فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

فست فود، قدرت جنسی را در مردان کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۹۱۱۲۳
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
فست فود، قدرت جنسی را در مردان کاهش می‌دهد
محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بیش از حد فست‌فود‌ها خطر کاهش تستوسترون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، پژوهش‌های جدید محققان نشان می‌دهد خوردن غذا‌های دارای کربوهیدرات‌های فرآوری شده، شکر و همچنین چربی‌های غیراشباع چندگانه که باعث التهاب می‌شوند، خطر کاهش تستوسترون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد.

تستوسترون نقشی کلیدی در قوای جنسی مردان ایفا کرده و کمبود تستوسترون زمانی رخ می‌دهد که سطح آن به زیر ۳۰۰ نانوگرم در دسی لیتر در مردان برسد. تخمین زده می‌شود که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از مردان آمریکایی سطوح پایینی از این هورمون را دارند که تولید اسپرم و میل جنسی را تنظیم می‌کند.

میل جنسی کم، کاهش انرژی، اختلال در تمرکز و افسردگی همگی با کاهش سطح تستوسترون مرتبط هستند. کمبود تستوسترون همچنین با بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و حتی چاقی مرتبط است. محققان می‌گویند مردان چاق که رژیم غذایی مملو از غذا‌های ضد التهابی می‌خورند در معرض بالاترین میزان خطر ابتلا به  کاهش تستوسترون هستند.  

تیمی از پژوهشگران در بیمارستان چین غربی دانشگاه سیچوان به سرپرستی دکتر کیو شی (Qiu Shi) و ژانگ چیچن (Zhang Chichen)  به بررسی این موضوع پرداخته و اعلام کردند: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد مردانی که رژیم‌های ضد التهابی دارند، به ویژه آن‌هایی که چاق هستند، بیشتر در معرض کمبود تستوسترون هستند.

از آنجایی که مردان چاق احتمالاً قبلاً التهاب مزمن را نیز تجربه کرده اند، پزشکان باید از عوامل مؤثری مانند رژیم غذایی که احتمالاً این التهاب را بدتر کرده و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، آگاه باشند.

گفتنی است، در تحقیقات حیوانی و انسانی مشخص شد کمبود تستوسترون با سطوح بالاتر التهاب در سراسر بدن مرتبط است. اعضای این تیم تحقیقاتی رابطه بین تغذیه و کمبود تستوسترون را در ۴۱۵۱ مرد را بررسی کرده و به همه این افراد پرسشنامه‌های تغذیه ۲۴ساعته ارائه شد. پژوهشگران همچنین شرکت کنندگان را از نظر هورمون‌های جنسی مورد آزمایش قرار دادند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد  در مجموع، تقریباً ۲۶ درصد از مردان دچار کمبود تستوسترون بوده و خطر ابتلا به تستوسترون پایین در مردانی که بیشترین رژیم غذایی التهابی را داشته و بیشتر از فست فود‌ها استفاده می‌کردند، تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از افرادی بود که غذا‌های سالمتری را مصرف می‌کردندشرح کامل این پژوهش و یافته‌های به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله تخصصی اورولوژی (The Journal of Urology) منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->