آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

علائم سرطانی مرگبار!

  • کد خبر: ۸۷۳۰۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
علائم سرطانی مرگبار!
انسان دارای دو کلیه است که این اندام‌های لوبیایی شکل زیر قفسه سینه در دو طرف ستون فقرات قرار دارند. وظیفه اصلی کلیه‌ها پالایش مواد زائد از خون و تبدیل آن‌ها به ادرار است. کلیه‌ها نیز مانند دیگر بخش‌های اعضای بدن انسان می‌توانند درگیر سرطان شوند و شایع‌ترین نوع آن سرطان سلول کلیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، کلیه‌ ها از اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شوند که وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن را برعهده دارند.

با این حال، متاسفانه این اندام مانند سایر اندام‌های بدن ممکن است اسیر سرطان شود. برآورد می‌شود سالانه بیش از ۱۳۱ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان کلیه جان خود را از دست می‌دهند.

خبر مسرت بخش این است که در صورت تشخیص به موقع این سرطان، امکان درمان آن وجود دارد. از همین رو، متخصصان همواره تاکید دارند افراد نسبت به علائم این بیماری آگاهی لازم را داشته و پس از مشاهده آن‌ها به پزشک مراجعه کنند.

سرطان کلیه زمانی بروز می‌کند که سلول‌های این اندام به صورت غیرطبیعی و غیرکنترل شده شروع به تکثیر می‌کنند. زمانی که این حالت بروز می‌کند سلول‌ های سرطانی بافت‌ها و اندام را درگیر کرده و ممکن است به سایر بخش‌های بدن نیز سرایت کنند.

متاسفانه زمانی که فرد به سرطان کلیه مبتلا می‌شود نمی‌توان برآورد کرد که تا چه زمانی زنده خواهد ماند. با این حال، اگر فرد به سرطان درجه چهارم کلیه مبتلا شود تنها ۵ سال زنده خواهد ماند. به همین دلیل توجه به این سرطان بسیار مهم است.

تحقیقات نشان داده است برخی از افراد مبتلا به سرطان علائم بیماری را نشان نمی‌دهند. معمولاً در این افراد سرطان کلیه زمانی تشخیص داده می‌شود که فرد برای سایر عوامل به پزشک مراجعه می‌کند و متخصص با معاینه و انجام آزمایش‌های مختلف پی به سرطان فرد می‌برد.

از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- وجود خون در ادرار:

به طور معمول اگر شاهد رنگ قرمز یا تیره ادرار هستید این موضوع می‌تواند نشان دهنده وجود خون باشد. این موضوع یکی از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه است.

۲- تورم یا برجستگی در پهلوها:

گرچه سرطان کلیه کوچکتر از آن است که قابل تشخیص باشد، اما این موضوع می‌تواند گاهی باعث تورم یا برجستگی در پهلو‌ها شود.

۳- کاهش وزن

۴- درجه حرارت بالای بدن و تعریق شدید

۵- درد در پشت و در یک طرف که باقی مانده و از بین نمی‌رود.

۶- خستگی

۷- از دست دادن اشتها

۸- حالت عمومی ناخوشی

با مشاهده هر کدام از علائم بالا توصیه می‌شود به پزشک عمومی مراجعه کنید. برخی از این علائم می‌تواند با سایر بیماری‌های هم پوشانی داشته باشد. از این رو، پزشک عمومی پس از معاینه و تشخیص ابتدایی بیماری می‌تواند فرد را به یک متخصص برای تشخیص قطعی ارجاع دهد.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->