مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تاکید بر ادامه مسیر توسعه فضا‌های سبز و تفرجگاهی در مشهد

  • کد خبر: ۷۹۱۲۵
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
تاکید بر ادامه مسیر توسعه فضا‌های سبز و تفرجگاهی در مشهد
رئیس شورای شهر مشهدمقدس بر گسترش فضای سبز شهری مشهدمقدس به صورت قانونمند و مبتنی بر اقتضائات بودجه‌ای تاکید کرد.

 به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از پروژه‌های «کوهشار»، «کوه‌پارک» و «زیست‌پارک» با بیان اینکه شهروندان مشهدی از حیث فضای سبز و بستر مناسب برای گذران اوقات فراغت در مضیقه هستند، اظهار کرد: این پروژه‌ها فضای بسیار مفرح و لذت‌بخشی را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم آورده که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به پروژه کوه‌پارک گفت: کوه‌پارک بخشی از کمربند جنوبی بوده که برابر تدابیر اتخاذ شده، در حال حاضر چنین پروژه‌ای برای آن تعریف شده است.

موحدیان با بیان اینکه «کوه‌پارک» و «کوهشار» فضای بسیار خوبی برای ساکنان غرب و جنوب‌غربی مشهد که جمعیت قابل ملاحظه‌ای هم هستند، فراهم آورده است، افزود: بدون شک با بهبود شرایط از حیث شیوع ویروس کرونا، مجدد شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود.

رئیس شورای شهر مشهد، زیست‌پارک را پیونددهنده شهروندان با زندگی روستایی و زندگی‌های گذشته دانست و تصریح کرد: مردم باید با این سبک زیستی آشنا شوند؛ سبکی که سرشار از عشق و محبت و وابستگی بود و امروز شاهد به حداقل رسیدن تعاملات اجتماعی هستیم.

موحدیان اظهار امیدواری کرد که چنین اقداماتی در دوره جدید نیز استمرار داشته باشد و گفت: البته اعتبارات بسیاری صرف ساخت این پروژه‌ها شده که امروز شورای ششم باید پاسخگوی آن‌ها باشد؛ با این وجود، به گسترش فضای سبز شهری معتقد هستیم و همه باید در این جهت تلاش کنیم و با حضور در طبیعت از زندگی ماشینی فاصله بگیریم.

 

تاکید بر ادامه مسیر توسعه فضا‌های سبز و تفرجگاهی در مشهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست ومحیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: پروژه‌هایی مثل کوه‌پارک و کوهشار اقدامات ارزشمندی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی شهر و تقویت نشاط و شادابی شهروندان هستند و شورای ششم این مسیر را ادامه می‌دهد.
حسن کریمدادی، در حاشیه این بازدید، با اشاره به حضور اخیر اعضای شورای شهر در کمربند سبز مشهد، اظهارکرد: با توجه به اینکه کمربند سبز در دامنه کوه و ارتفاعات شکل گرفته، احداث و توسعه آن زحمات بسیاری داشته است؛ از جمله دشواری‌های آن می‌توان به تامین آب و آبرسانی به ارتفاعات و همچنین کاشت درخت و گیاهان اشاره نمود.

وی با بیان اینکه کمربند سبز کریدر اصلی پاکسازی هوای شهر محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه گیاهان استفاده شده در این عرصه، با شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی منطقه تطابق دارند و پروژه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه خدمات شهری شهرداری و ظرفیت علمی دانشگاهی پیش رفته که اقدامی قابل تقدیر است.

کریمدادی با اشاره به وسعت قابل توجهی از کمربند سبز که طی سال‌های اخیر درختکاری شده است، تصریح کرد: مشهد از آلودگی هوا رنج می‌برد که بخش عمده آن مربوط به خودرو‌ها و ... است؛ امیدواریم با ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی گام اساسی در جهت کاهش آلودگی هوای شهرمان برداریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست ومحیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به کوهشار اشاره و از آن به‌عنوان اقدامی خوب و قابل قبول یاد کرد که بستر مناسبی برای ورزش و گذران اوقات فراغت شهروندان و زائران است.

وی کوه‌پارک را هم فضای بسیار ارزشمندی برای طبیعتگردان، کوهنوردان و دوچرخه‌سواران دانست و گفت: در کنار امکان انجام ورزش‌های مختلف، کوه‌پارک به بستری برای تفرج خانواده‌های مشهدی تبدیل شده که بسیار ارزشمند است.
زیست‌پارک محور دیگر صحبت‌های رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست ومحیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد بود و در این خصوص تصریح کرد: با تلاش شورای پنجم، کار زیبا و قابل قبولی شکل گرفته که بدون شک اگر شرایط کرونا و محدودیت‌های ناشی از این ویروس نبود، امروز شاهد حضور گسترده شهروندان در این مجموعه بودیم.

کریمدادی افزود: شورای ششم شهر مشهد نیز بنا به ادامه همین مسیر را دارد؛ باید بتوانیم با کمک بدنه مدیریت شهری، سازمان‌های وابسته و ظرفیت‌های مردمی کار را پیش ببریم که البته نقش شهروندان در نگهداری از فضا‌های شکل گرفته نیز بسیار ملموس است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی حاکم بر زندگی شهروندان سبب شده تا آن‌ها بخش زیادی از وقت خود را در خانه‌ها سپری کنند، گفت: شهرداری مشهد باید به صورت تکلیفی این مهم را پیگیری کند و به‌دنبال فراهم آوردن فضای تفریح شهروندان و زائران باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست ومحیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد اظهارکرد: نشاط و شادابی خانواده و تعمیق روابط بین افراد خانوار رابطه مستقیمی با میزان استفاده آن‌ها از فضا‌های طبیعی و ورزش و گردش دارد؛ پس باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

لزوم اصلاح سرانه‌ها در طرح تفصیلی حاشیه شهر

سیدابراهیم علیزاده  رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از پروژه کوهشار گفت: در مطالعات فعلی طرح تفصیلی، انتفاع طرح ضعیف دیده شده و سرانه‌های درنظر گرفته شده، نیازمند اعمال اصلاحات است.
وی با بیان اینکه پروژه در جوار محله سیدی و شهرک ابوذر واقع شده و ظرفیت خوبی برای ساکنان این محدوده است، اظهارکرد: مدیریت شهری مشهد در این دوره، به‌دنبال ایجاد چنین فضا‌های بانشاط فرهنگی و ورزشی در حاشیه شهر است چراکه سلامت روحی و جسمی ساکنان مناطق را به‌همراه دارد.

وی افزود: حاشیه شهر مشهد از کمبود سرانه‌های تفریحی و ورزشی و فرهنگی به شدت رنج می‌برد و متاسفانه در دوره‌های مختلف روی این موضوع آن‌گونه که باید، کار نشده است؛ برهمین اساس، حاشیه شهر را به‌عنوان اولویت شورای ششم شهر مشهد می‌دانیم.

علیزاده با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر در باب تعریف پروژه‌های محرک و پیشران توسعه محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر مشهد، گفت: با تکیه بر این مصوبه و مشارکت ساکنان، در جهت اجرایی شدن پیشنهادات مردمی که توسعه فضا‌های فرهنگی و ورزشی را به‌همراه دارد، گام برمی‌داریم.

یکی از مسائل حاشیه شهر مشهد، وجود اراضی بزرگ‌‎مقیاس رهاشده است که وی در این خصوص تصریح کرد: تعیین تکلیف این اراضی، مستلزم توافق با مالکان و مشخص شدن طرح‌های تفصیلی است که در اولویت کمیسیون شهرسازی قرار دارد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد افزود: در مطالعات فعلی، انتفاع طرح ضعیف دیده شده و سرانه‌های درنظر گرفته شده، نیازمند اعمال اصلاحات است.
علیزاده گفت: درحال حاضر بیشتر کاربری‌ها خدماتی و مسکونی است، درصورتی‌که سایر سرانه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم توسعه شهری متوازن، با محوریت امام‌رضا (ع) اتفاق بیفتد.

بازدید حسن موحدیان، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های کوهشار، کوه پارک و زیست پارک

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->