پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ
سرخط خبرها

«مهشید» در مشهد نایب‌قهرمان شد

  • کد خبر: ۸۸۳۵
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
«مهشید» در مشهد نایب‌قهرمان شد
دور دوم تور ایرانی تنیس‌روی‌میز بزرگ‌سالان در سالن شهید بهشتی مشهد پایان یافت
ملی‌پوش مشهدی پینگ‌پنگ پس از چندین‌ماه ناکامی، عنوان نایب‌قهرمانی کشور را به دست آورد.
مشهد میزبان ۶۱ بانوی پینگ‌پنگ‌باز از سراسر کشور بود و پس از ۲ روز رقابت، بهترین‌های ایران معرفی شدند. تور تنیس‌روی‌میز بزرگ‌سالان کشور در سال جدید، ابتدای مهرماه از سر گرفته شد و در مرحله اول این رقابت‌ها که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، ورزشکار جوان مشهدی با ناکامی بزرگی روبه‌رو شد. مهشید اشتری در آن دوره در یک‌چهارم نهایی، ۴ بر ۳ مغلوب شیما صفایی شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و در مقابل، صفایی در فینال به قهرمانی رسید. اینکه دختر جوان مشهدی حتی به نیمه‌نهایی نیز نرسید، برای خانواده تنیس‌روی‌میز کشور کمی عجیب و سؤال‌برانگیز بود؛ زیرا در سال‌های گذشته این اشتری بود که به‌عنوان قهرمانی کشور می‌رسید و حالا حتی در بین ۴ ورزشکار برتر هم نبود و در انتخابی تیم ملی نیز در بین نفرات برتر حضور نداشت. اما در مرحله دوم اوضاع تغییر کرد. درحالی‌که اشتری و شهسواری کمتر از ۱۰ روز پیش در تور چلنج بلاروس شرکت کرده بودند و به چند پیروزی خوب نیز دست یافته بودند، خود را برای حضور در تور ایرانی که انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شد، آماده کردند.

صعود مقتدرانه به فینال
در یک‌شانزدهم نهایی مهشید اشتری ۴بر ۰ هدیه آقامحمدی را شکست داد. در یک‌هشتم نهایی اشتری ۴بر ۱ ملیکا عامرطاس را مغلوب کرد. مهشید در یک‌چهارم نهایی نیز صبا صفری را ۴ بر ۰ ازپیش‌رو برداشت و مقتدرانه راهی نیمه‌نهایی شد. مهشید صامت در نیمه‌نهایی حریف مهشید اشتری بود که او هم حریف ملی‌پوش مشهدی نشد و ۴ بر ۱ مغلوب شد. شیما صفایی نیز مریم فرعی را با همین نتیجه شکست داد و صامت و فرعی مقام سوم مشترک را به دست آوردند. مریم فرعی برای دومین مرحله متوالی تور به نیمه‌نهایی رسید؛ اما به فینال راه نیافت و به‌این‌ترتیب اشتری و صفایی راهی فینال حساس شدند.

شکست مقابل همان رقیب همیشگی
شیما صفایی در مرحله اول تور در کرمانشاه، مهشید اشتری را در یک‌چهارم نهایی حذف کرده و سال گذشته در کرمانشاه نیز مهشید را مغلوب کرده بود. این‌بار تقابل این ۲ بازیکن در خانه مهشید یعنی مشهد، با انتظار برای پایان‌دادن به قهرمان‌نشدن‌های مهشید اشتری همراه بود؛ اما شیما باز هم پیروز میدان بود و با برد ۴بر ۱ بار دیگر در قله قرار گرفت. ۴۵ روز بعد از اینکه شیما در مرحله اول تور بزرگ‌سالان در کرمانشاه به مقام قهرمانی رسید، این قهرمانی را در دور دوم تور در مشهد تکرار کرد. او در فینال مهشید اشتری را شکست داد و پیروزی شیما بر مهشید، داستانی تکراری در تقابل این ۲ ستاره ارزشمند در ماه‌های اخیر بود.

ناکامی مشهدی‌های جوان در تور
از مجموع ۶۱ شرکت‌کننده، تعداد ۷ نفر از خراسان رضوی نیز در رقابت‌ها حضور داشتند که ۶ نفر حذف شدند و فقط اشتری به مرحله نهایی راه یافت و مقام دوم را کسب کرد. همچنین دور سوم این تور در کرج برگزار می‌شود.
از اتفاقات این دوره می‌توان به بازی بزرگ بین سارا شهسواری و شیما صفایی اشاره کرد؛ دیدار نزدیکی در یک‌چهارم نهایی که شهسواری باتجربه تا یک‌قدمی پیروزی پیش رفت و چیزی نمانده بود که به حذف قهرمان دور قبل بینجامد، اما درنهایت باز هم صفایی توانست برنده میدان باشد و ۴بر۳ شهسواری را پشت‌سر گذاشت.

چالش المپیک ۲۰۲۰ پیش‌روی اشتری
مهم‌ترین رویداد پیش‌روی ورزشکاران، المپیک توکیو است و از یکی‌دو سال گذشته به مهشید اشتری، نابغه جوان مشهدی، به چشم یکی از ورزشکاران اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ نگاه می‌شود؛ اما قضیه به این سادگی نیست و برای کسب سهمیه راه سختی در یک سال آینده پیش‌رو دارد. سهمیه قاره‌ها برای المپیک توکیو کم شده است. آسیا برای المپیک ریو ۱۱سهمیه داشت؛ ولی برای توکیو به ۶ سهمیه کاهش پیدا کرده است و درنتیجه فدراسیون روی کسانی سرمایه‌گذاری می‌کند که شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند و در بین بانوان پینگ‌پنگ‌باز آن شخص ندا شهسواری، ورزشکار باسابقه حضور در المپیک است و اشتری برای تغییر نظر فدراسیون باید بیشتر تلاش کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->