جریمه شرکت مشهدی به علت اجرا نکردن به تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نخستین خودرو پرنده چینی‌ها سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید

  • کد خبر: ۸۷۲۷۰
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نخستین خودرو پرنده چینی‌ها سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید
شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد Tech Day۱۰۲۴ از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده است که خودروی پرنده یکی از آن‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایده ساخت خودرو‌های پرنده سال‌هاست ذهن خیلی از مهندسان را به خود مشغول کرده است و تا امروز شاهد ساخت نمونه‌هایی از این وسایل حمل‌ونقل بوده‌ایم. اولین نمونه اجرایی‌شده از ین رؤیا به سال ۱۹۱۷ میلادی و ساخت خودروی به نام «کورتیس» برمی‌گردد. این وسیله اولین خودرو پرنده‌ای شناخته می‌شود که تاکنون به روی کاغذ آمده و البته نمونه‌ای نیز از آن ساخته شده است. این طرح دارای بال‌هایی سه‌شاخه بود که جریان هوا را به‌راحتی کنترل می‌کرد. این خودرو پرنده ۴ چرخ داشت و یک موتور کوچک هواپیما با قدرت ۱۰۰ اسب بخار نیز پشت آن نصب شده بود.

از همان سال‌ها تا امروز نمونه‌های فراوانی از پرنده‌های چهارچرخ ساخته شده‌اند و هرچه به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، این محصولات شکل و شمایلی عملیاتی‌تر به خود می‌گیرند. هرچند هنوز ساخت خودرو‌های پرنده به مرحله تولید انبوه نرسیده است، با افزایش جمعیت شهر‌ها و بیشتر شدن هرروزه چالش ترافیک در شهرها، اجرای این ایده روزبه‌روز به عملیاتی شدن نزدیک‌تر می‌شود.

در همین زمینه، شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد Tech Day۱۰۲۴ از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده است که خودروی پرنده یکی از آن‌هاست. این محصول طراحی به‌روز و پیشرفته‌ای دارد و روتور‌های آن طوری طراحی شده‌اند که در مواقع غیرضرور جمع می‌شوند. برای اطمینان از ایمنی و کارایی، شیائوپنگ این خودرو پرنده مفهومی را به سیستم‌های ایمنی متعددی هم تجهیز کرده است.

روتور‌های خودرو پرنده چینی‌ها درون محفظه‌ای اختصاصی قرار می‌گیرند. وقتی که مالک نیاز به پرواز داشته باشد، در‌های این محفظه‌ها باز و بازو و تیغه‌ها از جای خود خارج می‌شوند. با چرخش این تیغه‌ها خودرو شیائوپنگ می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود.
از نظر نمای ظاهری، این محصول شیائوپنگ کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده و گویی از سال‌های دور به زمان حال سفر کرده است. این خودرو بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک دارد و گل‌گیر‌های عقب آن همانند برخی مدل‌های کلاسیک، بخش زیادی از چرخ‌ها را مخفی کرده‌اند.

خودرو شیائوپنگ در داخل کابین نیز خیلی مدرن طراحی شده است و چینی‌ها آن را به آخرین فناوری‌های روز مجهز کرده‌اند. برای نمونه، سیستم اینفوتینمنت این خودرو پرنده با استفاده از پنل شفاف مدیریت می‌شود و یک نمایشگر دیجیتال با فرمان ترکیب شده است. در کنار این‌ها یک جوی‌استیک منحصربه‌فرد نیز برای هدایت خودرو در آسمان روی کنسولی میانی به چشم می‌خورد.
نکته جالب توجه این است که شیائوپنگ تأکید می‌کند تولید انبوه نسخه نهایی این محصول برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. این شرکت چینی می‌گوید خودرو پرنده آن‌ها از نظر رفت‌وآمد در جاده و هم‌خوانی با قوانین هیچ مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است شیائوپنگ که شیائومی و علی‌بابا از سرمایه‌گذاران اصلی این خودرو هستند، از پلتفرم شارژ هشتصدولتی نیز در رویداد ۱۰۲۴ Tech Day پرده‌برداری کرد. این پلتفرم X-Power نام‌گذاری شده و سوپرشارژر‌های آن تنها با ۵ دقیقه شارژ می‌توانند انرژی لازم برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر مسافت را در باتری خودرو‌های برقی ذخیره کنند. انتظار می‌رود که این خودروساز چینی از پلتفرم جدید شارژ خود در نمونه‌های آینده خودرو‌های پرنده‌اش استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->