برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در مشهد

  • کد خبر: ۸۸۱۱۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در مشهد
جشنواره «قصیده‌ای بر صراط» با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید عشقی در گفتگو با ایسنا در رابطه با برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این روز‌ها چشمه خروشان ادبیات خراسان همچنان فعال است و اصحاب شعر و ادب استان با قلم و قدم در پی رسالت خود هستند. از این رو با اهتمام ویژه مدیریت فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر در صدد برآمدیم تا در این فریضه مهم با مشارکت ادارات و نهاد‌های مختلف استان و باشگاه ادبیات مشهد در فرهنگسرای بهشت رویداد فرهنگی کم نظیری را رقم بزنیم.

به گفته او مصادیق امر به معروف که شامل دعوت به نیکی، اخلاق نیکو، رعایت آداب و عادات پسندیده، ایثار و از خود گذشتگی، کمک به دیگران، شکرگزاری و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به یکدیگر، الگو قراردادن سبک زندگی اسلامی و مصادیق نهی از منکر که شامل رعایت نکردن حقوق دیگران، اسراف و اتلاف منابع عمومی و آسیب به محیط زیست می‌شود، از موضوعات ارسال آثار برای این جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی قصیده‌ای بر صراط خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۴ آذر ماه است و آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آذر ماه برگزار خواهد شد. این جشنواره در ۲ بخش شعر و داستان کوتاه و در ۲ گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش و گروه سنی جوایز نفیسی اهدا می‌شود. همچنین اهدای نشان شاعر و نویسنده سال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به انتخاب هیات داوران از دیگر جوایز این جشنواره است.

عشقی با اشاره به شرایط عمومی شرکت در جشنواره ادامه داد: محدودیتی در قالب آثار و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. حق بهره‌برداری از آثار نیز با فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد محفوظ است. علاقه‌مندان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۰۱۲۳۲۲۱۶۲ در پیامرسان واتس‌آپ ارسال کنند.

 


بیشتر بخوانید:

داستان‌نویسی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با محمدرضا شرفی خبوشان

قهر نویسنده‌ها با ناشران


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->