به گزارش شهرآرانیوز، از سازمان بیمه سلامت، برنامه «بیمه سلامت من» جهت دریافت خدمات غیرحضوری شهروندی از سازمان بیمه سلامت ایران طراحی و تولید شده است و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران از این پس میتوانند از طریق این اپلیکیشن به برخی خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری دسترسی داشته باشند.
با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچه کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرایندهای حوزه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمه شدگان در قالب اپلیکیشن و سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) حرکت کرد.
بر اساس اعلام بیمه سلامت، در همین راستا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری (شهروندی) جهت استفاده همه شهروندان و بیمه شدگان تهیه شده و از طریق سایت بازار با حجم سه مگابایت آماده دانلود و نصب بوده و این اپلیکیشن کاربردی توسط شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان برای ایجاد و بهبود سرویسهای شهروندی طراحی شده است.
ویرایش اشتباهات کاربری شامل امکان اصلاح اطلاعات هویتی و بیمهای، رضایتسنجی بیمهشدگان از ارائهدهندگان خدمات، تصحیح شماره همراه بیمهشدگان با استفاده از سرویس شاهکار، ثبت نام خانوار (سرپرست)، ثبت عضو (افزایش عائله)، تمدید اعتبار پوشش بیمهای در صندوقهای سلامت همگانی و روستاییان، مشاهده تاریخچه خدمات و نسخ، نمایش اطلاعات اعضای خانوار، ویرایش تصویر، جستجوی مراکز و پزشکان، دانلود برگ مشخصات دفترچه، مشاهده اطلاعات پوشش بیمهای و همپوشانی از جمله خدماتی است که در این اپلیکیشن به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه میشود.
برای دانلود این نرم افزار موبایلی میتوانید از لینک https://cafebazaar.ir/app/ir.webhouse.cshinsurance استفاده کنید و این اپلیکیشن تاکنون بیش از پنح هزار بار از سایت کافه بازار دانلود و در تلفنهای همراه بیمه شدگان نصب شده است.
بیمه شدگان سه صندوق دیگر، یعنی صندوق بیمه سلامت ایرانیان، صندوق کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار، فقط برای استفاده از خدمت تمدید اعتبار، باید پرداخت مالی مربوطه را انجام بدهند.
این خدمات غیرحضوری از طریق سایت http://bimehsalamatiranian.ir نیز برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در دسترس است.
منبع: ایرنا