تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

رونمایی از ۷۲ کتاب با موضوع ایثار و شهادت

  • کد خبر: ۸۷۷۰۹
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رونمایی از ۷۲ کتاب با موضوع ایثار و شهادت
جلسه ستاد هماهنگی برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در خراسان رضوی پنجشنبه ۲۰ آبان برگزار و برنامه‌های هفته کتاب در استان اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جلسه ستاد هماهنگی برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در خراسان رضوی پنجشنبه ۲۰ آبان برگزار و برنامه‌های هفته کتاب در استان اعلام شد. بر این اساس ۲۰ هزار برنامه در این دوره از هفته کتاب در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود. ۱۵ هزار پایگاه و مرکز فرهنگی برنامه‌های هفته کتاب را در استان برگزار می‌کنند و از ۷۲ جلد کتاب صوتی با موضوع ایثار و شهادت رونمایی می‌شود.

همچنین رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب، برگزاری ۱۰۰ نشست نقد و بررسی، برگزاری ۵۰ مسابقه کتاب‌خوانی، از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

افتتاح کتابخانه سیار، برگزاری برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری نشست تخصصی با ناشران و کارگاه آموزشی مجازی و حضوری نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم

افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از دغدغه‌های ما در خراسان رضوی است و اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت تولید محتوا برای نسل نوجوان و جوان وجود دارد که می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی را در وضعیت فرهنگی کشور داشته باشد؛ بنابراین اهمیت دادن به برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و توجه به موضوع کتاب و ترویج کتاب‌خوانی از موضوعات مهم و اعتناپذیر است. نظام برای این موضوع هزینه می‌کند و ما به عنوان کارگزاران نظام موظف هستیم تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش ایسنا او با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می‌شود، گفت: خراسان رضوی خاستگاه فرهنگ و هنر در کشور است و در برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی نیز پیشرو است. کسب رتبه اول فروش در هفت دوره از طرح‌های فروش کتاب، رتبه نخست در روستا‌های دوستدار کتاب، رتبه برتر در جشنواره جام باشگاه‌های کتا‌ب‌خوانی گویای ظرفیت‌های خراسان رضوی در کتاب‌خوانی است.
تحفه‌گر ادامه داد: همچنین مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب زندگینامه یکی از مادران شهدا به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

ترویج کتاب‌خوانی در مدارس

احمدرضا افشاری، مسئول اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست، بیان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش کار فرهنگ‌سازی و تربیت نسل جوان را برعهده دارد، نیازمند مشارکت و همکاری نهاد‌های مختلف در پیشبرد اهداف فرهنگی است. به خصوص در حوزه کتاب که متأسفانه آمار رسمی نشان‌دهنده پایین بودن سرانه مطالعه کتاب‌های غیر رسمی از سوی دانش‌آموزان است؛ بنابراین نیاز است که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در آموزش و پرورش با شدت بیشتری انجام شود.

به گفته او با توجه به اینکه هنوز مدارس به صورت کامل بازگشایی نشده، بخشی از برنامه‌های آموزش و پرورش در فضای مجازی و بستر شبکه آموزشی شاد انجام می‌شود و برای هفته کتاب هنوز معذوریت‌هایی وجود دارد. سامان‌دهی فعالیت‌های کتابخانه‌های مدارس به واسطه دانش‌آموزان کتاب‌یار، اجرای طرح پالایش کتاب‌های فرسوده و تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی به کتاب‌های جدید، تجلیل از معلمان فعال در حوزه کتاب و معلمان مؤلف در سطح مدارس و ادارات، توسعه و تقویت کانون‌های شاعران و نویسندگان و معرفی کتاب‌های مفید موجود در کتابخانه‌ها از سوی معلمان به دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی در هفته کتاب خواهد بود.

جشنواره‌ای ویژه نویسندگان ایثار و شهادت

حمید دیانی، مسئول اداره هنری و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه این نشست، گفت: برای هفته کتاب برنامه رونمایی از کتاب «به پاکی شبنم» نوشته هاشم ثانی با موضوع زندگی شهید جعفر رجب‌زاده و انتشار ۷۲ جلد کتاب صوتی ایثارنامه را در دستور کار قرار دادیم. به نظرم در بخش کتاب صوتی کم و کاستی‌هایی وجود دارد و کمتر به آن پرداخته شده، در حالی که مورد علاقه نسل جوان است. همچنین جشنواره «سرخ‌نگاران» را برگزار خواهیم کرد که ویژه نویسندگان تازه‌کار و نوقلم حوزه ایثار و شهادت است.

محمدجواد سجادی‌نژاد، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه، گفت: از شبکه‌های گسترده تبلیغی مردمی، مبلغان، ائمه جمعه، هیئت‌های مذهبی و مداحان در هفته کتاب برای معرفی کتاب‌های مناسب به مردم کمک خواهیم گرفت. برگزاری مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی در مساجد و ادارات و راه‌اندازی غرفه‌های کتاب از سوی تعدادی از هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های ما در هفته کتاب خواهد بود و با تمام توان تلاش خواهیم کرد که کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن میرزاده، مسئول اداره اطلاع‌رسانی پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست، گفت: برگزاری اجلاسیه کتابداران مدارس علمیه با حضور ۱۷۵ مدرسه علمیه، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های حوزوی و معارف اسلامی برای حمایت از ناشران از برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در هفته کتاب خواهد بود.
در پایان مراسم از پوستر بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی نیز رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->