کاسبی دوباره در آی سی یو بستری شد | محمد کاسبی: حال خوبی ندارم زمان پخش مرحله دوم مسابقه «خنداننده‌شو ۳» مشخص شد برنامه «هفت» در ایام چهلمین جشنواره فیلم فجر احتمالا زنده پخش خواهد شد بهروز افخمی می‌خواهد با «فرزند صبح» فیلم‌سازی در ایران را کنار بگذارد! جدول اکران سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر در سال ۱۴۰۰ منتشر شد + جزئیات عکس جنجالی هانیه توسلی در کویر و واکنش‌ها به آن معرفی کتاب «پوتین‌های مریم»، نوشته فریبا طالش پور نگاهی به نمایشگاه «شرح شوق»، آثار آبرنگ زهرا پاشایی که در نگارخانه فردوسی برپاست گفتگو با یاسر محمدی نژاد، نویسنده کتاب «پای کوب» که درباره زندگی نخستین شهید روحانی فاطمیون است یادی از حضور کوتاه‌مدت سید مجتبی نواب صفوی در مشهد که ۶۶ سال پیش به شهادت رسید شهید نواب صفوی در کلام همسرش، مرحوم نیره سادات احتشام رضوی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ اینفوگرافیک | پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران کدام اند؟ ماجرای دعوای سحر زکریا و پرستو صالحی در اینستاگرام + عکس و فیلم نامه اعتراضی خانه شجریان به عزت‌الله ضرغامی شم‌آباد، روستایی که زمان جنگ تمام مرد‌هایش راهی جبهه شدند بهشت جایی است که صدای قدم‌های مادر شهید گوش‌ها را می‌نوازد مادر یک مفقودالاثر، خواهر ۳ شهید و یک جانباز از روز‌هایی می‌گوید که از آن جز زیبایی ندیده است دیدار با مادر شهید را در برنامه‌تان داشته باشید یادداشت تلخ «بهرام رادان» پس از فوت پدرش + عکس
خبر فوری

نظر مسعود فراستی درباره سریال «بازی مرکب»

  • کد خبر: ۹۰۵۸۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
نظر مسعود فراستی درباره سریال «بازی مرکب»
مسعود فراستی در نقد سریال کره‌ای «بازی مرکب» گفته است: فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن است. حرکات دوربین هم نشان می‌دهد کارگردان فیلمسازی بلد نیست.

به گزارش شهرآرانیوز - مسعود فراستی در نقد سریال کره‌ای «بازی مرکب» گفته است: فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن است. حرکات دوربین هم نشان می‌دهد کارگردان فیلمسازی بلد نیست.

فراستی با تأکید بر اینکه هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال بازی مرکب، کارگردان مؤلف نیست، گفته است:

این سریال را کمپانی سرمایه‌داری نتفلیکس ساخته است که کارش پررنگ‌کردم فیلم‌های مارول است. نتفلیکس یک کمپانی جدی است و به خوبی می تواند یک تبلیغات جهانی انجام دهد. این نکته نخست موفقیت سریال است. نکته دوم در موفقیت سریال، خشونت داخل آن است. من فکر می‌کنم خشونت در این کار یکی از دلایل اقبال آن است. خشونتی که ظاهراً علیه سرمایه‌داری است. خشونتی که در محصولات کره وجود دارد و در فیلم برنده اسکار «انگل» هم وجود داشت، خشونتی ضد انسانی و عنان گسیخته! در حالی که به نظرم کارهای کره‌ای به شدت مبلغ سرمایه‌داری است.

من واقعاً شک دارم که این حد از خشونت واقعاً در خود کره وجود دارد که این همه در سینما و سریال‌های کره‌ای وجود دارد؟ دوربین طرف مهاجمان است نه مردم. فیلمساز ادعا می‌کند ضد سرمایه‌داری است اما کاملاً همراه آن‌هاست.

در این سریال، سرمایه‌داری از هر زمان دیگری جلادتر و خونریزتر شده و فیلمساز ما را سمپات کسانی که می‌میرند، نمی‌کند. همه کسانی که کشته می‌شوند، لانگ‌شات است، یعنی اصلاً عددی نیستند! آن زمان هم که کلوزآپ می‌گیرد، زمانی که آبنبات می‌خورند و در واقع آن‌ها را دست می‌اندازد.

زاویه دوربین را نگاه کنید! همیشه با نگهبانان است، نه مردم! اگر فیلمساز ادعا می‌کند که علیه این‌هاست، پس چرا در جایگذاری دوربین آن را نمی‌بینیم؟ برنده سریال هم یک شخصیت نیمه منگل، نیمه منفعل است. در سکانس مواجهه این فرد با پیرمرد گرداننده بازی، دوربین نمی‌داند باید چه کند؛ لانگ‌شات می‌کند. کمی بعد کلوزآپ می‌گیرد و شعارهای به‌اصطلاح انسانی پیرمرد را می‌شنویم. در واقع، دوربین که ساده‌ترین وسیله برای همذات‌پنداری است، از سوی کارگردان نمی‌داند باید کجا قرار بگیرد. همین ۵ دقیقه نشان می‌دهد که کارگردان فیلمسازی بلد نیست.


حتما بخوانید

سریال «اهل جهنم» جایگاه محبوب‌ترین سریال نتفلیکس را از «بازی مرکب» گرفت

Squid game چطور زندگی بازیگر نقش «بازیکن شماره ۱» را تغییر داد؟

سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس و کره جنوبی

آیا فصل دوم سریال Squid Game ساخته می‌شود؟ | همه اما و اگرهای نتفلیکس و هوانگ دونگ-هیوک


 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}