حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان رضوی به بالای ۷۰ درصد رسید

  • کد خبر: ۸۹۳۸۸
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان رضوی به بالای ۷۰ درصد رسید
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تحقق فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان از رشد خوبی برخوردار بوده است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد نسَخه‌ها در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تحقق فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان از رشد خوبی برخوردار بوده است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد نسَخه‌ها در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

دکتر علیرضا رمزی افزود: شاخص تحقق نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان خراسان رضوی از اول آبان تا اول آذرماه امسال از ۶۵ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۳ استان کشور از جمله خراسان رضوی، شاخص تحقق نسخه‌الکترونیکی بیش از ۷۰ درصد است و در بقیه استان‌ها این رقم به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش و نهادینه‌سازی فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی، نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی است و امید است با عنایت به دستور اخیر ریاست جمهوری و با همت بلند همه همکاران، این شاخص در پایان آذرماه به درصد قابل قبولی برسد.

رمزی ادامه داد: برنامه ملی نسخه‌نویسی الکترونیکی از خردادماه ۱۳۹۹ با همکاری جامعه پزشکی در خراسان رضوی به اجرا درآمده است، در حالی که میزان نسَخ الکترونیکی تولید شده پزشکان در ابتدای اجرای برنامه مزبور در استان تنها پنج درصد بود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: نهادینه‌سازی و اجرای کامل نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان رشد خوبی داشته است، اما هنوز با برخی استان‌های کشور فاصله دارد و امیدواریم با همکاری کامل پزشکان و مراکز طرف قرارداد، این برنامه به شکل کامل اجرایی شود.

وی توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اردیبهشت ماه امسال و پذیرش بیمه‌شدگان در تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با کارت ملی و انجام فرایند تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۶۷ بیمارستان و ۱۱ مرکز جراحی محدود فعال در خراسان رضوی را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان در راستای الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای عنوان کرد.

رمزی تعداد کل موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان را چهار هزار و ۵۵۵ فقره شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی برشمرد.

هم‌اکنون سه میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار به آن‌ها خدمات رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->