شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی در فهرست پاک‌ترین استان‌ها در زمینه ایدز

  • کد خبر: ۹۱۵۱۲
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
خراسان‌رضوی در فهرست پاک‌ترین استان‌ها در زمینه ایدز
سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انتظار کشوری از این بیماری عدد ۳۷نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و این آمار در خراسان رضوی ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. که این درصد نشان می‌دهد که استان ما از پاک‌ترین استان‌ها در زمینه این بیماری است.

لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ همایش پیاده روی «روبان قرمز» با حضور شهروندان و کادر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم زمان با هفته مقابله با بیماری ایدز برگزار شد. در این همایش که با پیاده روی نمادین حدود ۱۰۰شهروند مشهدی، گروه‌های مردم نهاد و پزشکان شرکت کننده در طرح شناسایی بیماران اچ آی وی مثبت در محل پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد، دو بیمار اچ آی وی مثبت با شعار «ایدز بیماری نیست» و «از بیماری بترسیم نه از بیمار» شهروندان را همراهی کردند.

سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: انتظار کشوری از این بیماری عدد ۳۷نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و این آمار در خراسان رضوی ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. که این درصد نشان می‌دهد که استان ما از پاک‌ترین استان‌ها در زمینه این بیماری است.

ضرورت مشارکت همگانی در مهار ایدز

وی با بیان اینکه مشارکت و همکاری بین بخشی همواره در مهار بیماری‌ها یک اصل است، افزود: در موضوع بیماری ایدز نیاز به مشارکت همگانی احساس می‌شود؛ همین مهم سبب شده است امروز تفاوت بین عفونت اچ آی وی و بیماری اچ آی وی را به وضوح درک کنیم. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۲۵درصد موارد مربوط به مشارکت و همراهی در مهار بیماری و فرهنگ سازی، به نظام سلامت به حوزه بهداشت و دانشگاه برمی گردد، اما ۷۵درصد آن به مردم و سازمان‌های دیگر مربوط است.

۲۰هزار نمونه گیری در یک ماه

حسینی بیان کرد: اول دسامبر هر سال روز جهانی ایدز است؛ اگر درمان مقبول موجود امروز را ادامه دهیم، در آینده دیگر بیماری ایدز نخواهیم داشت و بیماری به عفونت تبدیل خواهد شد. وی ادامه داد: به دنبال همایش و رزمایش روبان قرمز، در یک ماه حدود ۲۰هزار نمونه در مراکز علوم پزشکی مشهد انجام شد. حسینی درباره ادامه روند واکسیناسیون علیه کرونا نیز افزود: از چند روز گذشته واکسیناسیون کووید۱۹ برای افراد بالای ۴۰سال با شرط گذشت ۳ ماه از تزریق دز دوم آغاز شده است. وی با بیان اینکه امیکرون هنوز وارد کشور و استان نشده است، بیان کرد: موضوع بیماری‌های همه گیر معمولا هر ۱۰۰سال یک بار در مسیر زندگی بشر قرار می‌گیرد.

توسعه ورزش همگانی در دستورکار شورا

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: پیوند میان ورزش و سلامتی جامعه مهم‌ترین پیام همایش روبان قرمز است. سیدحسین علوی مقدم با بیان اینکه این برنامه با پیاده روی عمومی آغاز شده است، ادامه داد: تلاش شورای ششم به عنوان شورای جوان و انقلابی این است که کمیسیون ورزش در شورا تشکیل شود تا در توسعه ورزش همگانی گام برداریم.

ایدز یک مسئله اجتماعی است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درباره بیماری ایدز باید حرف زد، چه اینکه بسیاری از مبتلایان به این بیماری قربانی یک سهل انگاری بوده اند؛ باید بدانیم ایدز یک مسئله اجتماعی است. علوی مقدم اظهار کرد: رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری مشهد پیگیری رفع مشکلات اجتماعی است؛ امیدواریم با شناخت و شناساندن این بیماری خاموش به جامعه مانع گسترش آن باشیم. وی تأکید کرد: به عنوان جوان‌ترین عضو شورای اسلامی شهر اعلام می‌کنم با همه توان و دغدغه پیگیر حل مسائل اجتماعی شهر هستیم و از دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم کمک کنند تا در کنار هم شهر امام رضا (ع) به روز‌های خوب خود برگردد.

همه بیماری‌ها در مشهد رصد می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به حرکت نمادین پیاده روی روبان قرمز بیان کرد: این حضور یعنی به سلامت عمومی و اجتماعی اهمیت می‌دهیم. علیرضا صداقت بیان کرد: با وجود درگیری نظام سلامت با کرونا در دو سال گذشته، از دیگر بیماری‌ها غافل نشدیم؛ نگرانی از بیماری همیشه بوده است، اما همه چیز کرونا نیست؛ بیماری‌های مزمن قدیمی نباید فراموش شوند که ایدز نیز یکی از آن هاست.

وی با اشاره به اینکه این حرکت، وحدت و همراهی ما را نشان می‌دهد، گفت: باید بدانیم ایدز یک بیماری اجتماعی است و در برابر آن مسئولیت اجتماعی داریم. رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار کرد: همه توجه ما در بهداشت و درمان فقط به کووید۱۹ معطوف نیست، بلکه همه بیماری‌ها در شهر مشهد رصد می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->