تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

همکاری کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با کانون پرورش فکری و حوزه هنری

  • کد خبر: ۸۸۸۴۴
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
همکاری کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با کانون پرورش فکری و حوزه هنری
اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، دو تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان امضا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، دو تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان امضا کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل این سازمان درباره همکاری با کانون پرورش فکری استان گفت: فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری در یک جهت و با هدف پرورش دو گروه سنی مهم و آینده ساز کشور، کودک و نوجوان است. اگر اندیشه این قشر به نحو احسن پرورش یابد، این آموزش‌ها طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) «مانند حک بر روی سنگ، ماندگار و پایدار خواهد بود».

او با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سیار در استان، یادآور شد: با توجه به جامعه هدف هر دو دستگاه یعنی کودک و نوجوان می‌توانیم در کنار یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیت‌های هر دو دستگاه فعالیت‌های اختصاصی و اجتهادی مؤثر و مفیدی در حوزه کتاب به ویژه در مناطق دور افتاده، کم برخوردار و برخی از شهرستان‌ها با توجه به محدودیت‌های موجود انجام دهیم.

حجت الاسلام سبزیان، درباره امضای تفاهم نامه با حوزه هنری استان نیز خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حوزه کتاب شامل برگزاری مراسم رونمایی، نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، کلاس‌های آموزشی و مهارتی و. است. از آنجا که رسالت حوزه هنری نیز در جریان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با کتاب است، می‌توان با همکاری‌های مؤثر، شاهد رقم خوردن اتفاقات فرهنگی خوبی در آینده بود.

ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز با اشاره به اجرای برنامه «دنیای من، دنیای کتاب» با حضور نویسندگان و با محوریت رونمایی و نقد و بررسی آثار منتشر شده در فضای مجازی خواستار همکاری و تعامل با اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی شد و اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه موجب جریان سازی اتفاقات خوب فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب خوانی شود.

مجید عسکری، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه کتاب را از دو جنبه، مهم دانست و گفت: اولین جنبه آن؛ فرآیند تولید است، هر اثر هنری در قالب داستان، شعر، اندیشه و ... که انجام می‌شود به طور قطع خروجی اصلی آن کتاب است. جنبه دوم؛ ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است، اگر چه نقش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این باره پررنگ‌تر است، اما حوزه هنری نیز می‌تواند در قالب فعالیت‌های هنری در این مسیر اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

به گفته او فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نباید به نشست‌های فرهنگی ختم شود. نقش حوزه هنری نیز در این قالب باید با تأمل بیشتری بررسی شود، استفاده از ظرفیت فضا‌های هنری اعم از هنرمندان بازیگری، نویسندگی، شاعران و ... و همچنین سالن‌های تئاتر و سینما می‌تواند در تولید آثار فرهنگی کتاب محور از قبیل کلیپ، فیلم کوتاه، تئاتر و... نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گفت: استفاده از مخاطب سالن‌های تئاتر و سینما در کنار بهره گیری از ظرفیت مراجعان کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه در شهرستان‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و در قالب برنامه‌های فرهنگی موفقیت‌های مؤثرتر و مفیدتری را رقم بزند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->