رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روسیه: تمام طرف‌های مذاکره علاقه‌مند به حفظ برجام هستند

  • کد خبر: ۹۱۵۰۰
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
روسیه: تمام طرف‌های مذاکره علاقه‌مند به حفظ برجام هستند
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات وین، علاقه مند به حفظ برجام هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، ریابکوف امروز در نشست خبری که بطور مستقیم از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ پخش می شد، گفت: وضعیت این دور مذاکرات در مورد احیای برجام پیچیده است، اما این دلیل نمی شود که هیچ اقدامی نباید کرد.

 معاون وزیر خارجه روسیه یادآورشد که وضعیت پیچیده است و زمان می گذرد و شرایط حتی دشوارتر از زمانی است که دور ششم مذاکرات بپایان رسید.  

وی تصریح کرد: باید در هماهنگی کامل با همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات وین به این مسائل پرداخت. طرف روسی آماده است برای چنین هماهنگی اقدامات آماده است و از کانال های مختلف تماس می گیرد.  

به گفته ریابکوف، هیچ یک از شرکت کنندگان در مذاکرات وین علاقه مند به ازبین رفتن برجام نیستند.  

  وی افزود: ما تلاش می کنیم تا شرایط برای تداوم روند مذاکرات برای احیای برجام را فراهم کنیم. ایده های بیشتری وجود دارد که در زمان حاضر بررسی می شود.  

معاون وزیر خارجه روسیه توضیح داد که گفت و گوهای سیاسی خوب و تلاش های چندجانبه برای احیای معاهده هسته ای با ایران در وین آغاز شده است و ما آن را دنبال خواهیم کرد.  

در آغاز دور هفتم مذاکرات وین، کشورهای حاضر در گفت و گوها نسبت به دور قبل ارزیابی مثبت تری از نشست های برگزار شده دارند؛ بویژه آن‌که پیشنهادات ایران در راستای رسیدن به یک توافق جامع و عملیاتی به طور کامل برای تمامی تیم های شرکت کننده تشریح و ابهامات در مسیر رفع شدن قرار گرفته است.

به گفته اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات، در نشست ابتدایی دور دوم، «برخی ابهام های  مهم در گفت وگوی تیم های مذاکره کننده حل و شده و مذاکرات رو به جلو ارزیابی می شود»

بر اساس اخبار موجود، فضای مذاکرات طی روزگذشته از فضای منفی رسانه‌ای و تلاش ها برای فشار به ایران تا حدی فاصله گرفته و طرف‌های اروپای مذکرات با بررسی پیشنهادات ایران در پایتخت های خود، در این دور با نگاه واقع‌بینانه‌تری پای به وین گذاشته اند.

 این در حالی است که برخی اعضای تیم مذاکره کننده، پافشاری ایران روی مطالبات گنجانده شده در پیش نویس کشورمان که مبتنی بر برجام و توافقات پیشین است را دلیل اصلی، قرار گرفتن اروپا در مسیر واقع بینانه تر نسبت به گفت وگوها می دانند.

با همین رویکرد طرف های مذاکره کننده در حال آغاز کار بر روی متون پیشنهادی ایران هستند تا نقاط اختلافی بررسی و نتیجه مطلوبی از این دور مذاکرات کسب شود.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->