روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۶۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روش‌های پاک و باصرفه حمل‌ونقلی شهر‌ها به شمار می‌رود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینه‌های تأمین زیرساخت آن سنگین است.

وی افزود: گفته می‌شود با قیمت‌های کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت‌شهری و دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آن‌ها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، به‌طور جدی درصدد به‌نتیجه‌رساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل‌آباد کامل شده و در حال بهره‌برداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبه‌روییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.

پایان حفاری خط ۳ تا انتهای سال

فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان می‌رسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گره‌های فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تی‌بی‌ام مشغول حفاری است.

پایان ۴ خط به شرط تأمین اعتبار

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهره‌برداری می‌کنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->