سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با این راهکار‌ها رطوبت بدن را در فصل سرما حفظ کنید

  • کد خبر: ۸۸۹۱۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
با این راهکار‌ها رطوبت بدن را در فصل سرما حفظ کنید
با سرد شدن دمای هوا، مصرف آب آشامیدنی ممکن است کاهش پیدا کند چرا که معمولا به اندازه ماه‌های گرم سال احساس تشنگی نداریم، اما این به معنی آن نیست که بدن در هوای سرد به مایعات کمتری نیاز دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالیکه در ایام سرد سال تعرق بدن کمتر می شود اما رطوبت بیشتری از دست می‌دهد زیرا هوای محیط خشک است و از دست دادن مایعات از طریق ادرار نیز افزایش می یابد.

روزنامه "هندوستان تایمز" در مطلبی به نکاتی اشاره کرده که با رعایت آنها می توان رطوبت بدن را در فصل پاییز و زمستان حفظ کرد:

- برای یادآوری زمان نوشیدن آب ساعت کوک کنید: این کار به شما کمک می‌کند تا منتظر آلارم تشنگی نمانید و در نتیجه به میزان کافی در طول روز مایعات مصرف کنید تا رطوبت بدن حفظ شود.

- مقدار مصرف میوه‌ و سبزی را افزایش دهید: مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار همچون پرتقال، هندوانه، آناناس، کلم بروکلی و هلو راهکار خوبی برای گنجاندن مایعات بیشتر در رژیم غذایی است.

- مصرف سوپ های خانگی: تهیه سوپ های خانگی به خصوص با سبزیجات و گیاهان فصلی می تواند مصرف روزانه مایعات را افزایش دهد.

- جرعه جرعه آب بنوشید: تشنگی نشانه بدی از کم آبی است. بدن سیگنال‌های تشنگی را تنها زمانی نشان می‌دهد که فرد به سطح بالایی از کم‌آبی رسیده باشد، بنابراین نوشیدن جرعه جرعه آب در طول روز ضروری است.

- همچنین توصیه می‌شود مصرف کافئین را کاهش دهید چرا که مصرف این ماده منجر به دفع آب بیشتری از بدن می شود. 

- در عین حال نیز مقدار مصرف آب را با میزان فعالیت روزانه خود هماهنگ کنید به این معنی که اگر یک روز فعالیت بیشتری دارید بدیهی است که بدنتان آب بیشتری از دست می دهد و در نتیجه باید مصرف مایعات بیشتری در طول آن روز داشته باشید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->