وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی
سرخط خبرها

دیدار خراسانی‌ها در لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان با همسایه‌های دیوار‌به‌دیوار

  • کد خبر: ۸۸۴۷۶
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
دیدار خراسانی‌ها در لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان با همسایه‌های دیوار‌به‌دیوار
«کیان» و «چیپس» فردا در لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال به‌مصاف حریفان می‌روند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته چهارم لیگ برتر فوتسال و هفته دوم لیگ برتر فوتبال بانوان روز جمعه ۲۸ آبان در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود. خراسانی‌ها در هر ۲ لیگ نماینده دارند. فوتسالی‌ها باید در مشهد میزبانی کنند و فوتبالی‌ها راهی ایلام می‌شوند. هر ۲ نماینده خراسان با همسایه‌های خود در انتهای جدول‌ها دیدار دارند و این فرصت را دارند تا اولین پیروزی‌های خود را ثبت کنند.

فوتبال دور‌از‌خانه

کیان نیشابور دومین بازی خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. بازی اول آن‌ها برابر خاتون بم، تیم مدعی قهرمانی، در نیشابور برگزار شد و این دیدار ۵‌بر ۰ به سود حریف بمی به پایان رسید. این اولین تجربه دختران خراسانی در لیگ برتر فوتبال بود. آن‌ها فصل گذشته در لیگ دسته‌یک به قهرمانی رسیدند و جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند.

در دومین هفته، پالایش گاز ایلام باید از تیم کیان میزبانی کند. شرایط برای دختران نیشابور در ایلام کمی بهتر است. نیشابور در ۲ روز گذشته برف و سرمای زیرصفر را تجربه کرده و این در‌حالی است که روز جمعه ۲۸‌آبان از ساعت ۱۳ در ورزشگاه عدالت ایلام به میدان می‌روند که هوای آنجا مطبوع است و حدود ۱۷‌درجه خواهد بود. به‌همین‌دلیل بازی خارج‌از‌خانه برای کیان این هفته بهتر خواهد بود.

فرصت ثبت اولین‌ها

دختران کیان این هفته این فرصت را دارند تا اولین گل‌های خود در لیگ برتر را ثبت کنند و به‌دنبال آن، اولین امتیاز خود را نیز به دست بیاورند؛ حتی تساوی نیز ممکن است اوضاع را برای آن‌ها بسیار بهتر کند. سرور ساعدی، آتنا لشنی، الهه سینکایی و صبا عیوضی، داوری این بازی را برعهده خواهند داشت. در جدول رده‌بندی، کیان با ۵‌گلی که در بازی اول خورد، کار را برای خود سخت کرد. آن‌ها با تفاضل منفی‌۵ به قعر جدول دو‌ازده‌تیمی لیگ رفتند.

۳ تیم دیگر هم مانند کیان در هفته نخست شکست خوردند، اما با گل‌های خورده کمتر در رده‌های بهتری قرار گرفتند. پالایش گاز ایلام دقیقا چسبیده به کیان نیشابور در رده یازدهم است. ایلامی‌ها هفته گذشته با ذوب‌آهن اصفهان دیدار کردند که ۲ بر ۰ شکست خوردند. ایلام هر ۲ گل خود را در نیمه دوم و با فاصله ۲ دقیقه از حریف خود دریافت کرد.

لباس‌هایی با نماد‌های تاریخی

پالایش گاز به‌جز ووچان کردستان، دیگر‌نماینده کرد‌زبان لیگ امسال است. این تیم با به‌خدمت‌گرفتن هلاله عبداللهی ملقب به دیوار بتنی، کمربند دفاعی خود را مستحکم کرده است و بدون‌شک رقیب راحتی برای هیچ‌تیمی نخواهد بود.

از نکات جالب‌توجه باشگاه ایلام، استفاده از گلونی (گلبندی)، یک پوشش و روسری با قدمت سه‌هزار‌ساله در تاریخ کردستان، بر روی کیت‌های تیم پالایش گاز است. البته کیت‌های ورزشی دختران کیان نیشابور نیز با نمادی ارزشمند همراه است. تصویر سیمرغ که نمادی برگرفته از اندیشه عطار نیشابوری و یکی از نماد‌های اصلی شهر نیشابور است، بر روی لباس دختران سرخ‌پوش کیان نقش بسته است.

سهیلا جعفری، سرمربی دختران کیان، گفته است که با شناختی که از تیم پالایش گاز ایلام به دست آورده‌اند، آن را تیم جوان و خوبی دیده‌اند؛ ولی کیان نیشابور با آمادگی کامل برای کسب نتیجه مطلوب مقابل این تیم صف‌آرایی خواهد کرد. جعفری تأکید کرده هرچه بازی‌های بیشتری در لیگ بازی کنند و به جلو پیش بروند، هماهنگی و بازدهی تیم نیز بالاتر می‌رود. کیان نیشابور به زمان نیاز دارد.

بازیکنان خراسانی در دیگر‌تیم‌های لیگ نیز حضور دارند. کیمیا کافی که به‌همراه ۲ خراسانی دیگر راهی ملوان شده است، هفته گذشته ستاره تیمش بود و اولین برد ملوان را با گل‌زنی خود به دست آورد. ملوان این هفته باید در خانه و ورزشگاه سردار جنگل رشت از ذوب‌آهن میزبانی کند. در این دیدار کمک‌داور بین‌المللی فوتبال مشهد به‌همراه مهسا قربانی، داور بین‌المللی، قضاوت خواهند کرد. خاتون بم نیز با حضور سارا دیدار و سمانه چهکندی به‌مصاف نماینده البرز می‌رود.

فوتسال در خانه

اما فوتسالی‌ها راه بیشتری را طی کرده‌اند و باید راهی چهارمین بازی شوند. روز جمعه از ساعت‌۱۱ دیدار‌های این هفته پیگیری خواهد شد. چیپس‌کامل سومین میزبانی خود در این فصل را تجربه خواهد کرد. آن‌ها در ۳ بازی گذشته فقط یک بازی خارج از خانه بوده‌اند و حالا در ورزشگاه کارگران از تیم پویندگان شیراز میزبانی خواهند کرد.

فرصت چیپس برای اولین برد

چیپس تا‌به‌اینجای‌کار هنوز نتوانسته است دست‌پر از زمین خارج شود و ۳ شکست را ثبت کرده و این هفته فرصت خوبی است تا بتواند اولین امتیاز خود را در لیگ برتر ثبت کند. این اولین تجربه چیپس‌کامل در لیگ برتر است و آن‌ها نیز هنوز طعم امتیاز را در لیگ برتر همچون تیم فوتبال دختران خراسان نچشیده‌اند.

خبری از بازی جنجالی نیست

چیس در قعر جدول هفت‌تیمی گروه لیگ فوتسال قرار دارد. آن‌ها نیز با تفاضل بدتر و منفی‌۱۰ قعرنشین شده‌اند و ۱۳ گل خورده و فقط ۳ گل زده‌اند. حریف این هفته، پویندگان شیراز است که شرایطی مشابه تیم مشهدی دارد. پویندگان وضعیت بهتری از چیپس دارد، یک برد و یک باخت و یک هفته استراحت داشته است، با ۳ امتیاز، ۵ گل زده و ۱۱ گل خورده در رده پنجم گروه‌یک قرار دارد. در صورت پیروزی چیپس در این بازی، مشهدی‌ها در جدول صعود خوبی خواهند داشت.

مس کرمان که ۲ بازیکن اصلی خود خواهران کریمی‌نسب را به دلیل آسیب رباط‌صلیبی این هفته از دست داد، در چهارمین هفته استراحت دارد. پالایش نفت آبادان، صدرنشین گروه، به‌مصاف بوتاپارس، تیم سوم جدول، می‌رود. فرهان ملارد با رودان بازی خواهد داشت. در گروه دوم هم خبری از بازی‌های جنجالی و حساس نیست. شاید سخت‌ترین بازی، دیدار ۲ تیم نصر فردیس و ملی‌حفاری اهواز باشد. در لیگ فوتسال نسا احدی با ۵‌گل بهترین گل‌زن لیگ است و بازیکنان بعدی همگی با ۴ گل در رده‌های دوم تا ششم هستند. با حضور سارا شیربیگی در تیم نصر باید منتظر تغییراتی در جدول گل‌زنان باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->