعه تحت امر ایشان که در توسعه فضای سبز مشهد تلاش وافر داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.


وی در خصوص نحوه اجرای پروژه‌های شهری گفت: ما اعتقاد داریم که کار باید طبق برنامه پیش برود و باید از تک محوری دوری جست. هر اتفاقی که منطبق بر برنامه باشد، شورا بر آن نظر مساعد داشته، رای موافق خود را اعلام می‌کند. اگر انتقادی هم انجام شده به دلیل تخلف از برنامه بوده است.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: اتفاق به وجود آمده در مشهد و ایجاد فضا‌های تفریحی و سرگرمی در پیرامون شهر کار بسیار خوبی بوده که ما نیز در این دوره از آن‌ها حمایت می‌کنیم و تلاش خواهیم داشت ضمن تکمیل پروژه‌های در جریان، پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شود. البته پروژه‌هایی که منجر به تردد بیشتر خودرو‌های شخصی شود مورد موافقت ما نیست و بیشتر به دنبال پروژه‌هایی هستیم که آلودگی‌های محیط زیستی را کمتر کرده و منافع عامه مردم تامین شود.


به گفته موحدیان، به عنوان مثال قطار شهری برای ما دارای اهمیت بیشتری است چرا که یک سیستم حمل و نقل پاک و با امنیت است که تلفات در آن تقریباً به صفر می‌رسد در حالی که در استفاده از خودرو همواره سوانح، مصدومیت‌ها و فوت به وفور دیده می‌شود که برای یک عمر خانواده‌ای را درگیر می‌کند، لذا ما بیش از آنکه در فکر دیده شدن فعالیت‌ها و تشویق و دست زدن مردم باشیم به دنبال پروژه‌هایی هستیم که آینده شهر را تضمین کرده و برای آینده مردم مفید باشد.


رئیس شورای مشهد در باب حل مسایل شهر گفت: سیاست ما سیاست تعامل است. دست تعامل ما به سوی همه دراز است و، چون ما بنا داریم مشکلی را حل کنیم خودمان به سمت سایر طرف‌های مذاکره می‌رویم و منتظر نمی‌نشینیم تا آن‌ها به سراغ ما بیایند. تلاش ما آن است که با ایجاد تعامل برد برد کار‌ها را پیش ببریم.


وی افزود: شهرداری در ادوار گذشته با دید حل مشکل و برای منافع مردم به دل مشکلات زده و حتی هزینه بیشتری پرداخت کرده و این اتفاق سبب شده که امروز مذاکره و راضی کردن نهاد‌ها سخت‌تر شود، اما به خاطر رفاه مردم باید این کار انجام شود و باید راهی برای حل آن‌ها پیدا کرد.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->