تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بانک رفاه کارگران متعلق به دولت نیست که بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد

  • کد خبر: ۸۵۸۱۲
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
بانک رفاه کارگران متعلق به دولت نیست که بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد
یک فعال کارگری: ما در مورد واگذاری بانک رفاه احساس نگرانی می‌کنیم، چراکه این بانک متعلق به کارگران است، اینکه بخواهند مال خودمان را به خودمان برگردانند و یا به غیر بفروشند و از این طریق بدهی ما را پرداخت کنند، درست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با انتقاد از واگذاری بانک رفاه کارگران گفت: این بانک از بدو تاسیس برای تامین اجتماعی بوده است و اینکه بخواهیم آن را به عنوان بدهی دولت بفروشیم، به نظر خیلی غیرمنطقی می‌آید. اینکه بخواهند مال خودمان را به خودمان برگردانند و یا به غیر بفروشند و از این طریق بدهی ما را پرداخت کنند، درست نیست. بانک رفاه برای دولت نیست که بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است دولت بدهی ما را بپردازد باید بودجه تعیین و ردیف مشخص کند. تنها جایی که به سازمان تامین اجتماعی کمک می‌کرد و هر جا این سازمان با کمبود مواجه می‌شد، می‌توانست از آن استقراض کند بانک رفاه بود و همین الان هم سازمان به بانک رفاه بدهکار است. با همین وضعیت و این بدهی‌ها، سازمان در آینده کم می‌آورد و به اصطلاح به گِل می‌نشیند.

کریمی گفت: ۴۲میلیون نفر از جمعیت کشور عضو سازمان تامین اجتماعی هستند. البته تامین اجتماعی ما مثل کشور‌های توسعه یافته فراگیر نیست، به عبارتی ما در مورد وظیفه‌ی حاکمیتی دولت در قبال جامعه صحبت نمی‌کنیم بلکه در مورد نهادی صحبت می‌کنیم که اموال منقول و غیرمنقول آن متعلق به کارگران است؛ بنابراین ما در مورد واگذاری بانک رفاه احساس نگرانی می‌کنیم، چراکه این بانک متعلق به کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در بخش دیگری از صحبتهایش در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گفت: ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. عده‌ای از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صحبت می‌کنند و عده‌ای هم از آزاد کردنِ قیمت حامل‌های انرژی صحبت می‌کنند؛ خب سوال من این است که مگر ما این کار را قبلا انجام نداده‌ایم؟ قبلا هم قرار بود با آزاد کردنِ قیمت بنزین درآمد آن به جیب دهک‌های پایین برود، اما آیا این اتفاق افتاد؟ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت‌ها بیش از این گران خواهد شد و این دیگر از توان کارگران خارج است. اگر قرار است وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد باید از بالا فاصله‌ی طبقاتی را کاهش دهیم.

کریمی گفت: عده‌ای می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور است خب مسئولان باید نظارت داشته باشند و این ارز را به هر کسی ندهند. به اعتقاد من؛ این بهانه‌ی درستی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست. می‌گویند ارز را حذف کنیم و کارت اعتباری بدهیم وقتی قیمت‌ها چند برابر بالا می‌رود و نرخ تورم افزایشی است کارت اعتباری یک میلیون تومانی به چه درد می‌خرود؟ زمانی یارانه‌ی ۴۵هزار تومانی دادند که الان آن یارانه دیگر به درد نمی‌خورد. خب اگر به دادن کارت اعتباری تاکید دارند، به جای آن در ماه کالا‌های اساسی بدهند. به جای پول کالا بدهند، نه اینکه مبلغی تعیین کنند و بعد آن مبلغ به مرور زمان ارزش خود را از دست بدهد، همان‌طور که ۴۵هزار تومان، امروز دیگر ارزشی ندارد.

منبع: ایلنا


اینجا بخوانید: ماجرای واگذاری بانک رفاه و تبعات برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و بیمه‌شدگان


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->