تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

جزئیات تزریق واکسن آسترازنکا برای مسافرت به خارج از کشور

  • کد خبر: ۸۸۶۷۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
جزئیات تزریق واکسن آسترازنکا برای مسافرت به خارج از کشور
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درخواست کنندگان واکسن آسترازنکا برای سفر به خارج از کشور، در صورت تزریق دو دز اولیه از سایر واکسن‌های کرونا، فاصله ۴ تا ۶ ماه برای تزریق این واکسن را رعایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به اینکه بیشتر مردم کشور ما واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند، این سوال پیش آمده افرادی که دو دز این واکسن را دریافت کرده اند، آیا محدودیتی برای دریافت واکسن آسترازنکا دارند یابه عبارتی بهترین زمان دریافت این واکسن چه زمانی است؟

دکتر مصطفی قانعی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و فوق تخصص ریه در این خصوص توضیح داد: اگر فردی با توجه به دریافت دو دز واکسن سینوفارم به دلیل اقدام برای سفر به خارج از کشور خواستار دریافت واکسن آسترازنکا باشد، با رعایت فاصله چهار تا ۶ ماه مشکلی برای دریافت دز این واکسن نخواهد داشت.

وی بیان کرد: قبل از سپری کردن این محدوده زمانی، تزریق واکسن با رضایت خود فرد صورت می‌گیرد، چون هنوز پیش بینی نشده که تزریق دز واکسن کرونا پیش از گذراندن این مدت عارضه ایجاد می‌کند یا نه.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص خطرات احتمالی تزریق واکسن آسترازنکا پیش از دوره مشخص شده، افزود: هنوز کار مطالعاتی در این خصوص انجام نشده است، ولی اگر فرد اصرار دارد می‌تواند جهت دریافت واکسن آسترازنکا به پایگاه‌های مشخص شده دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کند و رضایتنامه پر کند.

قانعی یادآور شد: نمی‌توانیم بگوییم زدن واکسن پیش از گذراندن دوره مشخص شده خطرناک است یا نه، ولی بهتر است این فاصله ۴ تا ۶ ماهه رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه عکس این مشکل نیز وجود دارد، گفت: کسانی که خارج از کشور بوده اند و در حال حاضر به داخل کشور عزیمت می‌کنند، چون اطلاعات دریافت واکسن آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت نیست، مجبور هستند واکسن‌های موجود در داخل را دریافت کنند تا اسم آن‌ها در سامانه ثبت شود، به این ترتیب این مشکل هم برای افرادی که از خارج وارد کشور می‌شوند و هم از ایران خارج می‌شوند، وجود دارد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: به هر حال این مشکل به این شکل حل نمی‌شود، باید سازمان بهداشت جهانی به کشور‌هایی که برای پذیرش واکسن سینوفارم مقاومت می‌کنند، فشار بیاورد تا از اینکه یک واکسن را قبول داشته باشند و واکسن دیگر را قبول نداشته باشند، دست بردارند. این مشکل به این شکل حل نخواهد شد، در حال حاضر بیشترین واکسن کرونای دنیا را سینوفارم چین تامین کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->