خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور
سرخط خبرها

پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۶۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روش‌های پاک و باصرفه حمل‌ونقلی شهر‌ها به شمار می‌رود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینه‌های تأمین زیرساخت آن سنگین است.

وی افزود: گفته می‌شود با قیمت‌های کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت‌شهری و دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آن‌ها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، به‌طور جدی درصدد به‌نتیجه‌رساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل‌آباد کامل شده و در حال بهره‌برداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبه‌روییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.

پایان حفاری خط ۳ تا انتهای سال

فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان می‌رسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گره‌های فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تی‌بی‌ام مشغول حفاری است.

پایان ۴ خط به شرط تأمین اعتبار

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهره‌برداری می‌کنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->