خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

۱۰ خوراکی مناسب برای افرادی که عادت به نشستن زیاد دارند

  • کد خبر: ۸۷۹۴۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
۱۰ خوراکی مناسب برای افرادی که عادت به نشستن زیاد دارند
کم‌تحرک و بی‌تحرک بودن در زندگی می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. هرچه در طول روز کمتر بنشینید یا دراز بکشید، شانس شما برای داشتن یک زندگی سالم بیشتر خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر در محل کار خود عادت به نشستن زیاد دارید این نکات را بخوانید تا در سلامتی شما اختلالی وارد نشود. همه ما دوست داریم که یک میز کار بزرگ داشته باشیم و بیشتر وقت کاری خود را روی آن بنشینیم و از تهویه مطبوع هوا لذت ببریم بله. کاملا خوش آیند است، حتی زمانی که در مورد آن فکر میکنیم، اما نشستن برای یک مدت طولانی بدون داشتن حداقل فعالیت‌های فیزیکی ممکن است باعث ایجاد بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی شود.

برخی از آن‌ها عبارتند از:

افزایش سطح قند خون
چاقی
چربی بیش از حد در اطراف کمر
سطح کلسترول ناسالم در بدن

بهترین گزینه برای دوری از این مشکلات سلامتی، حفظ یک شیوه زندگی فعال است که باعث میشود در تمام طول روز حرکت داشته باشید، اما اگر شغل شما این کار را نپذیرد و زمانی برای آن نداشته باشید و باید تمام طول روز در جلوی میزتان بنشینید، بهتر است به جای پیدا کردن فعالیت‌های بدنی از مواد غذایی استفاده کنید که برای این امر مناسب است، تا انرژی کافی برای تمام طول روز را فراهم کند و در عین حال شما را از هرگونه مشکل سلامتی در امان نگهدارد،  آن‌ها عبارتند از:

۱. استفاده از توت ها:

اگر شما عاشق میوه هستید، توت‌ها یک انتخاب عالی برای نوع سبک زندگی شما هستند. یک مطالعه‌ای نشان میدهد که مصرف انواع توت‌ها به طور منظم باعث کاهش التهاب میشود. دلیل آن فلانوئید‌های می‌باشد که ژن‌های التهاب در بدن را خاموش میکند. اگر شما بین توت ها،  بلوبری را انتخاب می‌کنید، آن‌ها همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند که برای سلامت انسان مفید است.

۲. آجیل برای افرادی که زیاد می‌نشینند:

آجیل‌ها کمک میکند تا مقدار زیادی اسید‌های چرب امگا ۳ دریافت کنید و همچنین در برابر التهاب مفید هستند. علاوه بر این دارای چربی‌های غیر اشباع هستند که به از بین بردن چربی‌های شکم و حفظ وزن سالم شما کمک میکند. بادام‌ها همچنین یک منبع خوب از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که از آسیب‌های اکسیداتیو جلوگیری میکنند. علاوه بر این شما را برای یک مدت طولانی پر و سیر نگه میدارند و باعث میشود که نسبت به گذشته، سالم زندگی کنید.

۳. مصرف روغن زیتون:

زمانی که تمام طول روز را می‌نشینید، در واقع خطر ابتلا به حمله قلبی در شما بیشتر می‌شود به این دلیل که چربی‌های ناسالم در بدنتان جمع می‌شوند و سطح کلسترول بالا می‌رودبا این حال شما می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید تا همه چیز را تحت کنترل در آورید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را که کاهش دهید.

۴.  آناناس برای افرادی که به نشستن زیاد عادت دارد:

آناناس حاوی برملائین است که یک ضد التهاب قوی می‌باشد و بیشتر آن در ساقه آناناس یافت می‌شود، بنابراین می‌توانید آن را با مقداری شیرین کننده ترکیب کنید و بعد برای کاهش التهاب مصرف کنید.

۵. مصرف زرد چوبه:

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی می‌باشد و دقیقا همان چیزی است که برای رژیم غذایی شما توصیه میشود. پر از کورکومین است که التهاب را متوقف می‌کند و باعث کاهش تولید آنزیم‌های التهابی در بدن می‌شود، علاوه بر این می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. برای حفظ مناسب و سالم وزن تان می‌توانید روزانه از زردچوبه استفاده کنید.

۶. سیر برای افرادی که زیاد می‌نشینند:

سیر علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، دارای خواص ضد التهابی است و به مشکلات مربوط به التهاب کمک میکند. علاوه بر این مطالعات اخیر نشان می‌دهند که برای حفظ سطح قند خون در حد نرمال مناسب است و سطح چربی را در جریان خون شما کنترل می‌کند.

۷.  آووکادو برای افرادی که به زیاد نشستن عادت دارند:

آووکادو نه تنها خوشمزه است، دارای مواد مغذی بسیار زیادی می‌باشد. همچنین حاوی اسید‌های چرب و غیر اشباع است که به درمان التهاب و حفظ وزن سالم کمک میکند و باعث از بین رفتن چربی شکم میشود آن‌ها همچنین مقاومت بدن در برابر انسولین را افزایش میدهند.

۸. مزایای استفاده از چای سبز:

چای سبز به دلیل مزایای بی شماری که دارد، جز نوشیدنی‌های محبوب در تمام نقاط جهان است. این نوشیدنی قرن‌ها به عنوان یک نوشیدنی معجزه آسا برای سلامت انسان مورد توجه قرار گرفته است. میتواند در مقابله با افزایش وزن و التهاب ناشی از نشستن زیاد جلوگیری کند و کمک کند تا بدن شما سالم بماند. پلی فنولی که در چای سبز یافت میشود، یک عامل ضد التهابی قوی است که به داشتن زندگی سالم کمک میکند.

۹. ماهی چرب:

بسیاری از غذا‌های فرآوری شده که ما امروزه مصرف می‌کنیم، حاوی روغن‌های گیاهی خطرناک یا ترانس دار هستند مانند:روغن ذرت، آفتابگردان،  سویا و پالم که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۶ می‌باشند، که دارای خواص ضد التهابی و کمبود امگا ۳ را جبران میکنند و برای سلامتی بدن و افرادی که تمام طول روز می‌نشینند و کار می‌کنند بسیار مناسب است. شما مجبور نیستید که مصرف چنین غذا‌هایی را کاهش دهید، می‌توانید در کنار آن‌ها از ماهی‌های چرب که امگا ۳ زیادی دارند، نیز در هفته استفاده کنید، تا این نسبت را به سطح مورد نظر برسانید.

۱۰. دانه کتان رای افرادی که به نشستن زیاد عادت دارند:

دانه کتان برای جلوگیری از التهاب ناشی از نشستن بسیار زیاد مناسب است، زیرا سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشد و با اکسید شدن و افزایش حساسیت می‌تواند به سلامت شما کمک کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روغن دانه کتان به طور منظم، در بهبود توانایی متابولیسم چربی بدن کمک می‌کند بنابراین شما باید آن را در برنامه رژیم روزانه خود بگنجانید.

این‌ها ۱۰ مورد از بهترین غذا‌هایی هستند که شما می‌توانید در محل کار غیر فعال خود استفاده کنید، همه آن‌ها مزایای خود را دارند و می‌توانید از آن‌ها در روز‌های مختلف استفاده کنید تا با التهاب و ایجاد چربی ناسالم مبارزه کند. سعی کنید این غذا‌ها را به طور معمول در رژیم غذایی خود قرار دهید و زندگی سالم خود را شروع کنید.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->