خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: اگر اقدامات ما مبتنی بر پژوهش باشد، هزینه‌های بعدی ما را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۹۱۷۲۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
رئیس شورای شهر مشهد: اگر اقدامات ما مبتنی بر پژوهش باشد، هزینه‌های بعدی ما را کاهش می‌دهد
رئیس شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در طول تاریخ، حوادث بسیاری رخ داده و عالمان بزرگی زیسته‌اند، ولی امروز نامی از آن‌ها نیست و یادی از آن‌ها نمی‌شود، اظهارکرد: از سوی دیگر، برخی از حوادث و شخصیت‌ها هستند که نه تنها در تاریخ، بلکه در جامعه و حاکمیت حضور عینی و همیشگی دارند و یاد آن‌ها جاودانه است.

به گزارش شهرآرانیوز،حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: از جمله این رویداد‌ها می‌توان به واقعه عاشورا و ذکر مصیبت امام‌حسین (ع) اشاره داشت؛ اتفاقی عظیم که هرروز تازه‌تر شده و هیچگاه در تاریخ گم نمی‌شود.

موحدیان در بحث شخصیت‌ها هم، حضرت امام‌خمینی (ره) را از جمله چهره‌هایی دانست که با گذشت زمان، ابعاد و سیره فکری ایشان در دنیا طرفداران بیشتری پیدا می‌کند چراکه مبتنی بر فطرت انسان‌هاست و گفت: شهید بهشتی هم دیگر شخصیتی است که علیرغم گذشت سال‌ها از زمان شهادت، با مرور مطالب ایشان، می‌توان به عمق و فهم بزرگ آن چهره والامقام نسبت به مسائل تاریخی و جامعه و ... پی برد.

وی با تبریک روز پژوهش، گفت: اگر اقدامات ما مبتنی بر پژوهش باشد، هزینه‌های بعدی ما را کاهش می‌دهد. تفکر تدبر و عقل و عمل نشانگر یک کار مبتنی بر پژوهش است.
وی گفت: امیدواریم در این دوره ششم کاری را بدون پشتوانه پژوهشی انجام ندهیم و منابع مردمی را که دست ما امانت است، از دست ندهیم. روز حمل‌ونقل نیز در پیش است. باید قبول کنیم در این حوزه هر چند کار‌های پژوهشی شده است، اما در اجرا مشکل داریم. در بحث مازوت متأسفانه آلودگی زیست‌محیطی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، اما همچنان نیرو‌گاه آلودگی خود را به همراه دارد.

به گفته وی، روز حوزه و دانشگاه را در پیش داریم. اگر پیشرفتی می‌خواهیم، باید مسائل مذهبی و اجتماعی در نظر گرفته شود. حوزه بدون دانشگاه و برعکس موفقیتی حاصل نمی‌شود؛ این نکته‌ای است که امام هم در اوایل انقلاب به آن توجه کردند.

مشکل مردم باید حل شود، از شعار بپرهیزیم

غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور با بیان اینکه در دوسه ماه گذشته اتفاقاتی در مشهد رقم خورد و شورایی انقلابی سرکار آمد تا آرمان‌های انقلاب که هدف آن حمایت از اقشار مختلف است شکل بگیرد، افزود: شهرداری ابرسازمانی است که ۲۰هزار کارشناس در حوزه‌های مختلف دارد.
به گفته وی، نخبگانی در این حوزه‌ها کار کردند و خدمات ارزشمندی را عرضه کردند و انتخاب مدیران نقش مهمی در عملکرد دارد که باید این‌ها توجه ویژه‌ای شود.
وی ادامه داد: مدیران باید از بدنه‌های مختلف شهرداری انتخاب شوند و باید به آن‌ها بها دهیم. باید توجه ویژه‌ای برای انتخاب مدیر از بدنه داخلی شهرداری انجام شود. برای رفع مشکلات شهری باید به بدنه شهری و بهادادن به آن توجه کرد.
از چهار سال گذشته هنوز خیلی مسائل مانده است از جمله جمع‌کردن معتادان متجاهر.
وی با اشاره بر اینکه فرهنگ‌سرای قرآن و عترت را گفتیم برای مردم آزاد کنیم، اما این کار هنوز انجام نشده است، خاطرنشان کرد: ساختمان‌های عظیمی خالی هستند و مردم باید از آن‌ها بهره ببرند.باید امور را برای مردم در مدیریت شهری تسهیل کنیم. مردم گرفتاری‌های زیادی دارند. متأسفانه خر‌وجی دفاتر تسهیلگری قابل قبول نیست و مشکلی از مردم رفع نشده است. ۵۰میلیارد تومان در سال۹۹ برای بازگشایی معابر بودجه تععین شد که ۳۸میلیون آن برگشت خورده است.

وی افزود: شورای شهر مصوب کرده است که اگر افراد ساختمانی را انفرادی بسازند، برای ۷۵متر مربع پروانه رایگان می‌دهند و ۲۵۰میلیون وام قرضه‌الحسنه می‌دهند، اما این قانون به‌درستی اجرا نشده است. این‌ها را دفاتر تسهیلگری باید حل کنند.

صاحبی گفت: اگر این امور آسان‌سازی شود، مردم خانه‌سازی را شروع می‌کنند.ان‌شاالله روزی برسد گرفتاری‌های مردم به‌ویژه در حاشیه شهر رفع شود.

رئیس شورا در جواب این نطق گفت: امور شهری باید بر اساس چارچوب قوانین انجام شود. اگر طرحی برای تسهیل‌سازی دارید، ارائه دهید.

رانندگان نیازمند کرامت و حمایت هستند

همچنین ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در شانزدهمین جلسه علنی این شورا، به مناسبت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل و رانندگان گفت: همانطور که شأن مسافران اهمیت دارد حفظ کرامت ارائه دهندگان خدمات شهری و رانندگان نیز مهم است.
به گفته وی، مواردی همچون افزایش قیمت ناوگان و قطعات، فرسودگی خودروها، نرخ کرایه‌های ناکافی و عدم توانایی مسافران برای پرداخت بیشتر، چالش‌های زیادی در حوزه حمل ونقل ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: فعالان این حوزه صبر و تلاش زیادی دارند، اما باید برای جبران این هزینه‌ها با آن‌ها همکاری کرد. بیمه رانندگان باید تسهیل شود. کنترل قیمت لوازم داخلی و تسهیل واردات قطعات از مواردی است که باید جدی‌تر به آن نظارت شود.
وی افزود: مدیریت شهری نیز در اجرای مصوبات شورا و ارائه خدمات به تاکسیرانان و اتوبوسرانان اهتمام بیشتری بورزد.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی بنام شهدای گرانقدر

در شانزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه نامگذاری معابر فرعی بنام شهدای گرانقدر تصویب شد.

ماده واحده: به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده می‌شود، نسبت به نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام نماید.

۱. نامگذاری معبر فرعی شهید منتظری ۱۱ با حفظ شماره به نام شهید نقی صنایع پرکار (منطقه ۱)
۲. نامگذاری معبر فرعی توس ۵/۹۳ با حفظ شماره به نام شهید غلامرضا طالبان نقندر (منطقه ۲)
۳. نامگذاری معبر فرعی شهید چراغچی۴ با حفظ شماره به نام شهید محمد علی طالبان نقندر (منطقه ۲)

تصویب طرح الزام شهرداری مشهد به رعایت اصول معماری اسلامی - ایرانی در نما و منظر شهری

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس موظف است اصول و ضوابط معماری اسلامی - ایرانی را در کلیه پروژه‌های شهرداری (بویژه پروژه‌های بزرگ مقیاس، پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری، ساختمان‌های عمومی و ...) را رعایت نماید.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس موظف است از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، ارائه ضوابط سیما و منظر و معماری اسلامی - ایرانی را در بند‌های شرح خدمات کلیه طرح‌های مطالعاتی موضعی و موضوعی لحاظ نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->