فراخوان مرکز نوآوری پارک دانش شهرداری مشهد اعلام شد+جزئیات ثبت نام مشهد باید سبز بماند | ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز در شهر و چالش‌ها و راهکارهایش هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (چهارشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | اواسط روز و بعدازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود آتش سوزی کارخانه قند آبکوه مشهد در ۷۸ سال پیش | بوی قند سوخته شهر را فراگرفت ایجاد بیش از ۳۰۰۰ جای‌پارک موقت نوروزی توسط شهرداری مشهد با همکاری ادارات دولتی ماجرای حمله به اتوبوس شهرداری در بولوار طبرسی مشهد چه بود؟ + ویدئو برگزاری جشنواره نور در ایام نوروز ۱۴۰۴ در عرصه میدان شهدای مشهد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: المان‌های استقبال از بهار رنگ‌وبوی معنویت گرفته است مانور خدمت به زائران نوروزی در مشهد و خراسان رضوی برگزار می‌شود شهردار مشهد مقدس: امسال استقبال از بهار پررنگ‌تری نسبت‌به سال گذشته خواهیم داشت + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز ناسالم است (۱۴ اسفند ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: خیابان گل جنب بوستان برکت برپا خواهد شد + فیلم حمایت ویژه شهرداری مشهد از تشکل‌های قرآنی برای نخستین بار شهردار مشهد مقدس: استقبال از بهار یک کار ویژه و شاخص برای مشهد است | بهره‌برداری از پروژه ایوان سلام در پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم درباره تاریخ ساختمان شهرداری مشهد | ساخت عمارت بلدیه با ۴۰۰‌هزار آجر ابلق فشاری رشد ۱۳ درصدی ظرفیت اقامتی کلانشهر مشهد برای نوروز ۱۴۰۴ ورود اولین تابلو‌های برق فشارمتوسط خط۳ مترو به مشهد (۱۳ اسفند ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن(ع) مشهد با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان شهروند خبرنگار | درخواست اطلاع رسانی درباره رایگان بودن خطوط اتوبوس در مشهد + پاسخ هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۳ اسفند ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آنچه برای شهروندان مهم است

  • کد خبر: ۸۷۵۳۶
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
آنچه برای شهروندان مهم است
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

شاید برای شهروندان خیلی فرق نکند چه گروه یا جریان سیاسی سر کار هستند و به اصطلاح قدرت را دراختیار دارند. برای آن‌ها مهم است که کارشان اصولی، منطبق بر قانون، در اسرع وقت، به بهترین شکل و با کمترین هزینه انجام گیرد.

اکنون انجام امور اداری شهروندان در شهرداری‌ها به خصوص در کلان شهر‌ها بدون دغدغه و به تعبیر عامیانه‌تر بدون مصیبت‌های فرسایشی بروکراسی ادارات از نگاه خیلی از آن ها، تقریبا بعید به نظر می‌رسد و از همین نظر، میزان نارضایتی دریافت کنندگان خدمات شهرداری‌ها نسبت به سایر سازمان‌های دولتی و عمومی در کشور بیشتر است؛

البته این فراوانی گاه به دلیل تنوع و تکثر خدمات شهرداری هاست یا اینکه سروکار مردم با این نهاد، بیشتر از سازمان‌های دیگر است و به همین دلیل مشکلات و کاستی‌های آن بیشتر به چشم می‌آید، ولی این واقعیت هم انکارنا پذیر است که هنوز کیفیت بخش درخورتوجهی از روند اداری و فرایند‌های جاری در سیستم مدیریت شهری تا رسیدن به نقطه استاندارد و مطلوب، فاصله زیادی دارد.

در چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت ویژگی‌های «یکپارچه، روان، دسترس پذیر و کرامت محور» در بند کالبد شهری بیان شده است. اگر قرار است این مهم در عمل تحقق یابد، هوشمندسازی فرایند‌ها و روند رفع نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون قوانین دست وپاگیر ضرورت دارد. هرشهروندی که احساس نارضایتی داشته باشد، حتی اگر این احساس از لحاظ جنبه بیرونی بجا و منطقی

هم نباشد، در فرایند اداره شهر اهمیت دارد و باید بدان پرداخته شود؛ چون اصولا فلسفه شکل گیری سازمان‌های عمومی چیزی جز خدمت حداکثری به مردم و ایجاد رفاه و آرامش برای آن‌ها نیست، پس موضوع رضایتمندی آن‌ها فارغ از سایر مسائل نیز اصالت و اهمیت دارد.

علاوه بر نکاتی که از نظر اصلاح و بهبود «تقنین، رویکرد، ساختار، راهبرد و اجرا» در سیستم مدیریت شهری برای روان سازی و کرامت محوری خدمات دهی به شهروندان باید به آن توجه شود، مقوله فرهنگ سازمانی و نگرش آحاد کارکنان در این مقوله نیز مهم است.

گاهی به دلیل سختی کار و ماهیت شبانه روزی بودند خدمات شهری، امور فرسایشی می‌شود و ناخودآگاه خدمات دهنده، این امر را به دریافت کننده خدمات انتقال می‌دهد و نتیجه آن سبب ایجاد خلل در روند خدمت رسانی و به دنبال آن بروز نارضایتی می‌شود. تازه گردانی روحی و جسمی کارکنان ابرسازمان شهرداری از طریق به کارگیری اصول علمی، آموزشی و رفاهی به صورت مستقیم در کیفیت خدمت رسانی اثرگذار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->