افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش سهم حاشیه شهر مشهد از اعتبارات عمرانی شهرداری

  • کد خبر: ۹۱۶۹۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
افزایش سهم حاشیه شهر مشهد از اعتبارات عمرانی شهرداری
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دست‌کم ۳۰ درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر هزینه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دست‌کم ۳۰ درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر هزینه خواهد شد و ساکنان این مناطق مطمئن باشند که این اعتبارات به‌صورت صددرصدی تخصیص داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسن موحدیان در نشست تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با جمعی از اهالی محله پورسینا بیان کرد: باوجود همه مشکلات و مسائل مالی، شورای ششم در نخستین نشست‌های خود به تعریف پروژه‌های زودبازده ویژه حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار اقدام کرد.

در این نشست همچنین جمعی از اهالی این محله به بیان دیدگاه ها‌ی خود در‌باره مشکلات این محله پرداختند و خواستار تسریع در حل این مشکلات شدند.

تعریض خیابان با ترسیم ساختار مشخص

تعریض خیابان پورسینا، یکی از مسائلی بود که بار‌ها توسط اهالی حاضر در این نشست مطرح شد.
رئیس شورا در پاسخ به این مطالبه گفت: درباره تعریض خیابان پورسینا هم باید ساختاری مشخص مانند بافت آبکوه و عامل داشته باشیم و یک نفر مسئول پیگیری این موضوع باشد تا نتیجه حاصل شود.

تجاری موقت تا زمان ابلاغ طرح تفصیلی صادر شود

یکی دیگر از گلایه‌های ساکنان، الزام آن‌ها به پرداخت بهای تجاری دائم بود؛ موضوعی که همه مدعی بودند امکان پرداخت مبالغ سنگین برای کسب تجاری دائم را ندارند و شهرداری باید با آن‌ها همراهی کند.

موحدیان درباره گلایه شهروندان در این‌باره مبنی بر اجبار آن‌ها به پرداخت بهای تجاری دائم، از شهرداری منطقه خواست تا زمانی که طرح تفصیلی این منطقه و بافت ابلاغ نشده است، برای کسبه تجاری موقت صادر شود.

محله قدیمی و بدون امکانات و زیرساخت‌های اولیه

یکی از اهالی این محله با بیان اینکه این محله با قدمت بیش از ۵۰ سال، از قدیمی‌ترین محلات مشهد است، گفت: با وجود چنین سابقه‌ای، این بافت فاقد امکانات، خدمات و زیرساخت‌های شهری است. وی افزود: در پورسینا هیچ فضای ورزشی و پارک و فضای سبزی وجود نداردو برای گذران اوقات فراغت باید به محله‌های اطراف برویم.

معضل اراضی بزرگ مقیاس

یکی دیگر از اهالی محله از اراضی بزرگ مقیاس به عنوان معضل بزرگ این محله یاد کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین علل کم‌تحرکی در رشد و معضلات حاشیه شهر همین اراضی هستند.

دفاتر تسهیلگری رویکرد فرهنگی‌اجتماعی داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در گفتگو با ایرنا گفت: دفاتر تسهیلگری در مشهد باید رویکرد فرهنگی‌اجتماعی داشته باشند و اعتماد مردم را افزایش دهند.

موحدیان افزود: دفاتر تسهیلگری فعال در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار باید شهروندان را با حقوق خود آشنا و با جلب مشارکت آن‌ها، اعتمادآفرینی کنند.

وی ادامه داد: برای جلب اعتماد مردم باید به نظرات و خواسته‌های آن‌ها عمل شود. از این رو در ابتدای فعالیت شورای ششم در مصوبه‌ای مقرر شد برای ۶۸محله کم‌برخوردار ۶۸۰میلیارد تومان (برای هر محله ۱۰میلیارد تومان) اختصاص یابد.

وی گفت: این مبلغ را دفاتر تسهیلگری با مشارکت مردم برای رفع نیاز‌های محله و طبق خواست ساکنان هزینه خواهند کرد.

موحدیان افزود: دفاتر تسهیلگری در دیگر اموری که نیاز به مشارکت مردم دارد، نظیر واکسیناسیون کرونا باید ورود جدی‌تری داشته باشند. دفاتر تسهیلگری به‌عنوان مشاور و حلقه واسط مدیریت‌شهری و مردم عمل می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان نهاد و مرکز توسعه محلات تأثیرگذار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->