درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟ آغاز سی‌ویکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در مشهد محمدحسین قاسمی، بازیگر و کارگردان صداوسیما، درگذشت اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌‌های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)  شب‌های بی‌ستاره شهر | گزارش شهرآرانیوز از گسترش خاموش پدیده آلودگی نوری در کلانشهر مشهد آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پزشکیان: هلال‌احمر جان‌ها را بی‌تبعیض نجات می‌دهد | فریادرس همدیگر باشیم پاسخ‌های شفاف از هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خیابان‌های مشهد پایان ساخت آخرین راست‌گرد پل نوغان مشهد بعد از ۲۰ سال
سرخط خبرها

پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۶۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روش‌های پاک و باصرفه حمل‌ونقلی شهر‌ها به شمار می‌رود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینه‌های تأمین زیرساخت آن سنگین است.

وی افزود: گفته می‌شود با قیمت‌های کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت‌شهری و دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آن‌ها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، به‌طور جدی درصدد به‌نتیجه‌رساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل‌آباد کامل شده و در حال بهره‌برداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبه‌روییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.

پایان حفاری خط ۳ تا انتهای سال

فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان می‌رسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گره‌های فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تی‌بی‌ام مشغول حفاری است.

پایان ۴ خط به شرط تأمین اعتبار

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهره‌برداری می‌کنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->