رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

دور جدید واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۰۸۹۳
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
دور جدید واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد
دیروز با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی رزمایش سلامت زیستی با هدف لکه گیری و افزایش سطح واکسیناسیون مناطق حاشیه شهر مشهد با نام رزمایش حضرت زینب (س) آغاز شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با گذشت چند ماه از آغاز فرایند واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد با مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی، از دیروز نیز با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی رزمایش سلامت زیستی با هدف لکه گیری و افزایش سطح واکسیناسیون مناطق حاشیه شهر مشهد با نام رزمایش حضرت زینب (س) آغاز شد تا در مدت ۲ هفته سطح واکسیناسیون مناطقی را که در حاشیه شهر مشهد زیر ۵۰ درصد است به بالای این عدد برسانند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مراسم آغاز به کار این رزمایش و در جمع بسیجیان و ائمه جماعات محلات هدف این طرح، با برشمردن ویژگی‌های حضرت زینب (س) در ابعاد مختلف شخصیتی اجتماعی، سیاسی و شخصی این حضرت گفت: امروز مکتب‌هایی که با یک اندیشه غیرانسانی و با یک بینش غیرطبیعی مدافع حقوق زنان شده اند در عرصه زندگی خودشان و در جریان همفکرانشان نتوانسته اند نمونه‌ای از زن را مانند حضرت زینب (س) به بشریت ارائه دهند.

آیت ا... سید احمد علم الهدی افزود: حضرت زینب (س) در عین حال که همه عوامل یک انسان نمونه را در خود داشته است و جامعیت شخصیتی در این حضرت نمایان است نشان داد که یک انسان می‌تواند در حالی که خود در بحران است به وظایف انسانی و خدمت دهی به دیگران هم انجام وظیفه داشته باشد و خدمات دهی و انجام رسالت حضرت زینب (س) در دل مبارزه بوده است.

وی تأکید کرد: شخصیت حضرت زینب (س) به عنوان یک الگو به ما می‌گوید که در انجام وظایف نباید دچار کوتاهی و ضعف شویم و با همه قدرت باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم و کمبود‌ها و فقدان امکانات نباید مانع اجرای وظیفه خدماتی شود.

حضور ایثارگرانه کادر درمان در دوران کرونا

علم الهدی با تأکید بر اینکه دوران کرونا برای جامعه ایرانی دو ویژگی بارز از خود به جای گذاشت که در هیچ جامعه‌ای دیگری نمی‌توان نظیر آن را دید، تصریح کرد: اولین موضوعی که جامعه ایرانی با فراگیری موضوع کرونا در جهان، از خود نشان داد موضوع جهاد بود.

در این دوره سخت بیماری کرونا، افرادی به عرصه خدمت آمدند که در به آن عرصه هیچ وظیفه قانونی و رسمی‌ای نداشتند و این فعالیت‌های جهادی فقط در کشور ما شکل گرفت و در هیچ کشور دیگری این موضوع رخ نداد.

وی افزود: همچنین دومین مسئله‌ای که جامعه ایرانی را نسبت به دیگر جوامع در دوران کرونا متمایز کرد ایثارگری افرادی بود که رسیدگی به مسئله کرونا در ابعاد مختلف جزو وظایف آن‌ها بود، اما در دیگر کشور‌ها فعالان این عرصه کار‌های روزمره و وظیفه رسمی خود را انجام می‌دادند، اما کادر درمانی ما و دیگر عوامل دخیل در این موضوع کارهایشان را همراه با ایثارگری کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مسئله بیماری کرونا یک بلا و مصیبت بود و برای کشور ما نمایشگاهی بزرگ از عظمت مردم ما بود که آموزش و پرورش انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

وی تأکید کرد: در هر حال این ویروس کرونا نابکارانه تهاجم کرده است و نباید در مقابل آن انفعالی عمل کرد و باید آرایش دفاعی به خود گرفت. بهترین مدل آرایش دفاعی هم انجام فرایند واکسیناسیون است.

نخبگان منع کننده واکسیناسیون مایه ننگ هستند

آیت ا... علم الهدی گفت: متأسفانه عده‌ای در جامعه علیه انجام واکسیناسیون بدون اینکه نظریه دفاعی دیگری در مقابل کرونا داشته باشند، اظهار نظر‌هایی می‌کنند که در بین این افراد نخبگان جامعه اعم از اساتید و روحانیون هم دیده می‌شوند و این افراد حتی هشتک‌هایی علیه واکسیناسیون راه می‌اندازند. متأسفانه این رفتار‌های غیرمعقولانه مایه ننگ است.

وی با بیان اینکه دولت جدید نیز قوی و مردانه و با یک حرکت جهادی با توسعه فرایند واکسیناسیون، سطح بیماری کرونا را کاهش داد، گفت: من از علما و بزرگان می‌خواهم که از ظرفیت نفوذ خود در بین مردم برای قانع کردن اقشار مختلف به انجام واکسیناسیون استفاده کنند.

حضور همه جانبه بسیج برای واکسیناسیون حاشیه شهر

همچنین فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این مراسم با بیان اینکه بسیج در مقاطع و زمان‌های مختلف و در راستای دفاع از کشور و خدمت به مردم انعطاف داشته است، گفت: در دوران کرونا نیز بسیج به کمک متولیان این حوزه شتافت و با ۹۰ تیم در یک مقطع زمانی در مشهد کاری کرد که شرایط واکسیناسیون حاشیه شهر به اندازه و تعداد متن شهر برسد.

سردار سیدهاشم غیاثی افزود: از امروز هم با شروع این رزمایش، اقدامات تکمیل کننده فعالیت‌های قبلی با حضور و مشارکت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر نهاد‌های تأثیر گذار انجام می‌شود.

وی افزود: در این رزمایش همه عوامل و عناصر ۵ ناحیه بسیج در شهر مشهد با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها و پس از انجام فرایند اقناع مردم، فرایند واکسیناسیون را انجام دهند و در این راستا انتظار این است که در ابتدا مردم را برای واکسن زدن اقناع کنید و حضور در محلات نباید تداعی کننده واکسن زدن اجباری باشد.

غیاثی تأکید کرد: در مرحله قبلی طرح برای انجام فرایند واکسیناسیون در حاشیه شهر، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد کمک‌های خوبی داشتند که در این راستا از این دو نهاد قدردانی می‌کنم.

۴۵۰۰ مشهدی قربانی کرونا شدند

رئیس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز ضمن تأیید سخنان نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی مبنی بر اینکه برخی از نخبگان برای نزدن واکسن اظهار نظر می‌کنند، گفت: این افراد حتی در بین پرستاران و پزشکان هم وجود دارند و حتی برخی از پرستاران و پزشکان هم واکسن نزده اند، اما آن‌ها حاضر به مباحثه در مجامع علمی نیستند و خارج از دانشگاه مطالب خود را بیان می‌کنند.

محمود شبستری با بیان اینکه کرونا تا به امروز جان ۴۵۰۰ مشهدی و در مجموع جان ۸۵۰۰ نفر را در استان گرفته است، گفت: در پیک پنجم در شهرستان سبزوار ۱۳۴ نفر به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که از این تعداد فقط ۹ نفر واکسن زده بودند و دیگر افراد فوت شده واکسن نزده بودند.

وی افزود: برخلاف غوغایی که شده است، تا به امروز در همه کشور فقط یک نفر به دلیل دریافت واکسن کرونا جان خود را از داده است و افراد دیگری که پس از دریافت واکسن فوت کرده اند بیماری داشته اند یا در زمان زدن واکسن بیماری در بدنشان بوده است.

کاهش فاصله واکسیناسیون در حاشیه و متن شهر

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه با کمک بسیج و دیگر نهاد‌ها از تابستان اقدامی بزرگ برای افزایش سطح واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد انجام شد، اظهار کرد: در آن زمان با همراهی ۶۰ مسجد در حاشیه شهر سعی کردیم اختلاف بیست درصدی سطح واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد را نسبت به متن این شهر کم کنیم و اکنون ۷۵ درصد جامعه هدف در این مناطق دز اول و ۶۰ درصد دز دوم راسکن را دریافت کرده اند.

محسن ذاکریان افزود: این رزمایش نیز با هدف تکمیل اقدامات قبلی در محلات حاشیه شهر انجام می‌شود و قصد این است که به سراغ مناطقی در حاشیه شهر برویم که میزان واکسیناسیون این مناطق زیر ۵۰‌درصد است و در یک فعالیت دوهفته‌ای وضعیت واکسیناسیون در این مناطق را به سطح مناسب برسانیم. در این راستا پایگاه‌های ثابت و پایگاه‌های سیار، نظیر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های مربوط به واکسیناسیون فعال خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->