تربت جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی هستند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا برای ایدز درمان طبیعی وجود دارد؟

  • کد خبر: ۸۸۷۱۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
آیا برای ایدز درمان طبیعی وجود دارد؟
ایدز (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انتشار خبر درمان طبیعی بیماری ایدز یک زن آرژانتینی بار دیگر دانشمندان را به تکاپو انداخته که به جای درمان دارویی این بیماری کشنده بر روی بدن کسانی متمرکز شوند که به طور طبیعی خوب شده اند.  

درمان خود به خود ایدز چگونه امکان پذیر است؟ هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد، چون تعداد افرادی که در کل تاریخ جهان به طور طبیعی از شر این بیماری خلاص شده اند بسیار کم هستند، در واقع فقط دو نفر!

دومین بیمار در جهان که به طور طبیعی و بدون کمک دارو یا درمان‌های دیگر از بیماری HIV درمان شده است، در مورد اینکه چقدر از عاری بودن از ویروس سپاسگزار است صحبت می‌کند.

این زن ۳۰ ساله که محققان او را به نام "بیمار اسپرانزا" می‎نامند، توسط تیمی در بوئنوس آیرس و در موسسه راگون بیمارستان عمومی ماساچوست و هاروارد مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان مواد ژنتیکی بیش از یک میلیارد سلول در بدن بیمار را تجزیه و تحلیل کردند و هیچ مدرکی دال بر بیماری ایدز مشاهده نکردند.

آن‌ها معتقدند که این زن چیزی است که به عنوان "کنترل کننده نخبه" ویروس شناخته می‌شود. در واقع او یک بیمار نادر است که بدنش قادر به سرکوب ویروس است و هیچ نشانه‌ای از عفونت نشان نمی‌دهد.

او به شرط ناشناس ماندن از طریق ایمیل به ان بی سی نیوز به زبان اسپانیایی گفت: «من از سالم بودن لذت می‌برم. من خانواده سالمی دارم. من مجبور نیستم دارو مصرف کنم و طوری زندگی می‌کنم که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. این در حال حاضر یک امتیاز است.»

مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۰.۵ درصد از افراد آلوده به ایدز دارای پاسخ ایمنی منحصر به فرد قوی به ویروس هستند.

تخمین زده می‌شود که ۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به این بیماری باشند.

اگر دانشمندان بتوانند راز مقاومت این بیماران در برابر ایدز را شناسایی کنند، ممکن است بتوانند از آن برای درمان‌های جدید ویروس استفاده کنند که نسبت به گزینه‌های فعلی بیماران سخت‌تر است.

در حالی که همه گیری کووید-۱۹ بزرگترین بحران بهداشت عمومی جهانی در دو سال گذشته بوده است، بیماری ایدز همچنان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایدز (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) شود.

در سراسر جهان، حدود ۳۸ میلیون نفر با HIV زندگی می‌کنند که بیش از دو سوم آن‌ها در آفریقا زندگی می‌کنند.

اچ‌آی‌وی و یا همان ایدز به دلیل نحوه عملکرد این ویروس، یک بیماری چالش برانگیز برای درمان است.

در حال حاضر بهترین گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به ایدز ترکیبی از دارو‌هایی به نام درمان ضد رتروویروسی (یا ART) است که از تولید نسخه‌های بیشتر ویروس در بدن جلوگیری می‌کند.

این درمان می‌تواند به افراد مبتلا به ایدز کمک کند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. اما این بیماران به یک رژیم پزشکی روزانه وابسته هستند  که حفظ آن می‌تواند چالش برانگیز و پرهزینه باشد.

در نتیجه، دانشمندان در حال مطالعه بیمارانی هستند که به نظر می‌رسد سیستم ایمنی آن‌ها به طور طبیعی در برابر HIV مقاومت می‌کند تا گزینه‌های درمانی جدید را شناسایی کنند.

منبع:  جام جم آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->