دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگاهی به تازه ترین رویکردهای ضدفساد دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۸۷۵۵۳
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
نگاهی به تازه ترین رویکردهای ضدفساد دولت سیزدهم
مواضع و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم  رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات، بیش از هر چیزی تأکید بر اجرای عدالت و پرهیز از ترسیم خطوط قرمز دولتی بود و همین موضوع باعث شد که مردم بعد از هشت سال، به بازگشت عدالت در دستگاه اجرایی کشور امیدوار شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از مهم‌ترین نماد‌های فساد، جانبداری از نزدیکان رؤسای جمهوری بوده است و عبارت «خط قرمز» در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای در چنین بستر و فضایی ایجاد شده است.

اما حجت السلام رئیسی بر خلاف رؤسای جمهور پیشین، رویکرد متفاوتی در این زمینه در پیش گرفته است. اتفاقات ماه‌های اخیر در دولت سیزدهم نشان داده که او گام در مسیر واقعی «مردمی بودن» گذاشته است.

خط قرمزی ندارم

در همین زمینه رئیس جمهور در جلسه ۱۲ آبان هیئت دولت در سخنانی صریح و روشن خطاب به مردم و اعضای کابینه گفت: هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونانم و نه وزرا، هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.

رئیس دولت سیزدهم البته با صراحت این نکته را هم گفت که اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد، اول مسئولان با فرد خاطی برخورد و سپس او را برای طی شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند.
این موضع گیری رئیس دولت مردمی بارقه‌های امید را در جامعه زنده کرده است.

احیای دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور

از سویی، هفته گذشــــته رئیس جمهـــور، حجت الاسلام درویشیان را که پیش از این تصدی سازمان بازرسی کل کشور را برعهده داشت، به عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد منصوب کرد؛ انتصابی که واکنش‌های مثبتی در پی داشت و از جدیت دولت سیزدهم در برخورد با مفاسد حکایت می‌کرد.
دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نوعی تعطیل و غیرفعال بود و حالا رئیس جمهور با انتصاب درویشیان به دنبال احیای این جایگاه در بدنه دولت سیزدهم است.

سخنان غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور، مبنی بر اینکه «جایگاه و شأن دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری در دولت گذشته تنزل پیدا کرد»، به نوعی مؤید عزم جدی دولت برای فعال کردن دفتر بازرسی ویژه و مبارزه با فساد است. به گفته سید ابراهیم رئیسی، دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور قرار است در دولت سیزدهم با همکاری معاونت حقوقی، فعالیت خود را انجام دهد و سازوکار و ساختاری متناسب به خود بگیرد.

رئیس جمهور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، حراست دستگاه‌های دولتی، دفاتر بازرسی و شخص وزرا و معاونان رئیس جمهور را همکاران حجت الاسلام درویشیان در مبارزه با فساد عنوان و بدنه دولت را ملزم به تعامل و همکاری با دفتر بازرسی ویژه کرده است.

روندی که دولت سیزدهم این روز‌ها در پیش گرفته و مقدمات بازگشت اعتماد مردم را فراهم کرده، مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->