به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روشهای پاک و باصرفه حملونقلی شهرها به شمار میرود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینههای تأمین زیرساخت آن سنگین است.
وی افزود: گفته میشود با قیمتهای کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریتشهری و دولت برای تأمین زیرساختها در شهرها و کلانشهرهای کشور است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آنها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، بهطور جدی درصدد بهنتیجهرساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.
وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیلآباد کامل شده و در حال بهرهبرداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبهروییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.
فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهرهبرداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان میرسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گرههای فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تیبیام مشغول حفاری است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریتشهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلانشهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان میرسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهرهبرداری میکنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.
منبع: پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد