جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بزرگترین سردیس فردوسی نصب شد + تصویر

  • کد خبر: ۸۸۷۰۸
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
بزرگترین سردیس فردوسی نصب شد + تصویر
۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در جریان بازطراحی چشم‌انداز و ساخت منظر جدید میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی بی‌سر و صدا نصب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - سردیس فردوسی با ارتفاع حدودی ۸/۵ متر، بزرگ‌ترین سردیس از حماسه‌سرای نامدار ایران است که با کوشش دفتر ریاست و روابط عمومی و همراهی معاونت اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد اجرا شده است. آبان‌ماه پارسال هم خبرهایی از نصب یک مجسمه سی‌متری از فردوسی در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد مطرح بود ولی این مجسمه به طرز عجیبی به مکان دیگری منتقل شد. این مجسمه با سرمایه‌گذاری حسین ثابت، هتلدار معروف مشهدی، و برای رونمایی در شب هفتاد‌سالگی دانشگاه فردوسی آماده شده بود و قرار بود هم‌زمان با آیین هفتادمین سالگرد پایه‌گذاری دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شود که محقق نشد. گویا نصب این مجسمه مخالفانی داشته است و سردیس جدید جایگزینی برای آن به حساب می‌آید.

دکتر عادل سپهر، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی، روز شنبه در گفتگو با ایرنا درباره طراحی جدید میدان علوم دانشگاه فردوسی گفته است: موضوع باز طراحی میدان علوم از اواخر سال ۹۸ و به مناسبت هفتادمین سال تاسیس این دانشگاه در دستور کار بود. دانشگاه فردوسی مشهد تنها دانشگاه کشور است که هم هویت ملّی به واسطه نام ابوالقاسم فردوسی شاعر نامدار فارسی‌زبان و هم هویت معنوی به خاطر قرار گرفتن در شهر حرم امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دارد.

بزرگترین سردیس فردوسی نصب شد

در گذشته قرار بود در این میدان مجسمه بزرگی از فردوسی با هزینه یک شهروند نیکوکار که به هویت ایرانی و اسلامی کشور علاقه‌مند بود تامین شود، ولی با شکل‌گیری برخی سلایق مختلف این کار صورت نگرفت، اما از ابتدای سال ۱۳۹۹ با تلاش بسیار و به رغم نظر‌های مختلف، موضوع باز طراحی میدان علوم و نصب این سردیس به تایید شورای فرهنگ عمومی استان رسید.

سپهر درباره فرآیند طراحی این سردیس گفته است: کار طراحی و چشم انداز این میدان در کارگروه‌های مختلف با حضور اصحاب صاحب نظر در معماری، ادبیات و مهندسی بعد از اعلام فراخوان برای باز طراحی این میدان انجام شد و ساخت این اثر از اواخر اردیبهشت امسال به صورت برداشتی انتزاعی از اثر استاد ابوالحسن خان صدیقی به سرانجام رسید و روز گذشته در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد و به زودی مراسم رسمی رونمایی از این اثر فاخر با اتمام مراحل نورپردازی و بازپیرایی میدان برگزار می‌شود.

بزرگترین سردیس فردوسی نصب شد

برای ساخت این سردیس از فایبرگلاس، رزین، گچ و سایر تثبیت کننده‌ها با روش‌های مختلف استفاده شده است تا در مقابل شرایط جوی ماندگاری بهتری داشته باشد.

دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تاسیس شد سومین دانشگاه با سابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->