شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

نماینده کنونی افغانستان در سازمان ملل ابقا شد | صدای طالبان درآمد

  • کد خبر: ۹۱۱۳۱
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
نماینده کنونی افغانستان در سازمان ملل ابقا شد | صدای طالبان درآمد
طالبان سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به سفیر دولت سرنگون‌شده را "ناعادلانه" خوانده و گفته‌ است این سازمان «معقولیت را به کار گیرد» و دوباره بررسی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان، امروز (سه‌شنبه) در توییتی نوشت که ‏سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل "به کسی که از دولت و مردم افغانستان نمایندگی نمی‌کند غیرعادلانه است."

او گفته‌ است که این کرسی «حق دولت و مردم افغانستان است و حق باید به حق‌دار سپرده شود.»

این سخنگوی طالبان تاکید کرد که سازمان ملل متحد باید از معقولیت کار بگیرد و در این مورد با جدیت از دوباره تفکر کند.

مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از تعویق تصمیم‌گیری در مورد اعطای کرسی افغانستان و میانمار به طالبان و حاکمان نظامی میانمار حمایت کرد. طبق این تصمیم، سفرای دولت‌های قبلی این دو کشور کماکان صاحب کرسی نمایندگی‌شان در این سازمان خواهند بود.

کمیته اعتبارنامه سازمان ملل متحد، به روز ۱۱ آذرماه تصمیم‌گیری در مورد نمایندگان افغانستان و میانمار در این سازمان را به زمان دیگری موکول کرده‌ بود.

به رسمیت‌ شناختن طالبان و نظامیان میانمار از سوی سازمان ملل گام مهمی در مشروعیت بخشیدن به این حکومت‌ها در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

طالبان سهیل شاهین، سخنگوی خود در دوحه را برای نمایندگی در سازمان ملل معرفی کرده‌ است. در حال حاضر غلام‌ اسحاق‌زی، نمایندگی دولت افغانستان را بر عهده دارد.

در دوره قبلی حکومت طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز سفیر حکومت قبلی که توسط طالبان سرنگون شده‌ بود کماکان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شد. در آن دوران نیز کمیته بررسی صلاحیت‌ها چندین بار پاسخ به درخواست طالبان برای احراز این کرسی را به تعویق انداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->