جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس و کره جنوبی

  • کد خبر: ۸۳۸۴۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس و کره جنوبی
نتفلیکس دیروز اعلام کرد که سریال درام کره‌ای «بازی مرکب» کمتر از چهارهفته پیش به پربیننده‌ترین سریال تاریخ این شبکه تبدیل شده‌ است.

شهرآرانیوز - نتفلیکس دیروز اعلام کرد که سریال درام کره‌ای «بازی مرکب» در کمتر از یک‌ماه، یعنی در ۱۷ روز اول انتشار، با ۱۱۱ میلیون تماشاگر به پربیننده‌ترین سریال تاریخ این شبکه تبدیل شده است.

سریال پرطرفدار Squid Game در ژانر «بقا» تولید شده و جهانی را ترسیم می‌کند که در آن مردم برای رسیدن به جایزه‌ای میلیاردی باید هم‌دیگر را در بازی‌هایی کودکانه از بین ببرند. درواقع بازنده‌های این بازی‌ها می‌میرند و برنده‌ها یک قدم به پول نزدیک‌تر می‌شودند.

سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس

طبق گزارش گاردین این سریال از روز پخش در نتفلیکس، دهان‌به‌دهان و در شبکه‌های اجتماعی دنیا چرخید و حالا در ۸۰ کشور جهان در صدر چارت نتفلیکس قرار دارد.

نتفلیکس در توئیتی نوشته است:

«Squid game به‌صورت رسمی به ۱۱۱ میلیون طرفدار رسیده است و این بزرگ‌ترین عرضه یک سریال در تاریخ ماست.»

این سریال طبق معیار‌های نتفلیکس در همان ابتدا به ۸۲ میلیون خانوار تماشاگر رسیده است. طبق این معیار هرحسابی که یک‌قسمت از یک سریال را حداقل دو دقیقه تماشا کرده باشد محاسبه می‌شود.

موفقیت این سریال تأثیر زیادی بر نفوذ فرهنگ کره‌جنوبی در دنیا داشته است؛ مثل گروه موسیقی «بی‌تی‌اس» (BTS) و فیلم «انگل» (Parasite) که سال ۲۰۱۹ برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌ و بهترین کارگردانی برای بونگ جون هو شد. طبق اعلام نتفلیکس از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ همکاری این شرکت با کره جنوبی در تولید محتوای تصویری به ایجاد ۱۶ هزار شغل تمام‌وقت در این کشور منجر شده و درآمد صنعت سرگرمی کره را ۴.۷ میلیارد دلار افزایش داده است. طبق اعلام اپلیکیشن آموزش زبان «دولینگو» (Duolingo) از زمان همه‌گیرشدن این سریال علاقه مردم دنیا برای یادگرفتن زبان کره‌ای هم به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

«بازی مرکب» برای نتفلیکس هم یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود تا محصولات بین‌المللی و غیرانگلیسی‌زبان بیشتری تولید کند. برای مثال در حال حاضر سومین مجموعه پربینننده این پخش‌کننده سریال فرانسوی‌زبان «لوپین» (Lupin) است.

نتفلیکس سریال «بازی مرکب» را در دو نسخه دوبله و زیرنویس‌دار به چندین زبان ارائه کرده است و به این شکل مخاطبانش را افزایش داده است.

در ماه فوریه محبوب‌ترین بستر پخش جهان اعلام کرد که قصد دارد امسال ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت سریال و فیلم در کره جنوبی هزینه کند.


در ادامه بخوانید

نگاهی به تغییرشکل موج نو سینمای کره با تمرکز بر فیلم «انگل»

 

آلبوم جدید گروه «بی‌تی‌اس» پیام امید به جهان گرفتار در همه‌گیری کروناست

 

سریال Squid game چطور زندگی بازیگر نقش «بازیکن شماره ۱» را تغییر داد؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->