افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی مشهد تهیه می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۹۶۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی مشهد تهیه می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین‌بار شهرداری مکلف شده است در پیوست‌های لایحه بودجه، نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و تملکات را تهیه کند و به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین‌بار شهرداری مکلف شده است در پیوست‌های لایحه بودجه، نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و تملکات را تهیه کند و به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ایمان فرهمندی اظهارکرد: براساس دغدغه‌مندی خود و با تکیه بر دانش و تجربه، آمده‌ایم تا گره‌ای از مسائل شهر را باز کنیم.

وی درباره گلایه شهروندان از الزام به پرداخت بهای تجاری دائم و جایگزین تجاری موقت، گفت: پیشنهاد اجاره به شرط تملیک مطرح شده است و اگر به تصویب برسد، نه منع قانونی دارد و نه ضرری برای شهرداری و شهروندان. امیدواریم از این طریق بتوانیم گامی در راستای رفع یکی از دغدغه‌های مردم برداریم.

فرهمندی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در راستای حل مسائل و مشکلات زیرساختی شهر سیاست‌گذاری می‌کند، افزود: اعتبارات و بودجه را باید به شکل مناسبی جهت‌دهی و آن را به سمت حاشیه شهر متمایل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تبصره ۱۶ بودجه و اعتباری که در این قالب برای تملک املاک در مسیر پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون از اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی این ردیف، ۵ میلیاردتومان هزینه و ۲ پلاک خریده شده است. به شهردار مشهد تأکید کردیم که به سمت بازگشایی معابر اصلی در حاشیه شهر، مانند خیابان‌های شهیدآوینی، رسالت، خواجه‌ربیع و پورسینا برود.

وی با بیان اینکه شرط تخصیص این ۱۰۰ میلیاردتومان، تحقق و تأمین آن به‌وسیله شهرداری است، اظهارکرد: متأسفانه در دوره گذشته، شهرداری نظم مالی و مدیریتی مناسب نداشته است. زحماتی صورت گرفته که آن را ارج می‌نهیم، ولی این بی‌نظمی‌ها امروز ما را گرفتار کرده است.

فرهمندی گفت: شورای ششم قدم در عرصه گذاشته است تا الگوی مدیریتی و مالی را اصلاح کند. خود را درقبال شما مردم متعهد می‌دانیم، ولی نیازمند همراهی و کمک شما هم هستیم و فرصت می‌خواهیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همه کار و رسالت شورای شهر، حضور و بازدید‌های میدانی نیست، افزود: اعضای شورا باید روی گره‌های شهر و شهروندان هم تمرکز کنند و در این مسیر نیازمند تعامل و گفتگو با دستگاه‌ها و نهاد‌های گوناگون شهر هستیم.

فرهمندی درباره گلایه شهروندان در بحث اتوبوس، تصریح کرد: کمبود اتوبوس داریم و این مهم بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر، منابع مالی شهرداری هم محدود و توان تولید داخلی نیز به‌شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در عین حال، نشست‌های زیادی با ۲ تولیدکننده بزرگ اتوبوس در کشور داشتیم و قرار شده است از سال آینده شاهد ورود ناوگان اتوبوس‌رانی جدید به شهر باشیم؛ اتوبوس‌هایی که هرکدام ۴.۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->