آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

کباب سرداشی، خوراک بومی و سنتی همدانی‌هاست +طرز تهیه

  • کد خبر: ۸۹۵۹۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کباب سرداشی، خوراک بومی و سنتی همدانی‌هاست +طرز تهیه
کباب سرداشی از دسته غذا‌های محلی و سنتی ایرانی و نوعی کباب مخصوص استان همدان است. مواد اولیه این کباب به راحتی در دسترس هستند، و این کباب به راحتی و در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. کباب سرداشی شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کباب‌ها جزو غذا‌های پرطرف‌دار بین ما ایرانی‌ها هستند، از هر نوع و مدلی که باشند. کباب سرداشی، غذای بومی و سنتی همدانی ها، یکی از همین خوشمزه‌هاست که حتما باید امتحانش کنید. اگر می‌خواهید پیش از درست‌کردن، مزه آن را حدس بزنید، باید بگویم قدری شبیه کباب تابه‌ای خودمان است با این تفاوت که در تهیه کباب سرداشی از سیب‌زمینی استفاده و داخل فر یا تنور پخته می‌شود. در قدیم، افراد مایه کباب را در منزل آماده می‌کردند. سپس ظرف آن را به نانوایی‌های سنگکی می‌بردند تا برای آن‌ها داخل تنور یا به قولی «سرداش» بپزند.

مناسب برای: ۴ نفر

زمان تهیه: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه کباب سرداشی

گوشت چرخ‌کرده گوسفندی: ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۳ عدد
سیب‌زمینی متوسط: ۲ عدد
گوجه‌فرنگی: یک عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
کره: به میزان لازم

روش تهیه

پیاز و سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن‌ها را خوب بگیرید.

گوشت چرخ‌کرده را با سیب‌زمینی و پیاز رنده‌شده درون چرخ‌گوشت بریزید و چرخ کنید.

نمک، فلفل و ادویه‌های دیگری را که دوست دارید، به مواد اولیه کباب اضافه کنید و آن‌قدر ورز بدهید که چسبندگی مناسبی پیدا کند.

سینی فر یا کف تابه را با مقداری کره چرب کنید. مایه کباب را روی سطح آن پهن کنید. در صورتی که گوشت کم‌چرب است، در این مرحله مقداری روغن به آن اضافه کنید.

یک سیب‌زمینی و یک گوجه‌فرنگی را ورقه‌ورقه کنید و آن‌ها را روی سطح مخلوط گوشت بچینید. می‌توانید انواع فلفل دلمه و فلفل تند را هم قطعه‌قطعه کنید و کنار گوشت قرار دهید.

فر را با دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی یا تابه را داخل آن قرار دهید. مخلوط کباب باید بین یک تا ۲ ساعت داخل فر قرار بگیرد تا مغزپخت شود و ورقه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی هم برشته شوند.

فوت آشپزی

*برای مزه‌دار کردن گوشت می‌توانید از ادویه‌هایی مانند سماق، مرزنجوش، دارچین و زردچوبه استفاده کنید. هم‌چنین استفاده از زعفران هم به کباب شما عطر دلچسبی می‌دهد.

*قراردادن چند شاخه کوچک رزماری کنار گوشت در مرحله پخت، عطر بسیار خوبی به کبابتان می‌دهد.

کباب سرداشی


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->