سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سقط جنین سبب بروز افسردگی در زنان می‌شود

  • کد خبر: ۸۹۰۶۴
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
سقط جنین سبب بروز افسردگی در زنان می‌شود
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: سقط‌های القایی و غیربهداشتی منجر به مرگ و میر بسیاری از مادران در سنین باروری، ایجاد ناتوانی جنسی و جسمی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهلا خسروی، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به موضوع سقط درمانی در کشور گفت: در حال حاضر سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و مورد اعتماد به دلیل بیماری جنین یا خطر جانی برای مادر قبل از چهار ماهگی و با رضایت زن مجار خواهد بود.

او ادامه داد: از نظر اخلاق پزشکی هر طور که قانون سقط جنین را انشا می کند اما بازهم یک عمل غیر انسانی است. سقط جنین یک مسئله اخلاقی بوده که وجه قانونی آن در مرحله بعدی قرار دارد.

خسروی گفت: به طور معمول ۱۰ تا ۱۵ درصد ازعوارض ناشی از سقط های غیر ایمن مربوط به سقط های ناقص ، عفپنت، پارکی و سوراخ شدن رحم است که به دلیل غیرقانونی این عمل و آثار ارتکاب آن زنان کم تر به پزشک معالج مراجعه می کنند.

او گفت: در حال حاضر ۴۰درصد از زنان به دلیل عدم آمادگی مالی، ۳۶ درصد به علت نداشتن زمان مناسب، ۲۰ درصد به دلیل تداخل با فرصت های آینده اقدام به سقط جنین می کنند. واقعیت امر این است که آگاهی کافی مادران جوان در سنین مستعد باروری از روش های مناسب و موثر جلوگیری از بارداری و نیز عوارض جدی ناشی از سقط جنین نقش مهمی در خصوصاحاناب از انجام این عمل در بین زنان دارد .

او گفت: سقط های القایی و غیربهداشتی منجر به مرگ و میر بسیاری از مادران در سنین باروری، ایجاد ناتوانی جنسی و جسمی می شود.

خسروی ادامه داد: سقط جنین عوارض جسمی و حتی مرگ رابه همراه دارد و گاهی نیز عوارض ناشی از درمان و حساسیت های دارویی سلامت زن را در معرض خطر قرار می دهد اما به طور کلی عوارض سقط جنین تاثیر بنیادی بر زندگی زنان خواهد داشت. سقط جنین باعث بروز افسردگی در زن شده و منجر به گوشه گیری وعذاب وجدان او خواهد شد.

او افزود: در ۹۷ درصد از کشورهای جهان انجام سقط در مواقع تهدید حیات مادر پذیرفته شده است و در ۶۲ درصد از کشورهای دنیا نیز حفظ سلامت جسمی مادر اساس سقط قانونی است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->