راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

بھره برداری از بیمارستان «ولایت» مشهد تا یک ماه دیگر

  • کد خبر: ۸۹۴۲۸
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
بھره برداری از بیمارستان «ولایت» مشهد تا یک ماه دیگر
با گذشت یک دهه از نخستین روز‌های آغاز عملیات عمرانی، بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد، تا کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با گذشت یک دهه از نخستین روز‌های آغاز عملیات عمرانی، بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد، تا کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

کلان شهر مشهد مقدس سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از شهر‌های دور و نزدیک کشور است و با گسترش سفر‌های هواپیمایی و ریلی در سال‌های اخیر همچنان خطوط جاده‌ای پرطرف دارترین مسیر برای ورود زائران به این شهر است.

به همین دلیل لزوم راه اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد با هدف خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و کاهش تلفات جاده‌ای برکسی پوشیده نیست. در همین راستا برای پوشش نیاز درمانی ساکنان جغرافیای جنوب شهر و پذیرش بیماران سوانح منتهی به بزرگ راه شهید سلیمانی و شهید همت و ورودی مشهد، احداث بیمارستان امداد و نجات در جنوب شهر برنامه ریزی شد و کلنگ آن اوایل سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد تا ساخت بیمارستان «ولایت» با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در ۵ طبقه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد.

پروژه این بیمارستان پرحاشیه پس از فراز و نشیب‌های زیاد در سال ۱۳۹۲ با ۱۰ درصد پیشرفت متوقف شد تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با توجه به کمبود بیمارستان‌های تروما در شهر مشهد، فعالیت‌های عمرانی برای ساخت این مرکز درمانی از سر گرفته شد و حالا پس از دو سال خبر‌های خوشی از بازگشایی این بیمارستان تا یک ماه آینده به گوش می‌رسد؛ بیمارستانی که کمک شایانی به تأمین نیاز‌های درمانی استان و مشهد خواهد کرد.

سومین بیمارستان امدادی مشهد

در همین راستا معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با بازگشایی بیمارستان ولایت تعداد بیمارستان‌های امداد و نجات شهر به ۳ بیمارستان افزایش می‌یابد گفت: بیمارستان طالقانی محور چناران-مشهد، بیمارستان شهید کامیاب محور نیشابور-مشهد و حالا بیمارستان ولایت نیز در شهرک سلامت بولوار نماز و ورودی محور بزرگ راه شهید شوشتری را پوشش می‌دهد.

محمد وجدانی با بیان اینکه بیمارستان ولایت ۲۰۰ تخت خواب دارد، افزود: این بیمارستان ژنرال محسوب می‌شود و محوریت آن تروما و پوشش درمانی سوانح جاده‌ای است.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت این بیمارستان هزینه شده است و پیش بینی می‌کنیم که ۳۰ میلیاردتومان دیگر نیز برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان نیاز است.

وی اضافه کرد: پروژه ساخت بیمارستان ولایت به صورت صد درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد و همه بیماران سوانح جاده‌ای را پوشش می‌دهد و خدمات این مرکز درمانی تنها ویژه یک گروه سنی خاص نخواهد بود.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان ولایت در حال تجهیز است و از آنجا که ارائه خدمات مرتبط با حوزه عروق از الزامات این بیمارستان است، بیمارستان علوی را که مرکز عروق است در بازه زمانی دو هفته‌ای به بیمارستان ولایت منتقل می‌کنیم.

پذیرش بیمار از یک ماه آینده

وی ادامه داد: بخشی از تجهیزات این بیمارستان از بیمارستان علوی است و بخش دیگری از آن را وزارت بهداشت تأمین می‌کند. در آینده نزدیک با انتقال دیگر تجهیزات به این بیمارستان ظرف یک ماه آینده پذیرش بیمار در بیمارستان ولایت آغاز می‌شود تا شاهد ارائه خدمات درمانی به این محدوده شهری باشیم.

وجدانی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ تخت از این بیمارستان را به تأمین نیاز درمانی شهر در پیک ششم احتمالی کرونا اختصاص داده ایم و آماده سازی و تجهیز این تعداد تخت در دستور کار است، افزود: هم اکنون زیرساخت‌ها و تأسیسات این بیمارستان بررسی می‌شود تا شرایط لازم برای پذیرش بیمار مهیا شود؛ با این حال این آمادگی وجود دارد که با افزایش بستریان کرونا در شهر این بیمارستان زودتر از موعد بازگشایی شود.

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در اولویت

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه احداث بیمارستان دیگری در دهکده سلامت، واقع در بولوار نماز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست، تصریح کرد: مراکز درمانی باید با توجه به عدالت در دسترس ایجاد شوند و همه مناطق شهر را پوشش دهند؛ بر همین اساس هم اکنون بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد در اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->