نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

جام جنجالی جهانی در قطر و مرگ۶۵۰۰ انسان

  • کد خبر: ۸۹۴۴۲
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
جام جنجالی جهانی در قطر و مرگ۶۵۰۰ انسان
یک سال تا جام جهانی ۲۰۲۲  قطر باقی مانده، اما صحبت در خصوص حواشی و اتفاقات حول این تورنمنت از الان آغاز شده است.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ ۶۵۰۰ انسان در راه آماده سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جان خود را از دست دادند»؛ این تیتر خبر تکان دهنده‌ای بود که مرداد امسال، در فضای اینترنت منتشر شد. خبری که پس از گذشت ۴ ماه، به مرحله تلخ اعتراف رسیده است. مقامات کمیته برگزاری جام جهانی، مرگ چند کارگر را در جریان ساخت ورزشگاه برای این رقابت ها، تأیید کردند. براساس گزارش‌هایی که از اطلاعات نشت کرده و شاهدان به دست آمده است؛ آمار کشته شده‌ها بسیار بیشتر است.

جام جنجالی جهانی در قطر| جانِ ۶۵۰۰ انسان...

کارگران مهاجری که با اعلام میزبانی قطر در خانه هایشان جشن و سرور بر پا شده بود و نمی‌دانستند پروژه ساخت باشگاه‌های جام جهانی، تایتانیک وار عمر آن‌ها را کوتاه خواهد کرد. ورزشگاه‌های متعددی که از ۱۰ تا ۱۲ سال پیش روی اجساد کارگران هند و نپال و بنگلادش و سریلانکا قد علم می‌کنند. با اعلام آمار مفقودان و کشته شده‌هایی که از کشور‌های مبدا منتشر شده است؛ آمار کلی بالاتر هم خواهد رفت، آماری بدون در نظر گرفتن کارگران فیلیپینی و کنیایی. این مرگ‌ها اغلب به دلیل گرمای طاقت فرسا و سقوط از ارتفاع اتفاق افتاده اند.

حالا به تازگی خبر دیگری به بیرون درز کرده که رسوایی بزرگ تری را برای امیرنشین خلیج فارس به بار آورده است. طبق تحقیقات خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقامات قطر با استخدام یکی از افسران سابق سیا به نام «کوین چاکر» تلاش کرده اند از پیشنهاد‌های دیگر رقبا مطلع و در نهایت برنده رقابت شوند. قطری‌ها که با تصور سودی چند برابری وارد گود شده بودند و احتمالا تا به امروز دیوانه وار حدود ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده باشند، امروز آینده‌ای نامعلوم را در پیش دارند.

جام جنجالی جهانی در قطر| جانِ ۶۵۰۰ انسان...

اقتصاددان ورزشی «کالج اسمیت» ماساچوست، پروفسور «اندرو زیمبالیست» مقیاس هزینه‌های قطر را جنون اقتصادی خوانده و در نهایت قطر را متضرر آینده ماجرا خوانده است، البته تمامی این ادعا‌ها تا آغاز آبان ۱۴۰۱ امکان استناد نخواهد داشت و از سویی ممکن است قطر با سیل گردشگران روبه رو شود و تنها در مدتی کوتاه هزینه‌های خود را جبران کند. اگر تنها آورده مسافران یک ماه جام جهانی را در نظر بگیریم، طبق اعلامیه شرکت‌های هواپیمایی قطر، هزینه یک تور کامل و بدون دردسر از اسکان گرفته تا بلیت مسابقه، چیزی حدود ۳۸۰۰ دلار برای هر نفر خواهد شد؛ این یعنی سفری حدود ۱۰۸ میلیون تومانی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->