علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آدامس جویدن، سبب بروز نفخ می‌شود

  • کد خبر: ۸۷۳۸۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
آدامس جویدن، سبب بروز نفخ می‌شود
بلع بیش از حد هوا هنگام جویدن آدامس نفخ در بدن را ایجاد می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از دیلی اکسپرس نوشت: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که آدامس با دهان باز جویده می‌شود و هوای اضافی را وارد روده‌ها می‌کند. برای جلوگیری از این امر، محققان توصیه می‌کنند هنگام استفاده از آدامس، دهان خود را بسته نگه دارید.

یکی دیگر از دلایلی که جویدن آدامس می‌تواند منجر به نفخ شود، ترکیب آن است. برخی از انواع آدامس‌های بدون قند، اغلب حاوی سوربیتول و زایلیتول هستند که به عنوان یک شیرین‌کننده عمل می‌کنند.

برای برخی افراد، این مواد می‌توانند باعث ایجاد گاز شده یا حتی به عنوان مُلین عمل کنند.

شیرین کننده‌های مصنوعی نیز می‌توانند باعث گرفتگی عضلات و اسهال مزمن شوند.

هضم ناقص و تخمیر این شیرین‌کننده‌ها در روده بزرگ اغلب منجر به بروز این مشکلات دردناک می‌شود.

به جز آدامس، غذا‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث نفخ می‌شوند که شامل لوبیا، پیاز، کلم بروکلی، کلم پیچ، جوانه‌ها و گل کلم هستند. دلیل نفخ‌آوری آن‌ها می‌تواند به دلیل فیبر و قند موجود در آن‌ها باشد.

محققان توصیه می‌کنند که مصرف غذا‌هایی از این قبیل را کاهش دهید و در عین حال مصرف روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات را حفظ کنید.

برخی از دلایل دیگر نفخ عبارتند از یبوست، بیماری سلیاک و سندرم روده تحریک‌پذیر.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->