بازدید شهردار مشهد از شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۱ + عکس حاجی‌بگلو: همراهی و همسویی شهردار و شورا اتفاقات خوبی را برای شهر رقم می‌زند اعمال قانون هزار و ۵۹۹ فقره تخلفات حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۹ دستگاه خودروی متخلف (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) شهردار مشهد از فعالیت ۴۰ ساعته قطار شهری به مناسبت تحویل سال خبرداد هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اولین رویداد چالش معکوس در حوزه قطارشهری برگزار شد

  • کد خبر: ۹۰۳۵۴
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
اولین رویداد چالش معکوس در حوزه قطارشهری برگزار شد
مدیرکل آمارپژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد از برگزاری اولین رویداد چالش معکوس از سلسله رویداد‌های ارائه نیاز‌های فناورانه درحوزه شرکت بهره برداری قطارشهری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی شاکری روش، مدیرکل آمارپژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد در حاشیه برگزاری این همایش که با حضور جمعی از مدیران و شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبان این موضوع در محل کارخانه نوآوری برگزار شد گفت: به منظور تتبیین دقیق جزئیات و مشخصات و چهارچوب مساله و پاسخگویی به سوالات شرکت‌ها و اشخاص نوآور در جهت ارتقای کیفیت پروپوزال‌های دریافتی اولین جلسه رویداد‌های ارایه نیاز‌های فناورانه با همکاری شرکت بهره برداری قطارشهری برگزار و قرار هست به طور مستمر این جلسات تا پایان سال برگزار شود.

شناسایی توانمندی‌های بخش خصوصی و برقراری ارتباط بیشتر

معاون مدیرکل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد نیز در ادامه ضمن تاکید بر مهمترین هدف این همایش گفت: هدف اصلی رویداد چالش معکوس یا ارایه نیاز‌های فناورانه، درگیر کردن جامعه مخاطبی است که از نزدیک درگیر موضوع مطرح شده هستند تا به صورت دقیق، با جزییات و نیاز‌های حوزه بهره بردار آشنا شده و بتوانند پروتکل‌های خودشان را ارائه بدهند.

جواد یغما در ادامه افزود: در این رویداد شناسایی توانمندی‌های داخل کشور مدنظر هست، به نحوی که از نزدیک بتوانیم با نیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان و همچنین آن دسته از شرکت‌هایی که بتوانند نیاز ما را برآورده کنند ارتباط بهتری برقرار کنیم، شرکت‌های دانش بنیان یا شرکت‌های حقیقی و حقوقی که توانمندی و توانایی ساخت موضوع مطرح شده را دارند.

معاون مدیرکل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: برگزاری این سلسله رویداد‌ها به صورت هدفمند، باعث اطمینان خاطر شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبانی خواهد شد که برای تلاش هایشان و برای انرژی که صرف میکنند و همینطور حل مسئله مورد بحث، یک مشتری و مخاطب وجود دارد. به نحوی که اگر به صورت نظامند و هدایت شده کارش را ارایه کنند، طبیعتا می‌توانند محصول را به جامعه مخاطب و مشتری به نحوی بهتری ارایه نماید، و از طرف دیگر نیاز شهرداری مشهد هم برآورده خواهد شد.

کمک به غنا و کیفیت پروپوزال‌های دریافتی

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی در ادامه این رویداد با اشاره به استقبال خوب و بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد گفت: امروز اولین رویداد چالش معکوس برگزار شد که تعداد مدعووین خیلی فراتر از حد انتظار بود.

سید مجتبی برادران محسنیان همچنین اظهارکرد: در برگزاری اولین رویداد چالش معکوس، با هدف کمک به غنا و کیفیت پروپوزال‌هایی است که به سمت دفتر گروه مطالعات وتحقیقات کاربردی شهرداری ارسال می‌شود به نحوی که به عملیاتی‌تر شدن طرح‌های مطالعاتی کاربردی کمک بیشتری نماید و در نهایت به کاهش هزینه‌های شهری و توسعه و دست یافتن به دانش فنی به روز و همچنین استفاده بیشتر از توان فنی پژوهشگران منجر شود و رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی شهرداری مشهد در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از ادامه این چالش اظهارکرد: امید است در آینده نیز این چالش ادامه پیدا کند و در حوزه‌های دیگر شهرداری مانند، معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و طرح‌های نوآورانه دیگر فراخوان انجام خواهد شد.

برادران محسنیان در ادامه از برگزاری جلسه پرسش و پاسخی حضوری با مخاطبان جلسه سخن گفت و اظهار داشت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خاتمه رویداد‌ها با هدف بالا بردن کیفیت فرخوان‌های پژوهشی انجام خواهند داد که در نهایت کلیه نظرات و پیشنهادات در آراف بی‌هایی که بارگذاری میشوند اعمال خواهد شد.

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی شهرداری مشهد در خصوص نحوه اطلاع رسانی رویداد اظهارکرد: اطلاع رسانی ما از طریق سایت مرکز نوآوری و سایت حوزه معاونت، چاپ در جراید محلی و روزنامه شهرآرا اطلاع رسانی شده و پیامک به مخاطب گروه هدف انجام شده است

معرفی ۴ برد سیگنالیت در فاز اول رویداد چالش معکوس

رمضانی مدیرنت مخابرات و علائم شرکت بهره برداری قطارشهری نیز در خصوص اولین رویداد برگزارشده در خصوص رویداد معکوس سیستم‌های سیگنالینگ اظهار کرد:

از سال ۱۳۹۴ بحث مهندسی معکوس را درشرکت قطارشهری مشهد آغاز شده که خوشبختانه تا کنون سرعت خوبی داشته. در بحث اهمیت صنعت ریلی و استاندارد‌هایی که در این حوزه وجود دارد، لازم است در شهر مشهد این موضوع نهادینه شود و شرکت‌های دانش بنیان و صنایعی که در این خصوص در مشهد وجود دارند حضور پیدا کنند و آشنا شوند با نیاز‌های مجموعه مترو.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت مترو هزینه بسیار بالایی دارد و سرمایه گذاری که در این بخش صورت میگیرد سرمایه گذاری ارزی است و لازم است در بخش تامین قطعات، برد‌ها را مهندسی معکوس شده و ساخته شود؛ که در این خصوص لازم است خدمات به مشتریان ارایه شود.

رمضانی افزود: چند سالی که در حوزه مهندسی معکوس کار کرده و دستاورد‌های خوبی داشتیم به خصوص در حوزه ناوگان که این کار انجام شد و به حمدالله نتایج خوبی داشت و این اولین همایشی هست که در این حوزه با همکاری دفتر آمار پژوهش و مطالعات راهبردی برگزار می‌شود که در این رویداد بحث سیگنالینگ مطرح هست.

مدیرنت مخابرات و علائم شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: هدف به چالش کشیدن مهندسی معکوس و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد به نحوی که در این جلسه حضور یابند و به سئوالات پاسخ دهیم و اگر پروپوزال‌هایی که به شهرداری ارایه میشود بتوانیم تغییراتی بدهیم.

رمضانی در خاتمه گفت: در این رویداد چهار تا برد سیگنالیت در فاز اول مشخص شده و این برد‌ها مربوط به برد‌های آمبور داخل قطار و ساخت کشور چین هست و می‌بایست اصلاح شود و مهندسی معکوس شود.

حضور کارفرما و پیمانکار در دو سوی میز مشکلات را حل میکند

علیرضا بداغی، مدیرعامل شرکت مدار طراح آراد یکی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان ضمن استقبال و تشکر از برگزاری این رویداد اظهار امیدواری کرد تا این رویداد همچنان مستمر ادامه داشته باشد چرا که حضور کارفرما و پیمانکار در دو سوی میز می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و از سویی دیگر به کارآفرینی نیز کمک شایانی نماید.

منبع:مدیرکل آمارپژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->