٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت سریالی ۱۲ خودرو در مشهد

  • کد خبر: ۹۰۲۳
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
سرقت سریالی ۱۲ خودرو در مشهد
ظن پلیس به یک راننده پراید راز سرقت‌های شبانه او را برملا کرد
محمد حسن سیرجانی
پرده اول
چشمانش پف کرده و کمی هم دیرش شده بود. با عجله وارد کوچه شد. شیشه در سمت راننده خرد شده بود و باتری و لاستیک زاپاس هم داخل ماشین نبود. مرد جوان برای یک لحظه سر جایش میخکوب شد و بعد از مدتی بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و موضوع سرقت را گزارش کرد.
به گفته افسر گشتی پلیس سارق یا سارقان نزدیک صبح دست به سرقت زده بودند و همین امر هم کار شناسایی و دستگیری آن‌ها را به کندی پیش می‌برد، اما از جایی که چند دوربین مداربسته در محل وجود داشت می‌توانست سرنخ خوبی از سارق یا سارقان در اختیار مجریان قانون بگذارد.
مأموران طی هماهنگی قضایی فیلم‌های دوربین مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند که مشخص شد یکی از آن دوربین‌ها زمان سرقت را ضبط کرده است. با این ادله قانونی مشخص شد که عامل این سرقت مردی جوان است. با توجه به مشخصات ظاهری اش چهره فرضی او ترسیم و تحقیقات برای دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پرده دوم
آهن بالایی در سمت راننده به بیرون کشیده شده بود و سیستم دزدگیر هم از کار افتاده بود. در کاپوت جلو باز بود. زن جوان در حالی با این صحنه روبه رو شد که ساعتی قبل برای انجام کاری کوتاه خودروی پرایدش را داخل یک کوچه خلوت پارک کرده بود.
کیف دستی، کیف مدارک خودرو از جمله لوازمی بودند که سارق به همراه ضبط و پخش با خودش برده بود.
گزارش این مورد سرقت پای پلیس را به صحنه جرم کشاند و شاکی در اظهاراتش بیان کرد که برای مدت کوتاهی خودرواش را پارک کرده که هنگام مراجعه به خودرواش با این صحنه روبه رو شده است.
بررسی میدانی مأموران در محل جرم آن‌ها را به سمت چند دوربین مداربسته کشاند و بازبینی فیلم‌ها هویت سارق را فاش کرد. مشخصات ظاهری متهم این پرونده با سارق تحت تعقیب پلیس که با تخریب شیشه یک خودرو از آن دزدی کرده بود برابری داشت از همین رو تحقیقات برای دستگیری این مرد جوان ادامه یافت.

پرده سوم
طبق روال هر روزه به طویله سر زد تا سراغ چند گوسفندی که همه سرمایه اش بودند را بگیرد، اما فضای ساکت طویله او را بر این فکر فرو برد که نکند حیوان‌های زبان بسته اش از سرما تلف شده باشند.
تا کمی چشمش به تاریکی عادت کند زمان برد و با مشاهده اتاقک کوچک اثری از گوسفندانش نیافت. فکر کرد که شاید حیوان درنده‌ای به طویله زده و گوسفندان را خورده باشد، اما خبری از خون نبود.
موضوع را به پلیس گزارش کرد. بررسی‌های مجریان قانون نشان از سرقت گوسفندان داشت. شکایت مرد دامدار علیه کسی که یک شبه سرمایه اش را به تاراج برده بود نزد مجریان قانون تنظیم و تحقیقات میدانی برای دستگیری این فرد آغاز شد. بررسی نظرات دو تن از شاهدان این ماجرا منجر به چهره زنی متهم شد و بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که این متهم همان سارق سریالی است که پلیس در پی دستگیری اش می‌باشد.

پرده آخر
گشت زنی‌های پی در پی کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی در محدوده این سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه پرسه زنی یک سواری پراید مشکوک نظر مجریان قانون را به خود جلب کرد.
متوقف ساختن این خودروی سواری و بررسی مدارک هویتی راننده مشخص کرد که هویت این فرد با سارق سریالی لوازم داخل خودروای که مأموران از مدتی قبل در پی او بودند برابری دارد از همین رو کارآگاهان پلیس این مرد جوان را برای پاره‌ای از توضیحات به مقر فرماندهی خود بردند. مرد جوان در تحقیقات اولیه پلیس منکر هرگونه جرم علیه خودش بود و مدعی شد که هیچ اطلاعی از این گونه جرائم ندارد. انکار‌های این مرد مشکوک ادامه داشت تا اینکه مأموران در بازرسی از خودروی سواری او یک حلقه لاستیک، دو کپسول گاز و تعداد زیادی آچار و ابزار آلات را کشف کردند. در حالی که متهم ادعا می‌کرد این تجهیزات متعلق به اوست تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که چندی پیش چهره سارق تحت تعقیب را به ثبت رسانده بود دست این مرد جوان را رو کرد و پرده از هویت واقعیش برداشت.
چهره این سارق سریالی با چهره ترسیم شده متهم تحت تعقیب برابری داشت و همین موضوع موجب شد تا متهم دستگیری شده به حرف بیاید و به جرائم ارتکابی اش اعتراف کند. متهم ابتدا مدعی بود که تنها مرتکب چند مورد سرقت شده است، اما با طرح شکایت چند مال باخته دیگر که اغلب لوازم داخل خودرویشان دزدیده شده بود، مشخص شد که این فرد تاکنون ۱۲ خودرو را هدف سرقت‌های شبانه خود قرار داده و ۶ رأس گوسفند را نیز دزدیده است.
مدد جویان پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و راهی دادسرا شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->