سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیک جدید کرونا و محدودیت‌های اعمال شده شهری و بین شهری

  • کد خبر: ۹۰۰۰۵
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
پیک جدید کرونا و محدودیت‌های اعمال شده شهری و بین شهری
هنوز هم با وجود تزریق واکسن محدودیت‌های تردد ادامه دارد؟ هیچ خبر جدیدی درباره لغو محدودیت ترد شبانه و بین شهری رسیده یا خیر؟ این گفتگوها بخش مهمی از صحبت‌های روزمره مردم در این روزهای کرونایی است.

گزارش آگهی

هنوز هم با وجود تزریق واکسن محدودیت‌های تردد ادامه دارد؟ هیچ خبر جدیدی درباره لغو محدودیت ترد شبانه و بین شهری رسیده یا خیر؟ این گفتگوها بخش مهمی از صحبت‌های روزمره مردم در این روزهای کرونایی است. با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم کشورمان دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اما هنوز هم کرونا جان می‌گیرد و عده زیادی را راهی بیمارستان‌ها کرده. به همین خاطر همچنان محدودیت‌هایی که برای رفت و آمدهای بین شهری در نظر گرفته شده بود ادامه دارد.

بنابراین کسانی که قصد دارند بین شهرهایی که به رنگ قرمز و نارنجی هستند با خودرو تردد داشته باشند، باید مجوزهای تردد را از فرمانداری استانشان دریافت کنند. بدون داشتن مجوز تردد مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین می‌شود و با تکرار چندین و چندین باره این رفت و آمدها، ممکن است که سقف مجاز جریمه را رد کنید و ماشین شما توقیف شود.

آیا محدودیت تردد بین شهری همچنان ادامه دارد؟

در حال حاضر فقط لغو محدودیت تردد شبانه اجرا شده و خبری از لغو محدودیت‌ تردد بین شهری نیست! همچنان خودروهای غیربومی با تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی مشمول جریمه‌های 500 هزارتومانی تا یک میلیون تومانی می‌شوند.

همچنین در شرایط تردد هوشمند که از اول آذر برای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی اجرا شده است، ارائه کارت واکسن یا تست PCR منفی (با اعتبار ۷۲ ساعته) برای کسانی که قصد سفرهای بین شهری دارند اجباری شده است. برای اعتبار سنجی اعتبار کارت واکسن متقاضیان از «سامانه امید» استفاده می‌شود و با متخلفینی که کارت واکسن جعلی ارائه کنند برخورد خواهد شد. وسایل حمل و نقل عمومی هم با 80 درصد ظرفیت فعالیت خودشان را ادامه داده و به مسافران خدمات می‌دهند.

چطور مجوز تردد بین شهری بگیریم؟

تنها در صورتی می‌توانید وارد شهرهای قرمز یا نارنجی شوید که مجوز تردد را از استانداری محل سکونتتان گرفته باشید. برای دریافت این مجوز باید مدارک شناسایی متقاضی و مدارک خودرو را به همراه سند منزل، اجاره خانه و یکی از قبوض را به فرمانداری ارائه کنید. پس از احراز هویت فرد و مشخص شدن دلیل سفر، فرمانداری با صلاحدید مجوز تردد را برای وی صادر می‌کند.

کسانی که برای درمان یا به واسطه شغلشان باید در شهرهای کرونایی سکونت داشته باشند یا به این مناطق رفت و آمد کنند، با دریافت مجوز تردد می‌توانند مانع از جریمه شدن خودروی‌شان به دلیل محدودیت تردد بین شهری و محدودیت تردد بین استانی شوند.

مرور آخرین اخبار طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک تهران

اگر چه لغو طرح محدودیت‌های تردد شبانه برای پایتخت‌نشین‌ها خبر خوشایندی است، اما ساکنین تهران خبرهای مربوط به طرح‌های ترافیک و آلودگی هوا را هم به دقت پیگیری می‌کنند.

با توجه به اینکه پیک کرونا مردم را مجبور کرده که وسایل حمل و نقل شخصی را جایگزین اتوبوس و مترو کنند، در دوران کرونا تغییراتی در ساعت‌های اجرای طرح ترافیک تهران ایجاد شد. به همین دلیل است که تهرانی‌ها معمولاً ساعت طرح ترافیک را بررسی می‌کنند تا از آخرین خبرهای طرح ترافیک باخبر باشند.

ساعت طرح ترافیک تهران بزرگ از اول آذرماه ساعت 7:30 صبح بوده و این طرح در ساعت 17:30 به پایان می‌رسد. برای تردد در محدوده طرح ترافیک در این بازه زمانی باید از طریق وب سایت «تهران من» طرح بخرید. در غیر این صورت، خودروی شما جریمه خواهد شد.

برای اجرای طرح ترافیک تهران در روزهای پنج‌شنبه فعلاً برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین ساکنین پایتخت در این روز از هفته می‌توانند بدون مشکل سفرهای درون شهری خودشان را انجام دهند. البته ساکنین تهران باید به این موضوع توجه داشته باشند که طرح آلودگی هوا همچنان تا ساعت یک در پنج‌شنبه‌های هر هفته برقرار است.

با توجه به شرایط حال حاضر طرح ترافیک، شهروندان تهرانی اجازه یک‌بار خروج از طرح را قبل از ساعت 14:30 دارند. اگر تصور می‌کنید که روزهای بیشتری را باید در محدوده طرح تردد داشته باشید، بهتر است روزهای مد نظرتان را از طریق سایت تهران من رزرو کنید و بدون نگرانی جریمه شدن سفرهایتان را انجام دهید.

جریمه ورود به طرح ترافیک چقدر است؟

افرادی که بدون خرید طرح ترافیک در ساعت‌های اوج ترافیک وارد این محدوده شوند باید جریمه 63 هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را بپردازند. البته این مبلغ برای کسانی که معاینه فنی برتر داشته باشند تا 44 هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. در کل رقمی که برای جریمه ورود به محدوده طرح در نظر گرفته شده با توجه به ساعت‌های مختلف روز متفاوت است.

دریافت آخرین اخبار روز طرح ترافیک و محدودیت‌های کرونا

همان‌طور که طرح محدودیت تردد درون شهری با زرد شدن شهرها و کاهش آمار کرونا لغو شد، احتمال اینکه طرح تردد بین شهری هم دیگر اجرا نشود وجود دارد. البته زمان خاصی برای لغو این طرح در نظر گرفته نشده و تنها از طریق پیگیری رسانه‌ها می‌توانید در این باره اطلاعات کسب کنید.

خودرو45 تمام اطلاعات روز طرح ترافیک و آلودگی تهران و طرح‌های محدودیت‌های کرونایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین در این وب سایت می‌توانید اطلاعات کاملی درباره خودروهای نو و دست دوم به دست بیاورید و دانشتان را برای معاملات خودرو افزایش دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->