اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مستأجران با قول‌نامه هولوگرام‌دار برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند

  • کد خبر: ۸۷۹۱۱
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مستأجران با قول‌نامه هولوگرام‌دار برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند
کارشناس مسکن اداره راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی گفت: مستأجران واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن حتما قول‌نامه هولوگرام‌دار برای ارائه به سایت و بانک داشته باشند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، تاکنون ۶۰۰هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند که ۲۰هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص‌داده‌شده به کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا برای کمک‌هزینه اجاره‌بهای مستأجران در نظر گرفته شده است. اما دریافت وام پس از ثبت‌نام و مراجعه به بانک هم به همین راحتی نیست و شهروندان از انتظار چندماهه برای دریافت این وام می‌گویند.
محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی، در گفت‌وگویی درباره شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن گفته است: مستأجران فقط کارمزد بانکی را پرداخت می‌کنند و اصل وام بعد از پایان قرارداد به بانک پس داده خواهد شد و تسهیلات از طریق مستأجر در اختیار مؤجر قرار می‌گیرد.
وزیر راه‌وشهرسازی گفته است: خانواده‌های پنج‌نفره و حقوق‌بگیر ثابت، خانه‌اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده‌اند، افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند.
به‌گزارش شهرآرانیوز، وام ودیعه مسکن در ۳ نرخ ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومانی برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها پرداخت می‌شود که رقم اقساط هر مدل با توجه به نرخ سود و مدت بازپرداخت، متفاوت است.
فرشاد صبوری، کارشناس مسکن اداره راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی، درباره شرایط دریافت وام ودیعه مسکن برای متقاضیان اظهار کرد: برای دریافت وام ودیعه مسکن، متقاضیان باید همان شرایطی را که در سایت به‌طورکلی گفته شده است، مدنظر داشته باشند. ضمن اینکه قبل از اقدام برای دریافت وام حتما با قول‌نامه هولوگرام‌دار ثبت‌نام و به بانک مدنظر مراجعه کنند.

مروری بر شرایط دریافت وام ودیعه مسکن


متقاضی و افراد تحت‌تکفل، بدون زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱/۱/۱۳۸۴ به بعد) باشند و از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند؛ به‌عبارتی فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوط باید سبز باشد (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون سامان‌دهی عرضه و تأمین مسکن).
متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار باشد.
زنان خودسرپرست مشروط به داشتن دست‌کم ۳۵ سال سن.
افراد ذیل نیز می‌توانند بدون شرط تأهل و بدون شرط سرپرست‌خانواربودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:
نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور.
معلولان جسمی‌حرکتی با دست‌کم ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.
متقاضیان زن متأهل می‌توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم «ج» به‌نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه‌نامه مزبور از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.
داشتن دست‌کم ۵ سال سابقه سکونت در ۵ سال گذشته در شهر تقاضاشده.
سابقه سکونت برای مهاجران از کلان‌شهر‌ها به سایر شهر‌های کشور به یک‌سال کاهش می‌یابد. همچنین، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می‌شوند، به‌استثنای استان تهران، این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.
در شهر‌های جدید سابقه سکونت دست‌کم ۵ سال در شهر جدید تقاضاشده یا در شهر مادر ملاک است. در سایر شهر‌هایی که به‌دلیل نبود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد، متقاضیان به سایر شهر‌های مجاور ازجمله شهر‌های جدید معرفی می‌شوند.
دریافت‌نکردن تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون.

متقاضیان واجد شرایط تأییدشده در سامانه، باید برای استفاده از واحد‌های مسکونی این برنامه شرایط زیر را نیز داشته باشند:
نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ....
توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی براساس قیمت تمام‌شده در مراحل ساخت.

به‌گزارش شهرآرانیوز، به‌گفته بعضی از متقاضیان وام ودیعه مسکن، دریافت آن به همین راحتی هم نیست و پس از طی‌کردن همه مراحل و ثبت‌نام، بازهم برای دریافت وام باید در نوبت بود. در پیام یکی از متقاضان وام ودیعه آمده است: این‌جانب حدود یک‌ماه قبل و بعد از ثبت بانک صادرات در سامانه به‌عنوان بانک عامل برای دریافت وام ودیعه مسکن و تأیید آن از سوی سامانه، به بانک صادرات مراجعه کردم و بعد از یک‌ماه دوندگی برای تأمین ضامن‌ها، بالأخره موفق شدم ضامن‌های تأییدشده را پیدا و به بانک معرفی کنم. بعد از این اقدامات، بانک صادرات گفت که بعد از ۲ هفته و با تأمین اعتبار برای دریافت وام با شما تماس گرفته خواهد شد. اکنون بعد از رسیدن موعد مقرر، بانک می‌گوید از طرف مدیرکل بانک صادرات دستور داده شده است که دیگر هیچ‌گونه وام ودیعه مسکنی پرداخت نشود و افرادی که مدارکشان را برای دریافت وام تحویل داده‌اند، بیایند و مدارکشان را بگیرند و از طریق بانک دیگر اقدام کنند.
بنده این موضوع را با بازرسی بانک صادرات هم مطرح کردم، اما آن‌ها نیز این مسئله را تأیید کردند و گفتند به‌دلیل ناهماهنگی بین دولت و بانک‌ها این مشکل پیش آمده است و در جواب سؤال بنده که بالأخره ما باید چه کار کنیم، هیچ راهنمایی درستی نداشتند. لطفا پیگیری کنید که دست‌کم افرادی که مدارکشان کامل است و ثبت‌نام کردند، وامشان را بگیرند. (۱۹ آبان)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->