اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

قانون جامع حمایت از معلولان اجرایی شود

  • کد خبر: ۹۰۵۲۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
قانون جامع حمایت از معلولان اجرایی شود
نشست «جهان‌شهر مهربانی و چالش‌های پیش‌روی معلولان» با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، مدیران شهری و تشکل‌های فعال در حوزه معلولان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیران، تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه معلولان که در نشستی صمیمانه با عنوان «جهان شهر مهربانی و چالش‌های پیش روی معلولان» میهمان جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بودند، خواستار اجرایی‌شدن قانون جامع حمایت از معلولان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، نشست «جهان‌شهر مهربانی و چالش‌های پیش‌روی معلولان» با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهری و تشکل‌های فعال در حوزه معلولان برگزار شد.

مدیریت‌شهری درحال تهیه قانون حمایت از معلولان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: مجموعه مدیریت‌شهری مشهد در حال تنظیم قانونی است که بخش‌های اولیه آن تنظیم و به شورای شهر ارائه شده و در کمیسیون‌ها در حال بررسی و پایش است.

مجید طهوریان‌عسکری اظهارکرد: شورای ششم و مدیریت‌شهری براساس دغدغه‌های اجتماعی‌شان، رسیدگی و تسهیلگری امور گروه‌های خاص زندگی اجتماعی ازجمله معلولان و جانبازان را در دستورکار قرار داده‌اند.

بهبود وضعیت زیستی معلولان، دغدغه شورای ششم است

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: معلولان به‌عنوان بخشی از جامعه شهری، موردتوجه شورای شهر و شهرداری هستند و به‌منظور تصمیم‌گیری کارشناسی‌تر درباره مسائل مربوط به معلولان و توان‌یابان، باید از نقطه‌نظرات آن‌ها هم بهره گرفت.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی شورای شهر سیاست‌گذاری و وضع قوانین است، اظهار کرد: شورای ششم در مقایسه با ادوار پیشین، در همه حوزه‌ها نگاه متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها مسائل مربوط به معلولان است. این دغدغه‌مندی را از ابتدای فعالیت خود داشته‌ایم و پرداختن به آن همچنان در دستورکار ماست.

بهره‌گیری از مشاوران توان‌یاب در طراحی پروژه‌های شهری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از گروه مشاور متشکل از جامعه معلولان در دفتر مطالعات شهرداری، گفت: در حوزه طراحی‌ها، مشاوران را باید مکلف کنیم تا در شرح خدمات از این عزیزان مشاوره بگیرند.

حمید ضمیری با بیان اینکه در طراحی‌های گوناگون اعم از طرح‌های شهری و پروژه‌ای، حداقل‌ها برای دسترسی آسان و روان همه اقشار جامعه را نمی‌بینیم، گفت: متأسفانه اگر در طرح هم دیده شود، در اجرا، یا محقق نشده یا به‌درستی اجرا نمی‌شود.

مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو در دستورکار مدیریت‌شهری

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو برای معلولان در دستورکار مدیریت‌شهری قرار دارد.

ایمان فرهمندی افزود: در سال‌های گذشته محدودیت‌های مالی در اجرای پروژه قطارشهری سبب شده است تا برخی سامانه‌های دسترسی مثل آسانسور ایستگاه‌ها در اولویت اجرا نباشد. به‌مرور دسترسی این ایستگاه‌ها از طریق آسانسور تکمیل می‌شود و هنوز مشکلات جدی در این زمینه داریم که نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است.

بسته جامع حمایت از معلولان تهیه می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی‌واجتماعی شورای شهر مشهد در این نشست از تشکیل جلسه‌ای مشترک با کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و نیز عمران، حمل‌ونقل و ترافیک به‌منظور تهیه بسته‌ای کامل و جامع برای رفع مسائل و مشکلات معلولان در شهر مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن‌منصوریان اظهار کرد: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به معلولان خواهد داشت و سعی می‌کنیم این توجه به یک روز و مناسبت مشخص محدود نباشد.

مشکلات معلولان با اجرای دقیق قانون

در این نشست معاون مؤسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز ضمن قدردانی از توجه و دغدغه‌مندی شورای شهر مشهد و مدیریت‌شهری درباره مسائل معلولان، اظهارکرد: اجرای دقیق و صحیح قانون جامع حمایت از معلولان بی‌شک خیلی از مسائل جامعه هدف یعنی معلولان را حل‌وفصل می‌‎کند.

حمیده محدث با اشاره به برخورداری معلولان با درجه شدید و خیلی‌شدید از ۶۰ سفر رایگان با حمل‌ونقل عمومی در ماه، تصریح کرد: این بهره‌مندی نیازمند مناسب‌سازی پایانه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و قطارشهری و... است.

محدث همچنین پیشنهاد اختصاص بهره‌برداری از فضا‌های ورزشی ویژه معلولان در یک روز خاص را مطرح کرد و به طرح دیگر دغدغه‌های معلولان ازجمله اشتغال و مسکن آن‌ها پرداخت.

احترام به جای ترحم

نماینده آموزش‌وپرورش استثنایی نیز اظهار کرد: با اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، دین و تکلیفمان به این عزیزان را ادا کرده‌ایم. قاسمی‌پور با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی را هم باید از مجموعه آموزش‌وپرورش بدانیم، گفت: اگر نگاه را از ترحم به احترام و توجه به قوانین حوزه معلولان منعطف کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلات معلولان و توان‌یابان برطرف می‌شود.

مدیر کانون نابینایان مشهد نیز با بیان اینکه در این شهر ۴۱۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا داریم که از خدمات‌شهری محروم هستند، اظهار کرد: نابینایان در این شهر برای تردد در شهر امنیت کافی ندارند و همچنین سامانه حمل‌ونقل عمومی و شخصی ما مناسب‌سازی نشده است.

رضایی از مدیریت‌شهری خواست که در تقاطع‌ها و میادین و خیابان‌های پرتردد شهر علائم هشداردهنده نصب شود. زیرا گامی مؤثر در راستای آسان‌سازی رفت‌وآمد این عزیزان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->