افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای سلامت کلیه‌ها سیاه‌دانه بخورید!

  • کد خبر: ۹۱۳۸۵
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
برای سلامت کلیه‌ها سیاه‌دانه بخورید!
سیاه دانه یکی از دانه‌های بسیار پرفایده در طب سنتی و طب اسلامی است. از خواص باور نکردنی آن تا به حال زیاد شنیده اید، ولی در این مطلب برای شما از خاصیت این گیاه دارویی، برای سلامت کلیه‌های می‌گوییم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیاه دانه از زمان‌های قدیم تا به حال به عنوان داروی گیاهی برای درمان برخی بیماری‌ها کاربرد دارد. شونیز نام دیگر سیاه دانه است و اغلب می‌توان در جنوب غربی آسیا و شهر‌هایی نظیر اصفهان و اراک در ایران این گیاه را پیدا کرد.

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.

همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می‌کنید، بگذارید.
این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روز ادامه دهید.

همچنین هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

توصیه همیشگی، مراجعه حضوری به طبیبی حاذق جهت تجویز مقدار و نحوه صحیح مصرف دارو‌های گیاهی بر اساس طبع و مزاجتان است.

روش مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل

سیاه دانه در افرادی که مزاج بلغمی دارند، داروی بسیار مناسبی است و بلغم بدن آن‌ها را از بین می‌برد.

مزاج بلغمی، مزاج سرد و‌تر است و افرادی که این مزاج را دارند، دارای ظاهری تپل، سفید پوست، عدم برجستگی عروق روی دست، انگشت‌های کوتاه و چاق، دارای سستی و رخوت، خواب‌های طولانی مدت و سنگین، عکس العمل‌های کند، آب دهان زیاد، نفخ معده، رنگ چشم روشن، مو‌های روشن صاف و لخت و مو‌های بدن بسیار کم و پرزمانند هستند.

ممکن است افرادی دارای مزاج بلغمی و صفراوی به صورت ترکیبی باشند، که این علایم در آن‌ها بسیار متفاوت است.

این ترکیب (سیاه دانه عسل) بر دستگاه گوارش تاثیرات بسیار مناسبی دارد؛ در افرادی که نفخ‌های بلغمی دارند و افرادی که دارای یک سری بیماری‌های انگلی هستند تاثیرات بسیار مناسبی دارد.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه:

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->