دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

«کنترل هوشمند کرونا» بدون شیوه‌نامه!

  • کد خبر: ۹۰۸۹۲
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
«کنترل هوشمند کرونا» بدون شیوه‌نامه!
درحالی‌که طبق اعلام معاون بهداشت وزارت بهداشت قرار است از امروز روش جدید کنترل هوشمند کرونا در کشور اجرایی شود، مسئولان هنوز هیچ دستورالعمل و راهکار اجرایی را برای اجرای کنترل‌های هوشمند ارائه نداده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آن‌گونه که کمال حیدری اعلام کرده، در ستاد ملی کرونا مقرر شده است از امروز محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت بگیرد؛ یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن دریافت کرده‌اند، می‌توانند در محیط‌های سربسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بر اساس اهمیت موضوعی و تعداد مراجعات حضور یابند؛

ضمن اینکه حضور افراد در مکان‌هایی مثل مدارس، سینماها، باشگاه‌ها و حمل‌ونقل بین‌جاده‌ای مثل هواپیما، اتوبوس و قطار باید در سامانه «امید» و با ارائه کارت واکسن انجام شود.

بر این اساس افرادی که این کارت را دریافت نکرده‌اند، برای حضور در مکان‌های عمومی باید آزمایش پی‌سی‌آر بدهند تا مشخص شود که دچار بیماری نیستند.

معاون وزارت بهداشت درحالی از برخورد پلیس با جعل‌کنندگان کارت واکسن کرونا سخن به‌میان آورده است که در صحبت‌هایش به فرایند جلوگیری از حضور متخلفان در مجامع عمومی هیچ اشاره‌ای نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: بی‌شک پلیس با اشخاصی که کارت واکسن کرونا را جعل می‌کنند، برخورد خواهد کرد؛ تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال وزارت بهداشت است.

آن‌گونه که مسئولان اعلام کرده‌اند، ارائه کارت دیجیتال واکسن و «کیوآرکد» روی آن برای حضور در مجامع عمومی ضروری است، اما ابهام‌ها در این‌باره هنوز برطرف نشده است؛ اینکه معیار کنترل این کارت به چه صورت است و استعلام صحت و غیرتقلبی بودن کد درج‌شده به چه صورت خواهد بود.

درباره سفر بین استان‌هایی که وضعیت قرمز و نارنجی دارند، وضعیت چگونه خواهد بود؟ آیا قرار است در محل عوارضی هر شهر، کنترل کارت‌های هوشمند واکسن صورت گیرد؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا کنترل یک‌به‌یک کارت‌ها باعث حضور انبوه خودرو در ورودی شهر‌ها نخواهد شد؟ و اینکه شیوه اعمال جریمه‌ها در مسیر‌های بین‌استانی چگونه خواهد بود؟ اگر قرار بر ارائه آزمایش پی‌سی‌آر منفی برای سفر باشد، آیا نمی‌توان در این‌باره نیز آزمایش‌های پی‌سی‌آر منفی فراهم کرد؟ هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند این کنترل قرار است دقیقا به چه صورت و تشخیص کارت‌های واکسن تقلبی به چه شیوه‌ای باشد؟

واکسیناسیون خراسان رضوی جلوتر از میانگین کشور

به گزارش روابط عمومی استانداری، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان‌رضوی نیز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: در حوزه تزریق دز دوم واکسن کرونا به میانگین کشوری رسیده‌ایم و در دز اول هم از میانگین کشوری عبور کرده‌ایم؛ در‌این‌راستا برای تزریق دز سوم باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم و این مسئله دنبال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->