توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه سرود مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۹۰۲۱۳
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه سرود مشهد برگزار شد
 نخستین جلسه هم‌اندیشی و تصویب شیوه‌نامه انتخابات شورای مرکزی خانه سرود مشهد، ۴ آبان امسال در محل فرهنگ‌سرای ترافیک، با حضور جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و سرود برگزار شد و شیوه‌نامه برگزاری انتخابات این مجموعه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز - سرود در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ایران و همچنین در دوران دفاع مقدس از جایگاه ویژه و تأثیرگذاری در فرهنگ عمومی مردم ایران برخوردار بوده است. از این رو، جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی شهر مشهد، در ماه‌های اخیر برای احیای این هنر انقلابی در تکاپو هستند.

 نخستین جلسه هم‌اندیشی و تصویب شیوه‌نامه انتخابات شورای مرکزی خانه سرود مشهد، ۴ آبان امسال در محل فرهنگ‌سرای ترافیک، با حضور جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و سرود برگزار شد و شیوه‌نامه برگزاری انتخابات این مجموعه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. در این جلسه هم‌اندیشی و تصویب آیین‌نامه انتخابات شورای مرکزی خانه سرود مشهد، اعضا به طور دقیق بر روی بررسی متن پیش‌نویس شیوه‌نامه برگزاری انتخابات متمرکز شدند و این سند را که در ده فصل (شامل ۱۹ ماده و ۱۰ تبصره) تدوین شده بود، مورد موشکافی قرار دادند.

لزوم احیای سرود در مشهد

همچنین به تازگی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه سرود گفت: تکیه بر ظرفیت سرود و شعر‌های مذهبی و آیینی، هنرمندان را در مسیر تعالی و رشد قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام منصوریان با تأکید بر لزوم احیای سرود در مشهد که از پیشینه غنی برخوردار است، ادامه داد: هنرمندان مشهدی تجربه‌های بسیاری در عرصه سرود کسب کرده و به مقام استادی رسیده‌اند که باید از آن‌ها تجلیل شود.
به گفته این مقام مسئول، با به‌کارگیری ظرفیت سرود می‌توان زمینه کار و فعالیت نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری آن‌ها از هنر ذاتی و خدادادی‌شان را در مسیر درست و انقلابی فراهم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ظرفیت اجرای گروهی سرود را فرصت مغتنمی دانست و ادامه داد: گروه‌های سنی مختلف، با انگیزه‌های تربیتی و معنوی، در مکان‌هایی، چون کانون‌ها و مساجد گرد هم می‌آیند و همین امر بازخورد اجتماعی بسیار خوبی برای مخاطبان خود دارد.

به گفته حجت‌الاسلام منصوریان، شهروندان می‌توانند از این هنر لذت ببرند، بینند و بشنوند و فرزندان خود را به گام برداشتن در این مسیر تشویق کنند.

او همچنین درباره تبیین سیاست‌های شورای ششم درباره مقوله سرود، گفت: براساس رویکرد حوزه فرهنگی، خانه سرود را احیا و جلسات مختلفی با تشکل‌های این حوزه برگزار کردیم. امیدواریم بتوانیم خانه سرود یا مرکز فرهنگی مردمی سرود را هم راه‌اندازی کنیم.

سرود مشهد پیشتاز در کشور

مهدی حجتی، فعال فرهنگی و دبیر اجرایی این رویداد نیز در گفتگو با شهرآرا ضمن بیان اینکه این جلسه نخستین نشست هم‌اندیشی درباره سرود مشهد با حضور مسئولان اجرایی است اظهار کرد: انجمن خانه سرود مشهد با هدف انسجام‌بخشی و واگذاری هنر اصیل سرود به صاحبان اصلی آن شکل گرفته است، مشهدمقدس در عرصه سرود یکه‌تاز کشوری است و همیشه پیشتاز بوده است.

به گفته او انجمن خانه سرود، باعث هم‌گرایی و هم‌افزایی بین تمام گروه‌های سرود است. با بهره‌گیری از ظرفیت سرود می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی پرداخت.

اشاعه و ترویج سرود، تأکید مقام معظم رهبری

هادی حاجی‌زاده، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس نیز با بیان اینکه اشاعه و ترویج سرود، تأکید مقام معظم رهبری بوده است، تأکید کرد: اگر به دنبال سرود‌های فاخر هستیم، باید به سرود‌های ۴۰ سال قبل برگردیم و متأسفانه در سال‌های اخیر، نگاه فنی، دقیق و کیفی به این موضوع حاکم نبوده است. درباره مقوله سرود باید نگاه فنی و تخصصی و کیفی حاکم شود.

او تصریح کرد: مشهدمقدس مدعی پایتخت فرهنگی جهان اسلام و جهان‌شهر است، پس اثرگذاری‌های ما باید فراتر از بعد شهری و استانی و ملی و در سطح بین‌المللی باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->