دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

تشکیل تیم‌های واکنش اضطراری برای ساختمان‌های پرخطر مشهد

  • کد خبر: ۹۱۹۶۳
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تشکیل تیم‌های واکنش اضطراری برای ساختمان‌های پرخطر مشهد
با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش خطر در ساختمان‌های پرخطر، قرار است تیم‌های واکنش اضطراری در ساختمان‌های پرخطر مشهد تشکیل شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛اواسط تیرماه پارسال بود که پس از پایان مهلت دوهفته‌ای شهردار وقت مشهد برای اقدام به ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن، سازمان آتش نشانی نام ۱۲ مجتمع و بازار ناایمن شهر را اعلام کرد.

زمان مشخصی برای رفع نواقص وجود ندارد

۷ ماه پس از انتشار این خبر، درست در یازدهم بهمن ۱۳۹۹، جانشین وقت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: از زمانی که دادستانی به موضوع وارد شده است، مدیران مجتمع‌ها به تشکیل پرونده برای رفع نواقص ایمنی اقدام کرده اند و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

فرزاد بهشتی توندری این را هم گفت که نمی‌توان زمان مشخصی را برای برطرف کردن کامل نواقص اعلام کرد، ولی فرایند در حال انجام است. موضوعی که باید شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها به آن توجه داشته باشند، مسئله صدور پایان کار است. موضوعی که ما با آن درگیریم، این است که نهاد‌های دارای وظیفه نظارت در شهرداری ها، وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

تشکیل تیم واکنش اضطراری از بازاریان

اکنون بعد از گذشت حدود ۱۰ ماه از ورود دستگاه قضا به موضوع، آنچه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در این راستا به عنوان زیرساخت اجرایی و بازوی کمکی حل مسئله مطرح می‌کند، موضوع تشکیل گروه‌ها و تیم‌های اضطرار آموزش دیده در این نوع ساختمان‌ها و با محور و ظرفیت خود بازاریان و کسبه پاساژهاست.

به این معنا که تعدادی از بازاریان و کاسبان محل در قالب تیم‌های آموزش دیده گروه‌های اضطرار و تیم‌های امدادی قرار بگیرند تا در مواقع بروز بحران به کمک دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان بشتابند.

محسن نجات در گفتگو با خبرنگار ما از تشکیل تیم‌های واکنش اضطراری برای ساختمان‌های پرخطر مشهد ظرف ۱۵ ماه آینده خبر داد و گفت: برای ساختمان‌های پرخطر مشهد گروه‌هایی را با نام داوطلب واکنش اضطراری راه اندازی کردیم.
وی اظهار کرد: بر این اساس هر ساختمان بیش از ۶ طبقه باید به تیم‌های واکنش اضطراری تجهیز شود تا در هنگام نیاز، این گروه بتواند واکنش امدادی داشته باشد.

سامان دهی تیم‌ها با کمک شهرداری

وی با بیان اینکه این تیم‌ها تا پایان سال با همکاری شهرداری مشهد سامان دهی خواهند شد، بیان کرد: هم زمان با هیئت امنا و هیئت مدیره ساختمان‌های بلندمرتبه و ساختمان‌هایی که پرخطر احساس می‌شوند، جلساتی برگزار کردیم.

نجات اظهار کرد: تیم‌های امدادی از خود مغازه داران و بازاریان و مغازه داران پاساژ‌ها و ساختمان‌ها معرفی می‌شوند تا آموزش‌های امدادی را فرابگیرند. این افراد بعد از گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های لازم به عنوان تیم واکنش اضطراری آن منطقه معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که این آموزش‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی و خدمت رسان مانند شهرداری، آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر محقق شود.

نجات درباره زمان استقرار این تیم‌ها نیز گفت: از آنجا که برای هر کاری باید زیرساخت فراهم شود، امیداوریم در مدت باقی مانده امسال زیرساخت‌های این حوزه را فراهم کنیم.

گرفتن مجوز‌ها برای تأییدیه ایمنی تا سال آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری درباره نداشتن تأییدیه ایمنی بیمارستان‌های مشهد نیز گفت: درباره مقاوم سازی بیمارستان‌های مشهد و ابنیه‌های مهم استان نشست‌های فراوانی برگزار شده است. در حوزه مدارس و بیمارستان‌ها دغدغه جدی ما داشتن تأییدیه ایمنی است.

نجات بیان کرد: امیدواریم تا سال آینده مجوز‌های لازم برای اجرای ایمن سازی سازه‌ای در بیمارستان‌ها گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->