پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد

  • کد خبر: ۹۰۶۴۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ثبت۳۶۰ هزار تماس تلفنی مزاحم با سامانه ۱۲۵ مشهد
برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره‌ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با هزار مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات رسانی بموقع به حادثه دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که رقم به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی و یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه‌ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیرو‌های امدادی و خودرو‌های تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

وی اضافه کرد: اداره آموزش‌های شهروندی این سازمان با آموزش‌های مدون و برنامه ریزی شده به تمامی اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب‌های این چنینی ایفای نقش می‌کند. اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت‌های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار میکند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->