سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

کارشناسان درباره کارنامه ۱۰۰ روز اول دولت مردمی چه می‌گویند؟

  • کد خبر: ۸۷۶۹۵
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کارشناسان درباره کارنامه ۱۰۰ روز اول دولت مردمی چه می‌گویند؟
مدیریت میدانی، در صحنه و انقلابی، از جمله مؤلفه های اصلی دوره حکمرانی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دستگاه اجرایی کشورمان است که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های این سبک مدیریتی در سفر‌های استانی مستمر و بدون وقفه ایشان به همراه دیگر اعضای هیئت دولت با اولویت استان‌های محروم کشور، متبلور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیریت رئیس دولت سیزدهم، در تمایزی آشکار با مدیریت رئیس جمهوری پیشین، به پشت میزنشینی محدود نمی‌شود. آیت ا... رئیسی فارغ از هر گونه تشریفات، هیاهوی تبلیغاتی، شور رسانه ای، ریخت وپاش بنر‌ها و هدررفت هزینه ها، با روحیه‌ای جهادی و خستگی ناپذیر، در دور افتاده‌ترین نقاط کشور حاضر می‌شود تا مشکلات مردم را مستقیم نظاره و برای رفع سریع‌تر آن برنامه ریزی کند.

گفتگو‌های صمیمی و بدون واسطه رئیس جمهور با مردم و نمایندگان اقشار مختلف، سبب می‌شود آن ها، آن حس رنج آور سال‌های گذشته، یعنی رهاشدگی را نداشته باشند و در نتیجه اعتماد ازدست رفته شان بار دیگر احیا شود و امیدی در دل هایشان برای حل مشکلات زندگی شان جوانه زند. بدین ترتیب، یکی از علل توفیق سبک مدیریتی آیت ا... رئیسی در احیای امید اجتماعی و در غلبه بر مشکلات کنونی کشور، چنان که حتی رسانه‌ها و نظرسنجی‌های خارجی نیز بر آن صحه گذاشته اند، این احساس «حضور» مسئولان بین مردم است، به گونه‌ای که آنان دیگر برخلاف گذشته، دیواری بین خود و مسئولان اجرایی کشور احساس نمی‌کنند.

دولت در همین مدت اندک آغاز به کار که قریب به صد روز است، توانسته با تسریع روند واکسیناسیون گسترده عمومی، بحران در ظاهر مهارناپذیر کرونا را کنترل و مدیریت کند و همین موضوع سبب شده است به تدریج، دولت با همکاری مردم، به سمت بازگشت به شرایط عادی کشور و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی حرکت کند. ترسیم چشم انداز آینده با نظر به مسیر طی شده در روز‌های گذشته، نکته محوری تحلیل‌ها و ارزیابی‌های چهره‌های سیاسی از کارنامه صد روزه دولت سیزدهم است.

شناخت دقیق‌تر مشکلات مردم به دنبال سفر‌های استانی

نماینده پلدختر در مجلس، در گفتگو با «فارس» درباره سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به استان‌های مختلف سفر می‌کند و با حضور در میدان، از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم آشنا می‌شود، بسیار مطلوب و خوب است.

سفر‌های استانی باعث می‌شود مدیران ارشد اجرایی، شناخت دقیق تری از مشکلات مردم داشته باشند و بتوانند تصمیمات بهتری برای رفع مشکلات اتخاذ کنند.
سیدحمیدرضا کاظمی افزود: واقعیت این است که مردم امروز با مشکلات جدی در حوزه مسائل معیشتی و اقتصادی مواجه اند و دولت باید زمان بندی دقیق برای کاهش آلام مردم در حوزه مسائل معیشتی داشته باشد. امروز فاصله استان‌های برخوردار و کمتر برخوردار بسیار زیاد شده است و باید دولت در مسیر کاهش این فاصله، اقدامات جدی انجام دهد.

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده اردکان، نیز درباره ثمرات سفر‌های استانی رئیس جمهور به «فارس» گفت: با تلاشی که آقای رئیسی دارد، کار نویی در کشور درحال انجام است. اینکه رئیس جمهور بین مردم است، باعث می‌شود مردم، آرامش خود را به دست بیاورند و بدانند که رئیس دولت و اعضای هیئت دولت در کنار مردم هستند و مشکلات آن‌ها را از نزدیک می‌بینند. وقتی یک مدیر میدانی وسط میدان حضور داشته باشد و ببیند که مردم چه مشکلاتی دارند، قطعا هم بهتر می‌تواند عمل کند و هم بهتر می‌تواند تصمیم گیری کند. در کل، سفر‌های آقای رئیس جمهور به استان‌ها برکات بسیار زیادی دارد و می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات مثمرثمر باشد.

انگیزه و تحرک آقای رئیسی تحسین آمیز است

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس، نیز در گفتگو با «فارس»، در ارزیابی صد روز نخست آغاز به کار دولت سیزدهم گفت: انگیزه و تحرک آقای رئیسی برای خدمت به مردم تحسین آمیز است. آقای رئیسی انگیزه و تحرک خود را به وزرای کابینه نیز منتقل می‌کند تا زمینه خدمت بیشتر و بهتر به مردم فراهم شود. بازدید‌های رئیس جمهور باعث می‌شود ایشان ببینند گزارش‌های دستگاه‌های ذی ربط برای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات، تا چه اندازه با واقعیت مطابقت دارد و اگر تطابق ندارد، دستور فوری برای حل مشکلات مردم صادر و موضوع را پیگیری کند.

دولت به سمت تحقق وعده‌ها حرکت می‌کند

علیرضا خجسته پور، قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین، هم در گفتگو با «ایرنا» درباره اقدامات دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدنش، گفت: به نظر می‌رسد در هفته‌ها و ماه‌های آینده، نتایج اقدامات دولت در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، رفاه اجتماعی و مسکن را شاهد باشیم. با توجه به عزمی که در دولت وجود دارد، رئیس جمهوری با تمام توان به سمت تحقق وعده‌های خود پیش می‌رود. در این مسیر، همه گروه‌های سیاسی و تخصصی برای حفظ امید در جامعه و با اولویت قراردادن منافع ملی، باید به دولت کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->