آماده باش شهرداری برای مواجهه با سیلاب احتمالی در مشهد (۲۶ اردیبهشت۱۴٠۴) وضعیت قرمز آلودگی هوا در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم تنش ترافیکی در خیابان شهدای سلامت مشهد | اینجا پارک دوبله ظاهراً ممنوع نیست! تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری مشهد برای اتمام ۵ کلان‌پروژه شاخص شهر سامان‌دهی املاک قولنامه‌ای در مشهد، گامی حیاتی در توسعه متوازن شهر اجرای آزمایشی طرح پیشگیری از بیماری با فناوری هوش مصنوعی در مشهد | افزایش پوشش بیمه ناباروری تا ۷۰ درصد در خراسان رضوی به نام مادر، به یاد پسر | روایتی از دیدار صمیمانه بانوان رسانه‌ای مشهد با مادر شهید آیت‌الله رئیسی واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد
سرخط خبرها

آنچه برای شهروندان مهم است

  • کد خبر: ۸۷۵۳۶
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
آنچه برای شهروندان مهم است
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

شاید برای شهروندان خیلی فرق نکند چه گروه یا جریان سیاسی سر کار هستند و به اصطلاح قدرت را دراختیار دارند. برای آن‌ها مهم است که کارشان اصولی، منطبق بر قانون، در اسرع وقت، به بهترین شکل و با کمترین هزینه انجام گیرد.

اکنون انجام امور اداری شهروندان در شهرداری‌ها به خصوص در کلان شهر‌ها بدون دغدغه و به تعبیر عامیانه‌تر بدون مصیبت‌های فرسایشی بروکراسی ادارات از نگاه خیلی از آن ها، تقریبا بعید به نظر می‌رسد و از همین نظر، میزان نارضایتی دریافت کنندگان خدمات شهرداری‌ها نسبت به سایر سازمان‌های دولتی و عمومی در کشور بیشتر است؛

البته این فراوانی گاه به دلیل تنوع و تکثر خدمات شهرداری هاست یا اینکه سروکار مردم با این نهاد، بیشتر از سازمان‌های دیگر است و به همین دلیل مشکلات و کاستی‌های آن بیشتر به چشم می‌آید، ولی این واقعیت هم انکارنا پذیر است که هنوز کیفیت بخش درخورتوجهی از روند اداری و فرایند‌های جاری در سیستم مدیریت شهری تا رسیدن به نقطه استاندارد و مطلوب، فاصله زیادی دارد.

در چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت ویژگی‌های «یکپارچه، روان، دسترس پذیر و کرامت محور» در بند کالبد شهری بیان شده است. اگر قرار است این مهم در عمل تحقق یابد، هوشمندسازی فرایند‌ها و روند رفع نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون قوانین دست وپاگیر ضرورت دارد. هرشهروندی که احساس نارضایتی داشته باشد، حتی اگر این احساس از لحاظ جنبه بیرونی بجا و منطقی

هم نباشد، در فرایند اداره شهر اهمیت دارد و باید بدان پرداخته شود؛ چون اصولا فلسفه شکل گیری سازمان‌های عمومی چیزی جز خدمت حداکثری به مردم و ایجاد رفاه و آرامش برای آن‌ها نیست، پس موضوع رضایتمندی آن‌ها فارغ از سایر مسائل نیز اصالت و اهمیت دارد.

علاوه بر نکاتی که از نظر اصلاح و بهبود «تقنین، رویکرد، ساختار، راهبرد و اجرا» در سیستم مدیریت شهری برای روان سازی و کرامت محوری خدمات دهی به شهروندان باید به آن توجه شود، مقوله فرهنگ سازمانی و نگرش آحاد کارکنان در این مقوله نیز مهم است.

گاهی به دلیل سختی کار و ماهیت شبانه روزی بودند خدمات شهری، امور فرسایشی می‌شود و ناخودآگاه خدمات دهنده، این امر را به دریافت کننده خدمات انتقال می‌دهد و نتیجه آن سبب ایجاد خلل در روند خدمت رسانی و به دنبال آن بروز نارضایتی می‌شود. تازه گردانی روحی و جسمی کارکنان ابرسازمان شهرداری از طریق به کارگیری اصول علمی، آموزشی و رفاهی به صورت مستقیم در کیفیت خدمت رسانی اثرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->