اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

موقعیت جغرافیایی مشهد؛ «فرصت‌ارزشمند» برای صاحبان صنایع

  • کد خبر: ۸۷۶۸۶
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
موقعیت جغرافیایی مشهد؛ «فرصت‌ارزشمند» برای صاحبان صنایع
جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان، افزایش رویداد‌های نمایشگاهی در مشهد، افزایش کیفیت در تولیدات ساختمانی، ضرورت استفاده از فناوری‌های روز در صنعت ساختمان و... تأکید شد.

رویداد‌های نمایشگاهی در مشهد تقویت می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این بازدید گفت: رویداد‌های نمایشگاهی فرصت بسیار ارزشمندی برای گسترش تعاملات و ارتباطات بین شرکت‌های گوناگون داخلی و خارجی و بهره گیری دوسویه از خدمات یکدیگر است. با عبور از کرونا باید به سمتی پیش برویم که شاهد نمایشگاه‌های بیشتری در مشهد باشیم.

مهدی ناصحی با تأکید بر لزوم قدم برداشتن در مسیر استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت ساختمان، اظهار کرد: با تکیه بر این مهم، می‌توان موجب افزایش راندمان ساختمان‌ها از نظر انرژی و پایداری و همچنین زیست پذیربودن آن شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرکت‌های دانش بنیان در صنعت ساختمان اقدامات ارزنده‌ای انجام داده اند و از این نظر به خودکفایی رسیده ایم، گفت: امیدواریم با تلاش در عرصه‌های گوناگون بتوانیم امکان ارتقای بیش ازپیش سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده ساختمان‌ها را فراهم آوریم، زیرا رضایتمندی عمومی به این صنعت را در پی خواهد داشت. عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر بیان کرد: مدیریت شهری همه تلاشش را در راستای تحقق این مهم به کار می‌گیرد.

ناصحی تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد زیرساخت خوبی در این موضوع به شمار می‌رود و امیدواریم با عبور از کرونا، به سمتی پیش برویم که شاهد نمایشگاه‌های بیشتری باشیم.

وی افزود: نمایشگاه‌ها دروازه ارتباط میان کشور‌ها هستند و ما باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

افزایش بهره وری با بهره گیری از فناوری‌های روز

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: بهره گیری از فناوری‌های روز در حوزه ساختمان سازی، تأثیر مثبتی روی استحکام بنا دارد و در کشور حادثه خیزی مثل ایران، برخورداری از شهری ایمن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موسی الرضا حاجی بگلو با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های گوناگون، اظهارکرد: محصولات و تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه، نشان از توانمندی درخور تقدیر شرکت‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان ما مطابق با فناوری‌ها و استاندارد‌های روز دنیاست، گفت: این موفقیت و پیشرفت درحالی به دست جوانان و نخبگان این مرز و بوم رقم خورده که ایران با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی روبه روست.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر افزود: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و توانمندی جوانان ایران اسلامی سبب شده است تا امروز به روزترین فناوری‌ها را کسب کنیم و در حوزه صنعت ساختمان کاملا بی نیاز باشیم.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت‌ها در صنعت ساختمان مشهد، تصریح کرد: به جرئت‌ می‌توان گفت که بهره گیری از فناوری‌های روز در حوزه ساختمان سازی، اثر مثبتی بر استحکام بنا و صرفه جویی منابع انرژی دارد.

وی افزود: در کشور حادثه خیزی مثل ایران توجه به ایمنی بنا‌ها اهمیت زیادی دارد و استحکام بخشی و بهره گیری از فناوری‌ها و مصالح استاندارد، به منزله تحقق شهری ایمن دربرابر انواع بلایا و حوادث است.

یکی از مسائل مهم کشور، هدررفت منابع است

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: مشهد و خراسان رضوی به دلیل موقعیت ویژه ژئوپولتیک و قرارگرفتن در همسایگی آسیای میانه و کشور‌های درحال توسعه مانند افغانستان و پاکستان، دارای فرصت خوبی برای توسعه صادرات و تعاملات خارجی با این کشورهاست و تولیدکنندگان باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مربوط به حوزه ساختمان به دلیل اهمیت این صنعت در توسعه کشور و استان، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند، اظهار کرد: حضور صنعتگران و تولیدکنندگان، به ویژه فعالان داخلی، مایه افتخار است و بی شک زمینه پیشرفت و توسعه صنعت ساختمان، به عنوان یک صنعت پیشران دیگر صنایع کشور و استان را فراهم می‌آورد.

فرهمندی گفت: براین اساس، نمایشگاه بین المللی مشهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرصت‌های ارزشمندی را می‌تواند برای توسعه اشتغال و تولید داخلی فراهم آورد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا، صنعت ساختمان را صنعتی پرهزینه و گران قیمت دانست و تصریح کرد: بی شک پیشرفت‌های فناورانه موجب کاهش هزینه‌های ساخت وساز و بهره برداری از ساختمان‌های گوناگون، اعم از مسکونی، اداری، تجاری و... و از سوی دیگر افزایش کیفیت و ارتقای میزان بهره وری انرژی و منابع محدودی مانند آب و برق و ... می‌شود.

فرهمندی گفت: این اتفاق مثبت درحالی رخ می‌دهد که یکی از مسائل و مشکلات مهم امروز کشور، هدررفت منابع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->