سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی شهر با هزینه شخصی + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۸۷۴۳۴
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
  • ۱
فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی شهر با هزینه شخصی + فیلم و عکس
برطرف کردن مسیر آبگرفتگی سه خیابان، رنگ آمیزی و کاشت گل و گیاه، این‌ها کار شهرداری اهواز نیست، کار مردی میانسال از اهالی محله است که با هزینه شخصی و عشق و علاقه توانسته رنگ و بویی متفاوت به محله بدهد.

شهرآرانیوز - اینجا کوی نیرو در اهواز است، بین خیابان چهارم و پنجم. خیابانی با جدول تازه رنگ شده سبز و قرمز و گیاهانی با اسم‌های مختلف در حاشیه خیابان، حس خوبی را به اهالی این محله داده که هر رهگذری از اینجا عبور می‌کند تفاوت را با دیگر خیابان‌ها احساس می‌کند و با چند عکس، آن را الگوی خود قرار می‌دهد.

این‌ها کار شهرداری اهواز نیست، کار مردی میانسال از اهالی محله است که با هزینه شخصی و عشق و علاقه توانسته رنگ و بویی متفاوت به محله بدهد.

حمید حمیداوری پور ۶۴ ساله، بازنشسته شرکت برق، دو بچه ۱۸ و ۱۶ ساله دارد و از سال ۵۷ تا کنون در کوی نیرو زندگی می‌کند. او صحبت اش را با این جمله شروع می‌کند: «خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد»

فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی محله‌اش با هزینه شخصی + فیلم و عکس
حمیداوی پور می‌گوید: از قدیم به رنگ آمیزی علاقه‌مند بودم و همینطور به تمیزی محیط خیلی توجه داشتم. هدفم از رنگ آمیزی و کاشت گل و گیاه، زیبایی به محله است و برای اینکه محله را زیبا نشان دهم، درخت انجیر، توت، برهان گلی و گل کاغذی کاشتم.

حمیداوی پور توضیح می‌دهد: از تابستان امسال به محله ام بیشتر رسیدگی کردم، اول مسیر آبگرفتگی سه خیابان را برطرف کردم بعد از آن شروع به رنگ آمیزی و ... کردم. تا الان بابت ۱۰ قوطی رنگ، حدودا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کردم و همینطور برای ۲۷ گیاهی که در بلوار روبروی منزلمان کاشتم، یک میلیون تومان دادم.

فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی محله‌اش با هزینه شخصی + فیلم و عکس
او ادامه می‌دهد: توان زیادی ندارم، بعضی روز‌ها خسته می‌شدم و به شخصی ۲۰۰ هزار تومان پول می‌دادم تا بجای خودم جدول را رنگ آمیزی کند و الان هم تکه تکه رنگ می‌کنم و هنوز قسمتی از جدول رنگ نشده، چون بودجه ام فعلا تمام شده و قرار است یکی از اهالی محل برای خرید قوطی رنگ مشارکت کند. بعد از اینکه این کار تمام شد، قرار است در خیابان دیگری همین کار‌ها با هزینه یکی از اهالی انجام شود. به من گفتند هزینه را می‌دهیم و باقی کار با شما باشد.

بعضی‌ها فکر می‌کنند آدم نرمالی نیستم

حمیداوی پور می‌گوید: نمی‌دانم چرا در خارج وقتی یک نفر کاری انجام می‌دهد، کلی او را تحسین می‌کنند، اما در کشورمان کاری انجام می‌شود اصلا اهمیت نمی‌دهند؛ مثلا وقتی در حین رنگامیزی جدول هستم بعضی از مردم که از محله گذر می‌کنند، فکر می‌کنند دیوانه هستم یا کمی مشکل عقلی دارم. امیدوارم کاری که انجام می‌دهم، در محله‌های دیگری هم اتفاق بیافتد و گسترش پیدا کند.

فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی محله‌اش با هزینه شخصی + فیلم و عکس
به وعده‌ای که عمل نشد

این مرد میانسال می‌گوید: چندی پیش، مخزن زباله زیر عکس یکی  از شهدا بود، برای رسیدگی به این موضوع به شهرداری رفتم و آن‌ها گفتند ماسه و سیمان بخرید و ما درست می‌کنیم، همه این‌ها را خریدم، اما از شهرداری کسی نیامد و خودم به دست به کار شدم و مخزن زباله دیگری را در مکانی دیگر حصار کشی کردم. اخیرا متاسفانه همه تابلو‌های عکس شهدا به سرقت رفتند. قرار است مسجد محله طرح آجری از شهدا نصب کند.

فعالیت داوطلبانه یک بازنشسته‌ برای زیباسازی محله‌اش با هزینه شخصی + فیلم و عکس

درخواست از شهرداری

حمیداوی پور می‌گوید: درخواستم از شهرداری این هست که یک انشعاب آب برای بلوار این محله نصب کند، حاضرم تمام وسایل برای نصب آن را خریداری کنم، چون سخت است هر روز یک مسیر طولانی را با آفتابه برای آبیاری گیاهان طی کنم.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
خداخیرش بده اگرتوهرمحله یکنفر ادم کاردان ودرستی مثل این آقا وجود داشت الان ایران گلستان بود.به نظر من این افراد دلسوز باید مشاورین شهرداری ها باشند که در کوتاهترین زمان چهره شهرو دگرگون کنند وشادابی ونشاط وبرای مردم هدیه کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->