سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

نخستین خودرو پرنده چینی‌ها سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید

  • کد خبر: ۸۷۲۷۰
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نخستین خودرو پرنده چینی‌ها سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید
شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد Tech Day۱۰۲۴ از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده است که خودروی پرنده یکی از آن‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایده ساخت خودرو‌های پرنده سال‌هاست ذهن خیلی از مهندسان را به خود مشغول کرده است و تا امروز شاهد ساخت نمونه‌هایی از این وسایل حمل‌ونقل بوده‌ایم. اولین نمونه اجرایی‌شده از ین رؤیا به سال ۱۹۱۷ میلادی و ساخت خودروی به نام «کورتیس» برمی‌گردد. این وسیله اولین خودرو پرنده‌ای شناخته می‌شود که تاکنون به روی کاغذ آمده و البته نمونه‌ای نیز از آن ساخته شده است. این طرح دارای بال‌هایی سه‌شاخه بود که جریان هوا را به‌راحتی کنترل می‌کرد. این خودرو پرنده ۴ چرخ داشت و یک موتور کوچک هواپیما با قدرت ۱۰۰ اسب بخار نیز پشت آن نصب شده بود.

از همان سال‌ها تا امروز نمونه‌های فراوانی از پرنده‌های چهارچرخ ساخته شده‌اند و هرچه به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، این محصولات شکل و شمایلی عملیاتی‌تر به خود می‌گیرند. هرچند هنوز ساخت خودرو‌های پرنده به مرحله تولید انبوه نرسیده است، با افزایش جمعیت شهر‌ها و بیشتر شدن هرروزه چالش ترافیک در شهرها، اجرای این ایده روزبه‌روز به عملیاتی شدن نزدیک‌تر می‌شود.

در همین زمینه، شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد Tech Day۱۰۲۴ از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده است که خودروی پرنده یکی از آن‌هاست. این محصول طراحی به‌روز و پیشرفته‌ای دارد و روتور‌های آن طوری طراحی شده‌اند که در مواقع غیرضرور جمع می‌شوند. برای اطمینان از ایمنی و کارایی، شیائوپنگ این خودرو پرنده مفهومی را به سیستم‌های ایمنی متعددی هم تجهیز کرده است.

روتور‌های خودرو پرنده چینی‌ها درون محفظه‌ای اختصاصی قرار می‌گیرند. وقتی که مالک نیاز به پرواز داشته باشد، در‌های این محفظه‌ها باز و بازو و تیغه‌ها از جای خود خارج می‌شوند. با چرخش این تیغه‌ها خودرو شیائوپنگ می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود.
از نظر نمای ظاهری، این محصول شیائوپنگ کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده و گویی از سال‌های دور به زمان حال سفر کرده است. این خودرو بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک دارد و گل‌گیر‌های عقب آن همانند برخی مدل‌های کلاسیک، بخش زیادی از چرخ‌ها را مخفی کرده‌اند.

خودرو شیائوپنگ در داخل کابین نیز خیلی مدرن طراحی شده است و چینی‌ها آن را به آخرین فناوری‌های روز مجهز کرده‌اند. برای نمونه، سیستم اینفوتینمنت این خودرو پرنده با استفاده از پنل شفاف مدیریت می‌شود و یک نمایشگر دیجیتال با فرمان ترکیب شده است. در کنار این‌ها یک جوی‌استیک منحصربه‌فرد نیز برای هدایت خودرو در آسمان روی کنسولی میانی به چشم می‌خورد.
نکته جالب توجه این است که شیائوپنگ تأکید می‌کند تولید انبوه نسخه نهایی این محصول برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. این شرکت چینی می‌گوید خودرو پرنده آن‌ها از نظر رفت‌وآمد در جاده و هم‌خوانی با قوانین هیچ مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است شیائوپنگ که شیائومی و علی‌بابا از سرمایه‌گذاران اصلی این خودرو هستند، از پلتفرم شارژ هشتصدولتی نیز در رویداد ۱۰۲۴ Tech Day پرده‌برداری کرد. این پلتفرم X-Power نام‌گذاری شده و سوپرشارژر‌های آن تنها با ۵ دقیقه شارژ می‌توانند انرژی لازم برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر مسافت را در باتری خودرو‌های برقی ذخیره کنند. انتظار می‌رود که این خودروساز چینی از پلتفرم جدید شارژ خود در نمونه‌های آینده خودرو‌های پرنده‌اش استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->