آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

خبر مهم درباره تغییرات در صندوق ذخیره فرهنگیان (۱۵ آذر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۰۹۵۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
  • ۲
خبر مهم درباره تغییرات در صندوق ذخیره فرهنگیان (۱۵ آذر ۱۴۰۰)
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر تیم مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار وزیر آموزش و پرورش است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این دیدار مهم‌ترین مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان به‌ویژه در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان مطرح شد، نخستین و مهم‌ترین موضوع، کمبود شدید نیروی مدارس استان به‌ویژه در اراک و ساوه بود.

وی افزود: امسال حدود ۸۰۰ نفر بازنشسته داشتیم درحالی که کل نیرو‌هایی که جدید جذب شده‌اند و نیرو‌هایی که تحت عناوین مختلف از جمله نیرو‌های بازنشسته مجدد به کارگیری شده، نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم، حق‌التدریس و ... فعالیت داشته‌اند تنها توانسته‌اند جایگزین نیرو‌های بازنشسته را تامین کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین همواره کمبود نیروی آموزشی موجود در استان به قوت خود باقی است و به لحاظ نسبی کمبود نیروی آموزشی در استان مرکزی نسبت به خیلی از استان‌های پرجمعیت و بزرگتر بیشتر است.

کریمی بیان کرد: به همین سبب به دنبال نامه بنده به وزیر آموزش و پرورش، وزیر تاکید کرد که این وضعیت مورد بررسی دقیق قرار گیرد و پیش‌بینی لازم برای استخدام‌های آینده انجام شود تا سهمیه بیشتری به استان به‌ویژه شهرستان اراک بدهند تا این عقب‌افتادگی و کمبود جبران شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مشکلات مالی آموزش و پرورش بود که در چند موضوع و عنوان، مسائل در نامه‌ای که به وزیر داده شد مطرح شدند، بحث هزینه ما به‌تفاوت تغییر صندوق نیرو‌های استثنایی که سبب ایجاد مشکل در بازنشستگی آن‌ها شده، پرداخت سنوات ارفاقی فرزندان و همسران شهدا، پرداخت هزینه بیمه پایه جانبازان شاغل در آموزش و پرورش، پرداخت هزینه ماده ۵۱ ایثارگران طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ که باقی مانده و انجام نشده و همچنین پرداخت اجاره بهای مدارس اوقافی استان که در مجموع ۱۸۵ میلیارد ریال کسری را تشکیل می‌دهند هم در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام شد و وزیر به معاونت عالی وزارتخانه دستور داد که پیگیری لازم را انجام دهند و در پرداخت‌ها به استان اولویت داده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیشنهادی بود که جمعی از فرهنگیان نخبه و فرهیخته استان در مورد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یک مجتمع آموزشی نمونه به عنوان پایلوت طرح را تهیه کرده‌اند، در این خصوص با وزیر صحبت و مقرر شد وقت مبسوطی جداگانه اختصاص دهند تا در یک جلسه این طرح ارائه شود و در صورتی که به تایید برسد بتواند به شورای عالی آموزش و پرورش کشور ارائه شود و ما بتوانیم ان‌شاءالله نخستین مدرسه نمونه کشور را در استان مرکزی و شهر اراک برای محقق کردن اصول کلی پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین داشته باشیم.

کریمی افزود: همچنین با توجه به مسائل و مشکلاتی صندوق ذخیره فرهنگیان و پیگیری‌هایی که در گذشته در رابطه با تحقیق و تفحص از این صندوق و سوال از وزیر اسبق آموزش و پرورش در مجلس داشتیم، مسائل با وزیر جدید در میان گذاشته شد و تاکید کردند که تغییر در مدیریت صندوق در اسرع وقت انجام شود و در دستور کار وزیر هست که یک تیم مدیریتی توانمند، سالم و پاکدست بتواند در صندوق ذخیره فرهنگیان از حقوق حقه فرهنگیان کشور و مطالبات آن‌ها دفاع کند تا این صندوق وضعیت مطلوب خود را افزایش دهد و شرایط مناسبی را برای فرهنگیان و خدماتی که از این صندوق دریافت می‌کنند داشته باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
فرهنگی رزمنده دفاع مقدس
Canada
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
باداشتن مدیرکلی مانند حسین ابادی ایا این طرحها رامی توان اجرا کرد استان مرکزی دارای پتانسیل خوبی ازنظر نیروهای توانمند است ولی دردولت قبل ضعیف ترین فرد برمسند مدیریت استان قرارگرفت وبیشترین تغییرات در شهرستانها درزمینه امتصاب مدیر انجام شد که نه خود مدیرکل نه خیلی ازمدیران شهرستانها درنزد فرهنگیان مقبولیتی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
باسلام. از نمایندگان محترم تقاضا میشود که طلاب مبلغ در مدارس را هم در این سالها به این طرح ضمیمه بفرمایند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->