ارائه آخرین دستاورد‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری + فیلم پیشینه روستایی در شمال مشهد قدیم | «نوده»، مزرعه‌ای قدیمی بر کرانه کشف‌رود سهم ۱۵ درصدی اتوبوسرانی مشهد از سفرهای روزانه شهروندان رونمایی از دستگاه «ریشه‌کن» ساخت داخل، گامی به سوی خودکفایی در تجهیزات خدمات شهری مشهد اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای نوسازی ماشین‌آلات سازمان پسماند شهرداری مشهد پیشرفت صددرصدی بخش اول گذر تشرف نوغان مشهد در آینده نزدیک اتکا به منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی مشهد مقدور نخواهد بود کشف ۱۰ آیفون ۱۶ قاچاق در سبزوار (۲۸ آبان ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری ایمنی را براساس قواعد رعایت کنند انهدام باند سارقان حرفه‌ای رایانه‌های خودرو در مشهد (۲۸ آبان ۱۴۰۳) انتقاد پلیس راهور مشهد از قطع برق تقاطع‌های راهنمایی و رانندگی | وضعیت نامناسب امدادرسانی به مجروحان تصادفات، منجر به «مرگ» آن‌ها می‌شود + فیلم حمایت مدیریت شهری مشهد از هیئت‌های ورزشی عکسبرداری هوایی با پهپاد و تهیه نقشه از محدوده منتخب کمربند سبز مشهد شهروند خبرنگار | درخواست اتصال بولوار کرامت به بولوار حر در مشهد + پاسخ طراحی اولین بوستان موضوعی با محوریت نوآوری در مشهد تولید سالانه ۱۰۰ مترمکعب خاک غنی‌شده در مشهد با بازیافت برگ‌ها و چوب‌های خشک رشد خدمت‌رسانی به مردم مشهد نسبت به ادوار گذشته تا ۳۰۰‌درصد ساخت تصفیه‌خانه در مشهد معادل ۳۵ سال گذشته قطار شهری، شاخص مهم توسعه‌یافتگی شهری
سرخط خبرها

ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد

  • کد خبر: ۹۰۶۴۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد
برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره‌ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با هزار مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی بموقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه‌ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیرو‌های امدادی و خودرو‌های تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

وی اضافه کرد: اداره آموزش‌های شهروندی این سازمان با آموزش‌های مدون و برنامه ریزی شده به تمامی اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب‌های این چنینی ایفای نقش می‌کند. اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت‌های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار میکند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->