کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

پشت‌پای «پیام» به خودش!

  • کد خبر: ۸۸۱۹۷
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
پشت‌پای «پیام» به خودش!
شروع یک‌امتیازی نماینده استان در رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور در روزی که می‌توانست برنده بازی باشد.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور روز گذشته با برگزاری بازی‌های هفته اول آغاز شد که طی آن تیم فوتبال پیام توس خراسان، تنها‌نماینده استانمان در این مسابقات، برابر اولین حریف خود، اورکی اسلامشهر، به تساوی بدون گل رضایت داد. در این بازی که روز گذشته در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد، سبزپوشان پیام با‌وجود برتری محسوس نسبت به حریف نتوانستند از اولین میزبانی خود استفاده لازم را ببرند و به تقسیم امتیاز‌های این بازی رضایت دادند.

این دیدار به‌نوعی بازگشت رسمی تیم پیام به فوتبال خراسان و ایران بود؛ تیمی که در سال‌۸۸ از لیگ برتر سقوط کرد و در عرض چند سال پله‌های سقوط به دستجات پایین‌تر و سپس انحلال را طی کرد. پیام حالا امسال با شرایط و مدیریت جدید، دوباره وارد چرخه تیم‌داری شده و امیدوار است بتواند به روز‌های اوج خود در دهه ۶۰‌و‌۷۰ برگردد.

موقعیت‌های پرشماری که گل نشد

در بازی دیروز پیام و تیم اورکی اسلامشهر، تیم مشهدی آشکارا نسبت به حریف خود برتری داشت و به‌ویژه در نیمه دوم موفق شد موقعیت‌های زیادی روی دروازه میهمانش خلق کند؛ اما در به‌نتیجه‌رساندن آن کاملا ناموفق بود. بازیکنان و مهاجمان جوان این تیم در طول ۹۰‌دقیقه بار‌ها فرصت باز‌کردن دروازه حریفشان را داشتند، اما این موقعیت‌ها به‌دلیل شتاب بیش‌از‌حد یا بی‌دقتی که با اندکی بد‌شانسی هم همراه شده بود، یکی پس از دیگری از بین رفت.

پیام در این بازی شرایطی تقریبا شبیه به اولین نمایشی که از این تیم دیدیم، داشت؛ مسابقه‌ای در جام حذفی که پیام در همین ورزشگاه ثامن در تقابل با حریف شیرازی خود با اینکه ۲ بار موفق به گل‌زنی شد، اما آن‌قدر موقعیت‌های خوب زیادی را از دست داد که بازی به ضربات پنالتی و در‌نهایت حذف پیام کشید. این‌همه در‌حالی بود که در ضدحمله‌ها تیم اسلامشهری (درست مثل حریف پیام در جام حذفی) بسیار خطرناک ظاهر شد و در چند مرحله تا یک‌قدمی فتح دروازه پیام نیز پیش رفت. سبزپوشان پیام یکشنبه آینده در چهارچوب هفته دوم مسابقات، میهمان تیم شهرداری ماهشهر خواهند بود که این هفته در اولین بازی خود به سپید‌رود رشت ۲‌بر‌۱ باخت.

مصدومیت سالار افراسیابی

پیام تیمی بسیار جوان است که گفته می‌شود میانگین سنی بازیکنانش ۲۳‌سال است. بیشتر بازیکنان این تیم بومی هستند و سابقه چندانی در فوتبال کشور ندارند. با‌تجربه‌ترین بازیکن این تیم، سالار افراسیابی است که سابقه بازی در تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان را دارد و با این تیم‌ها جو لیگ برتر، دسته یک و حتی دسته‌دوم را تجربه کرده است.

او چند سال پیش با تیم سیاه‌جامگان، همین مسیری را که امروز پیام در‌پیش‌گرفته، طی کرده و از لیگ دسته‌دوم به لیگ برتر آمده است. او که با تکیه بر همین تجربه، بازوبند کاپیتانی پیام را بر بازوان خود بسته است، دیروز مثل بازی اول پیام در جام حذفی عملکرد خوبی داشت؛ اما در میانه‌های بازی به‌شدت مصدوم شد، به‌طوری‌که کادر فنی پیام مجبور به تعویض او شد. هنوز میزان مصدومیت افراسیابی معلوم نیست، ولی بدون‌شک غیبت او می‌تواند یک ضربه جدی به پیکره تیم جوان پیام بزند.

صدر‌نشینی زود‌هنگام سپید‌رود

در پایان هفته نخست مسابقات لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور، در گروه «الف» سپید رود رشت، شهرداری بندر‌عباس، چوکای تالش و شهدای رزکان کرج موفق به شکست حریفان خود شدند و ۳ بازی دیگر هم مساوی شد که یکی از آن‌ها بازی پیام و اورکی اسلامشهر بود. در پایان هفته اول، سپید‌رود رشت صدرنشین است و شهدای بابلسر قعر‌نشین؛ جدولی که بدون‌شک تا پایان بازی‌های این مرحله بار‌ها تغییر می‌کند و دستخوش اتفاقات زیادی خواهد شد.

سر‌مربی پیام: تیممان جوان است و باید بهایش را بپردازیم

سر‌مربی تیم فوتبال پیام توس خراسان گفت: تیم ما بسیار جوان و بی‌تجربه است و باید بهای این مسئله را بپردازیم؛ ولی روز‌های خوبی در انتظار پیام است. محمد بابایی بعد از تساوی تیمش در‌برابر تیم اورکی اسلامشهر گفت: لیگ ۲ ناشناخته است و ما هم هنوز در اول راه هستیم و روی یک زمین بایر بذر‌پاشی کرده‌ایم. بازی اول به اعتقاد من نُه‌امتیازی بود و اهمیت زیادی داشت. تیم مقابل بازی ما در جام حذفی را که پخش مستقیم شد، دیده بود و ما را آنالیز کرده بود؛ اما ما هیچ شناختی از آن‌ها نداشتیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم، شرایط بهتر شد و موقعیت‌های زیادی خلق کردیم؛ ولی بچه‌ها از آن استفاده نکردند که بر‌می‌گردد به جوانی و کم‌تجربگی آن‌ها. میانگین سنی تیم ما ۲۳‌سال است و ۹ بازیکن امید در فهرستمان داریم. همین امروز روی نیمکت ۶ بازیکن رده امید داشتیم و تعویض‌هایمان در نیمه دوم از بازیکنان امید بود. بابایی افزود: تیم به‌هرحال جوان و کم‌تجربه است و ما باید بهای پخته‌شدن آن‌ها را بدهیم. مسلما رفته‌رفته اوضاع تیم بهتر خواهد شد.

ما یکسری اشکالات داریم که در‌حال برطرف‌کردن آن‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تیم پیام را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. سر‌مربی تیم پیام توس خراسان درباره میزان رضایت خود از بازی بازیکنانش نیز گفت: از نتیجه طبیعتا راضی نیستم، اما از تلاش بچه‌ها راضی‌ام؛ چون هر کسی که به زمین رفت، همه توان خودش را گذاشت. وی درباره مصدومیت سالار افراسیابی نیز اظهار کرد: سالار را زود بیرون کشیدم که مصدومیتش بیشتر نشود و بتوانیم زودتر او را به ترکیب تیم برگردانیم. مشکل او از ناحیه زانو‌ست و باید عکس بگیرد تا ببینم وضعیتش چگونه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->